Opolanie szukają w Warszawie nowych inwestorów

Edyta Hanszke
Żeby przyciągnąć nowych inwestorów, potrzebna jest intensywna promocja regionu - uważają przedstawiciele OCRG.
Żeby przyciągnąć nowych inwestorów, potrzebna jest intensywna promocja regionu - uważają przedstawiciele OCRG. sxc.hu
Dziś w Warszawie w Centrum Bankowo-Finansowym za pieniądze unijne Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki organizuje konferencję pn. „Czas na Opolskie”.

Zaproszono na nią przedstawicieli firm zajmujących się pośredniczeniem w ściąganiu zagranicznych inwestorów, rządu, ambasad Kazchstanu i Chorwacji.

- Chcemy promować gospodarkę Opolszczyzny i ściągać nowych inwestorów - mówi o tym wydarzeniu Sławomir Janecki, kierownik Centrum Obsługi Inwestora i eksportera działajcym przy OCRG. - Zaprosiliśmy przedstawicieli Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, znaczących firm konsultingowych, HR-owych i kancelarii prawnych, które mają wpływ na przyciąganie do kraju inwestorów zagranicznych i obsługiwanie ich. Będą też przedstawiciele ministerstw i ambasadorowie. Chcemy przekonać ich, że region opolski to dobre miejsce do robienia biznesu i liczymy, że oni przekonają swoich klientów.

Oprócz przedstawicieli Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki i samorządu województwa przekonywać do tego mają znaczący regionalni przedsiębiorcy, m.in. z Azotów, Protei, Polarisa, Johnson Controls, Metsy Tissue, Veluksu, Chespy czy Narzędziowni Bogdana Przenicy.

Jaki zysk te firmy mają z wyjazdu - pytamy Janeckiego. - Sęk w tym, że żaden, dlatego tym bardziej jesteśmy zbudowani tak licznym ich udziałem - odpowiada. - Ich słowa o tym, jak robi się biznes na Opolszczyźnie, będą znaczyć dużo więcej niż nasza prezentacja. Prezes Azotów ma mówić o znaczeniu opolskiej chemii, szef Protei o branży metalowej, Johnsona Controls o motoryzacyjnej, Chespy o eksporcie. Przykład Polarisa będzie udanej najświeższej inwestycji.

Organizatorzy liczą, że podczas eventu m.in. opolscy przedsiębiorcy rozprawią się tam z negatywnymi opiniami o Opolszczyźnie, np. dotyczącymi braków kadr. - Pokażemy też silne marki Opolszczyzny, jak Itaka czy Sindbad. Pochwalimy się działającym Klubem 150, który skupia najbardziej znaczące przedsiębiorstwa dla regionu, a którego rolą jest wspieranie tych przedsiębiorstw. Ten event jest wpisany w cykl działań promocyjnych opolskiej gospodarki, bo we współczesnym świecie promocja jest ogromnie ważna - podkreśla Sławomir Janecki.

Część oficjalna opolskiego wydarzenia w Warszawie odbędzie się w Centrum Bankowo–Finansowym „Nowy Świat” (organizatorzy liczą też na udział opolskich posłów, którzy będą mieli blisko z Sejmu), a część nieoficjalna (rozmowy kuluarowe) w restauracji „AleGloria”.

Głównym celem konferencji jest z jednej strony promocja poza regionem podjętych przedsięwzięć, wyeksponowanie osiągnięć i atutów regionu, prezentacja czołowych inwestycji, z drugiej zaś - zainteresowanie podmiotów skupionych wokół Klubu 150 dalszym zacieśnieniem współpracy oraz uatrakcyjnienie dotychczasowych form komunikacji z przedsiębiorcami.I.3. Grupa docelowa/ uczestnicy konferencji

W wydarzeniu mają wziąć udział także przedstawiciele zarządów specjalnych stref ekonomicznych działających na terenie Opolszczyzny, przedstawiciele dostawców mediów technicznych, przedstawiciele izb przemysłowo-handlowych, przedstawiciele opolskich instytucji okołobiznesowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska