reklama

Opolanka: Bankomat ukradł mi 1000 złotych!

Mirela KaczmarekZaktualizowano 
Opolanka: Bankomat ukradł mi 1000 złotych! <br>- Od kilku tygodni walczę o swoje pieniądze i nic. Banki odsyłają mnie z jednego do drugiego licząc chyba na to, że w końcu sobie odpuszczę - mówi Beata Zgorzelska z Zawady.
Opolanka: Bankomat ukradł mi 1000 złotych! - Od kilku tygodni walczę o swoje pieniądze i nic. Banki odsyłają mnie z jednego do drugiego licząc chyba na to, że w końcu sobie odpuszczę - mówi Beata Zgorzelska z Zawady. Sławomir Mielnik
Kobieta twierdzi, że pieniędzy nie dostała, choć cała suma zniknęła z jej konta.

Beata Zgorzelska z Zawady pod koniec czerwca chciała wypłacić pieniądze w bankomacie PKO BP, który stoi w Realu przy ul. Sosnkowskiego w Opolu. - Włożyłam kartę, wystukałam kwotę, jakiej potrzebowałam, ale gotówka się nie pojawiła - opowiada. - W pierwszej chwili pomyślałam, że może zabrakło pieniędzy, tyle, że nie dostałam żadnego potwierdzenia, że transakcja została anulowana - wspomina.

Pani Beata uznała, że skoro nie dostała pieniędzy, to operacja w ogóle nie została wykonana. Poszła więc do innego bankomatu i wypłaciła sumę, której potrzebowała.

- Po kilku dniach zadzwonił do mnie mąż, który pracuje w Niemczech, żeby zapytać dlaczego dwa razy wypłaciłam pieniądze. Po dacie transakcji zorientowałam się, że chodzi o tę nieszczęsną sytuację z bankomatem w Realu - opowiada.

Kobieta  wybrała się do oddziału banku, żeby wyjaśnić sytuację.

- Powiedzieli mi, że skoro moją kartę wystawił niemiecki bank, to u nich powinnam się upomnieć o pieniądze. Kierowniczka oddziału podała mi tylko numer transakcji i powiedziała, że u nich figuruje ona jako transakcja podejrzana, więc z odzyskaniem pieniędzy nie będę miała problemu - opowiada. - Mąż był za granicą, więc poszedł do Sparkasse (czyli niemieckiego banku, w którym pani Beata i jej mąż mają otwarte konto - red. ), ale tam usłyszał, że z ich strony wszystko jest w porządku i to w Polsce musimy się dowiedzieć, dlaczego pieniądze zeszły z konta, ale nie zostały mi wydane. Chodził do nich już cztery razy, rozmawiał nie tylko z pracownikam, ale i z szefostwem i wszyscy mówią, że trzeba to wyjaśnić w Polsce - mówi zrezygnowana.

Pani Beata skarży się, że została w sytuacji bez wyjścia, bo w polskim oddziale nie chcieli nawet przyjąć od niej reklamacji, mówiąc, że to nie ich wina.

- Od kilku tygodni walczę o swoje pieniądze i nic. Banki odsyłają mnie z jednego do drugiego licząc chyba na to, że w końcu sobie odpuszczę. A przecież tysiąc złotych to nie jest jakaś drobna suma - mówi rozżalona. - Kiedy próbowałam wyjaśnić sprawę w oddziale, usłyszałam jak kierowniczka mówi komuś przez telefon, że to już nie pierwsza taka sytuacja. Podobno już wcześniej zdarzało się, że suma transakcji, jaką mieli na papierze nie zgadzała się z tym, co było w bankomacie. Być może nie ja jedna straciłam pieniądze, ale jeśli w grę wchodziły mniejsze sumy, to może nawet klienci się nie zorientowali - spekuluje.

Próbowaliśmy wyjaśnić sprawę w opolskim oddziale banku PKO BP.

- W każdym bankomacie może się tak zdarzyć, że konto zostanie obciążone, a klient pieniędzy nie dostanie - mówi Grzegorz Obara, dyrektor oddziału. - Najlepiej będzie, jeśli klientka pofatyguje się do nas, a my spróbujemy wyjaśnić tę sprawę - zadeklarował.

Ostatecznie, po naszej interwencji, do pani Beaty zadzwonił pracownik banku. Jak twierdzi kobieta, wyłącznie po to, aby po raz kolejny powiedzieć, że sprawę ma wyjaśniać... w niemieckim banku.

Co zrobić, gdy bankomat zwariuje

Na każdym bankomacie powinien znajdować się numer telefonu, pod który można zadzwonić, kiedy np. urządzenie zatrzyma nam kartę.

