reklama

Opolanie poszkodowani przez biuro podróży Sky Club

Mirela KaczmarekZaktualizowano 
Maria Dambon z Opola wpłaciła 2 tysiące złotych zaliczki na wycieczkę. Miała jechać do Turcji.
Maria Dambon z Opola wpłaciła 2 tysiące złotych zaliczki na wycieczkę. Miała jechać do Turcji. Sławomir Mielnik
Klienci, którzy wybierali się w podróż z biurem Sky Club, z pewnością długo jej nie zapomną. Ci, którzy wyjechali zastanawiają się jak wrócić do kraju, pozostali - czy uda im się odzyskać pieniądze.

Mariola Dambon z Opola, kiedy dzisiaj rano usłyszała, że touroperator, z którym wybierała się na wakacje do Turcji splajtował, była przekonana, że to pomyłka. Wystarczył jeden telefon, aby straciła złudzenia.

- Zadzwoniłam do opolskiego biura podróży, w którym wykupiłam wycieczkę i usłyszałam, że z moich wakacyjnych planów nici - mówi zrezygnowana kobieta. - Planowaliśmy z mężem tę podróż od listopada. Po raz pierwszy chcieliśmy zabrać rodziców za granicę, a wyszła z tego taka historia - opowiada.

Pani Mariola miała wylecieć na wakacje na początku września. Decydując się na wyjazd z biurem Sky Club była przekonana, że stawia na sprawdzoną firmę.

- Sześć lat temu byliśmy z tym biurem w Egipcie i były to naprawdę udane wakacje. Dwa tygodnie temu z urlopu wrócił znajomy i również bardzo chwalił tę firmę - wspomina. Ale rekomendacje znajomych i internautów, które pani Mariola uważnie prześledziła, nie wystarczyły opolance.

- Jestem osobą wyjątkowo ostrożną dlatego dla pewności zadzwoniłam jeszcze do mazowieckiego urzędu marszałkowskiego (bo to na Mazowszu zarejestrowana była firma Sky Club), aby mieć gwarancję, że firma jest ubezpieczona  i  zapewniono mnie, że tak - opowiada. - Straciłam na tym interesie 2 tys. złotych zaliczki, bo nie wierzę, że zwrócą mi te pieniądze - kwituje kwaśno.

Upadłość Biura Podróży Sky Club

Robert Ciemięga z biura podróży Sindbad, które również wysłało klientów na wakacje z Sky Clubem mówi, że ubezpieczenie touroperatora nie daje pewności, że klienci odzyskają pieniądze.

- Firma była ubezpieczona na 25 milionów złotych. Z informacji, które do nas docierają wynika, że osób, które już wyjechały lub mają wyjechać z nimi na wakacje może być 18 tysięcy. Łatwo więc wyliczyć, że na jednego klienta przypada z ubezpieczenia około 1400 złotych, a przecież w pierwszej kolejności zostanie przeznaczone ono np. na uregulowanie niezapłaconych podatków czy zobowiązań pracowniczych. Klient jest niestety na szarym końcu - kwituje.

Dobitnie pokazała to upadłość biura podróży Selectours, które zbankrutowało we wrześniu 2010 roku. - Klienci po półtora roku walki odzyskali niespełna 30 procent kwoty, którą wpłacili - przypomina Ciemięga.

Tym, co zachęcało potencjalnych klientów do korzystania z oferty Sky Club była atrakcyjna oferta cenowa.

- Dla wielu osób był to ważny czynnik, dlatego wybierali właśnie tę firmę - mówi Marek Podusowski z biura podróży Wakacje.pl, które wysłało kilkunastu swoich klientów m.in. do Grecji i Tunezji. - Wiemy od klientów, że nikt ich z hotelu nie wyrzucił, ale musieli sami zapłacić za noclegi. Teraz zastanawiają się jak wrócą do kraju. Ludzie mają do nas pretensje, bo wychodzą z założenia, że powinniśmy przewidzieć tę sytuację, ale tak się nie da - twierdzi.