- Jeśli nie mamy przy sobie telefonu, możemy wrócić do domu i wtedy skontaktować się z wydawcą karty, który podejmie decyzję, czy w tym konkretnym przypadku istnieje konieczność jej zastrzeżenia - mówi Jędrzej Grodzicki ze Związku Banków Polskich. - Wielu ludzi nie chce w takiej sytuacji odchodzić od bankomatu, obawiając się, że po czasie urządzenie odda kartę, przez co wpadnie ona w ręce niepowołanej osoby, która na przykład wypłaci pieniądze z naszego konta. To niepotrzebne obawy, bo przecież, aby dokonać transakcji, osoba ta musiałaby znać nasz numer PIN. Jeśli tylko nie zachowaliśmy się lekkomyślnie, zapisując go na karcie, nie mamy powodów do obaw.

W sytuacji gdy bankomat odda nam kartę, ale nie wypłaci żądanej sumy bądź wypłaci tylko jej część, również nie ma powodu do paniki.

- Pracownicy banku, dzięki systemom monitorującym, mogą sprawdzić, czy pieniądze faktycznie nie zostały wydane lub podjęte przez posiadacza karty - mówi Grodzicki. - Poza tym każda transakcja jest elektronicznie zapisywana w systemie, dzięki czemu z dużą precyzją można odtworzyć, co stało się w danym przypadku.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

r
rob

niestety z czegoś muszą zapłacić Majewskiemu za reklamę, a to kosztuje

Z
Zadowolony Klient

Miałam identyczną sytuację, będąc na wakacjach za granicą wypłacałam pieniądze w bankomacie których nie otrzymałam, złożyłam reklamację w swoim banku i po 10 dniach wróciły na rachunek... Mam wrażenie że w banku niemieckim nie pracują kompetentne osoby... PKO BP ma rację Pani powinna złożyć reklamację w swoim banku (!) tylko on może stwierdzić podwójne obciążenie rachunku...

t
tom29

NAPISZE JESZCZE RAZ....NIE WYPŁACA SIĘ PIENIĘDZY W REALU CHYBA ŻE NA MAŁE KWOTY. ALBO PŁAĆ KARTĄ PRZY KASIE ALBO WYPŁAĆ GDZIEŚ NA MIEŚCIE PRZED WEJŚCIEM DO REALA! W moim przypadku wlażłem do banku za ścianą i zaczełem babie tłumaczyć co się stało. Otworzyła bankomat od tyłu i w laptopie który był w środku odczytała błąd tranzakcji że została anulowana (reklamacja trwałe 2 miesiące) w przypadku zagranicznych kąt banków będzie to trwało dłużej i niech się nie martwi kase dostanie! Niech wystąpi w swoim banku z reklamacją na te tranzakcje i jej bank wyśle do banku w którym zostyała dokjonana wypłata (nieudana)

p
poszkodowana

Bankomat przy Jerozolimskich 113 w Warszawie także nie wypłacił mi należytej sumy (100 zł), a jak się później przekonałam, moje konto zostało obciążone.
Gdy kwota nie została mi wypłacona przez bankomat po kilku sekundach dokonałam ponownej wypłaty gotówki (50 zł) - pieniądze zostały wydane, ale na tę sumę moje konto nie zostało wcale obciążone!! De facto straciłam 50 zł.
Sądziłam, że sprawa jest prosta - bankomat musiał zarejestrować jakiś błąd np. podajnika pieniędzy, ale dwukrotnie składałam skargę do Mbanku i dwukrotnie została ona rozpatrzona negatywnie (mimo zapisu o błędzie w dzienniku elektronicznym bankomatu, który Mbank mi przysłał). Co więcej - za drugim razem bank przysłał mi ten sam zapis transakcji z dziennika elektronicznego bankomatu, który różnił się już od pierwszego zapisu tejże transakcji - tutaj zniknął zapis o błędzie w transakcji (ERROR)...
 
W tej sytuacji pozostaje mi jedynie odwołać się do Arbitra bankowego - kwota która straciłam jest niska, jest to 50 zł (taką samą będę musiała zapłacić za całe postępowanie) ale rzecz w tym, że taki sposób traktowania Klienta przez Mbank jest bardzo niepokojący. Dodam, że w momencie zgłaszania reklamacji na infolinii Mbanku usłyszałam mi.in. "Maszyna się nie myli, to Pani się pomyliła".

O
Opolanin

Własnie takie jest PKO BP. Własnie się z niego wypisałem. Masakra. Kolejki dziadków do kasy, oczekiwanie na zaśwadczenie o spłacie kreydytu listem ponad tydzień !!!! W dobie maili... Zostana im sami emeryci i Majewski z reklamy to sie opamietają.... albo i nie :)

b
bankowiec

Tej ze zdjęcia przyda sie mała dieta.

n
nie polecam

Ten cały PKO BP to jakieś dziwny bank. Za list (jedna kartka a4) o przekroczeniu salda debetowego każą mi płacić 30 zł. paranoja

a
adela

zgadza sie,za kazdy list monit 30 zl-potrafia do 3 wyslac w ciagu m-ca.najgorszy bank

O
Opolanin

Wszystkie banki są warte siebie.Mając konto w BPH przez kilka lat,płacąc wszystko w terminie raz zapłaciłem ze zwłoką (termin upływał w czwartek,zapłaciłem w poniedziałek). Po ponad półtora tygodnia od tego momentu przychodzi mi monit,data wysłania na kopercie po dwóch dniach od mojej wpłaty,w środku pismo z niedzieli tj dzień przed moją wpłatą podpisane przez panią dyrektor,wezwanie do zapłaty w wysokości 25zł za monit i 12 groszy odsetek.Zadzwoniłem do banku,zapytałem się jak to jest,coś tam sprawdzono i telefonicznie poinformowano mnie,że uchylają monit i zwiazane z nim koszty,dziś dostałem druk do zapłaty tego monitu,koperta datowana na 30.06 To są zwykłe kpiny i robienie z ludzi idiotów.Jak chce się mieć spokojne życie to od banków z dala!

t
tom29

nie polecam@
od przyszłego roku będziesz płacił 50zł we wszyskich bankach. Polecam Credit Agricole tam Ci się nie uda przegroczyć salda bo bank nalicza nabierząco saldo i przekierewoje je do Środków Zablokowanych.

t
tom29

nie polecam@
od przyszłego roku będziesz płacił 50zł we wszyskich bankach. Polecam Credit Agricole tam Ci się nie uda przegroczyć salda bo bank nalicza nabierząco saldo i przekierewoje je do Środków Zablokowanych.

r
również nie polecam

A mi bankomat z PKO nie wydał karty, podejmowałam próbę zastrzeżenia, ale w banku poinformowano mnie, że nie trzeba zastrzegać karty, bo skoro bankomat jej nie wydał to ją zatrzymał i będzie do odebrania w jednym z oddziałów. Na drugi dzień otrzymałam informację za pośrednictwem portalu n-k o znalezionej karcie przez mieszkankę mojego miasta!!!
Zdecydowałam się zgłosić po raz kolejny awarię bankomatu - ale to już w oddziale w Warszawie.
 
Ogólnie - nie polecam uslug PKO- niekompetetni pracownicy, którzy nie mają pojęcia o oferowanych produktach !!!

t
tom29

Wina jest ewidentnie po stronie BANKOMATU W REALU O KTÓRYM MOWA W ARTYKULE miałem identyczną sytuacje ale na kwote 200zł a wypłacałem z banku mBank. Chciałęm wybrać 200zł a bankomat mi ich nie wypłacił a z konta zostało sciągnięte. Czas reklamacji 2 miesiące w przypadku banku zagranicznego ten czas będzie dłuższy tak mi się wydaje. Tam się nie wybiera pieniędzy jest to najbardziej zajechany bankomat w Opolu. Podobną systuacje miałem w tym samym realu bankomat euronet wybrałem 50żł i również nie wypłacił. Więc zadzwoniłem do operatora tych bankomatów. Powiedziano mi że tranzakcja została anulowana i pieniążki już zostały przekazanena moje konto i tak sie stało tego samego dnia. Powiem krótko niewypłaca sie w relau kasy, bo nie serwisują należycie tych bankomatów a tam jest straszny przemiał ludzi co wypłacają. Pozdrawiam

C
Chomal

 
"W sytuacji gdy bankomat odda nam kartę, ale nie wypłaci żądanej sumy bądź wypłaci tylko jej część, również nie ma powodu do paniki.
- Pracownicy banku, dzięki systemom monitorującym, mogą sprawdzić, czy pieniądze faktycznie nie zostały wydane lub podjęte przez posiadacza karty - mówi Grodzicki. - Poza tym każda transakcja jest elektronicznie zapisywana w systemie, dzięki czemu z dużą precyzją można odtworzyć, co stało się w danym przypadku."
 
Więc w tym przypadku chyba nic nie działało i nie zarejestrowało tego zdarzenia bo ilez można czekać na swoje?
Kpina na swoje pieniądze będzie musiała poczekać troche a gdyby tak nie miała z czego zapłacić rachunków i kupić żywności.
co z odszkodowaniem za tę zaistniałą sytuację ktoś powinien tej Pani to wynagrodzić.

M
Monika Nysa

Ja miałam dokładnie to samo zabrał mi bankomat 500 zł :/ odsyłali mnie od banku do banku wkoncu poszlam do swojego banku i kazałam im isc do tamtego poniewaz nie chcieli pokazac nagrania z kamery a kazdy bankomat ma kamere i widac pieniadze .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3