Innego zdania jest Robert Ciemięga z Sindbada.

- Bacznie przyglądaliśmy się Sky Clubowi od przełomu marca i kwietnia. W firmie zmienił się prezes, później nastąpiły roszady finansowe i to wzbudziło naszą czujność - mówi. - Dlatego mówiliśmy klientom, że mamy wycieczki tego touroperatora w swojej ofercie, ale ich nie polecamy. Tym, którzy mimo to chcieli z nich skorzystać nie mogliśmy odmówić - tłumaczy.

Kupiłeś wycieczkę w Sky Club? Jak odzyskać pieniądze

 

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
ola

odradzam pania Odette z reala w opolu jest beznadziejna i klamie ;-0

o
ola

odradzam panoa Odette z reala bardzo klamie co do wakacji i oszukuje ;-)

b
b ds

do roboty a nie na wakacje :)

D
Donald

Przestańćie kwękolić!!!!
 

m
martha

z Sinbad w opolu w realu to nie polecam juz mialam z nimi gdzie Pani mi polecala super wakacje a na miejscu musielismy doplacac masakra i ta jej nie mila obsluga to juz wogole chodze do biura chce wakacje a Pani na wejsciu nie ma zadnych last minut a ja chcialam dobra oferte brak słów odradzam 

T
Tony

Ja zakupiłem wycieczkę wczoraj, czekałem na te wakacje już dwa lata, zbierałem pieniądze, spakowałem już torbę, dziś był ostatni dzień na końcowe zakupy. I co rano oglądam wiadomości i słyszę, że nie jadę, BANKRUCTWO!!! Co to jest, żeby w takim kraju jak Polska banda dorobkiewiczów prowadziła legalną firmę robiącą przekręty na miliony złotych. Wiele lat mieszkałem za granicami Polski i myślałem, że państwo się zmieniło, jest poprawa, ekonomia jest dobra. Ale nawet jeśli zamiast sky club, firmę nazwano by sky przekręt to i tak Polskie władze nic by z tym nie zrobiły . WSTYD, miałem lecieć na wakacje ze swoją dziewczyną, która nie jest polką, sprowadziła się do Polski w zeszłym roku i jak ja mam jej powiedzieć, że w Polsce to normalne i nikt z tym nic nie zrobi. Nie mam pojęcia . Ale jak dostaniesz mandat to zabiorą Ci zupę z przed nosa. To jest to polskie prawo. Zostałem obsługiwany przez Panią Agatę Przybyłko-Franiewska, wiedziała o wszystkim, pośpieszała mnie abym zapłacił do godziny 12.00, zapytałem czy jest jakieś ryzyko, powiedziała, że nic nie jest w stanie zagrozić moich wakacji. Zapewniała mnie, że jest to salon firmowy i wie o jakichkolwiek zagrożeniach czy opóźnieniach, ale takowych nie ma. Za jakiś czas ta tleniona Pani wypłynie na mieście, w nowej pracy, albo nowej firmie założonej przez właścicieli SKY CLUB. Trafi się. A Panią Agnieszka Dral powinno się nabić na pal, nie rozumiem, że osoba reprezentująca władzę polskie siedziała na konferencji prasowej u boku tej Pani. Powinni podać nazwiska osób odpowiedzialnych za ból 24tyś polaków do informacji publicznej a potem skazać ich na więzienie, a i spieniężyć ich majątki, po to aby tym 24tyś poszkodowanych zwrócić pieniądze ciężko zarobione.25000000zł podzielić na24 tyś ludzi to wychodzi po 1000zł, a ja zapłaciłem 5000zł. Jak będzie tak dalej to wszyscy młodzi Polacy wyjadą z tego kraju i wtedy nasz Premier będzie sam pracował za 1500brutto na emerytury.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3