reklama

Opole będzie mieć skrzyżowanie z betonu

RedakcjaZaktualizowano 
Przez to skrzyżowanie przejeżdża mnóstwo ciężarówek, dewastujących obecną, asfaltową nawierzchnię.
Przez to skrzyżowanie przejeżdża mnóstwo ciężarówek, dewastujących obecną, asfaltową nawierzchnię. Sławomir Mielnik
Skrzyżowanie ulicy Oleskiej i obwodnicy będzie pierwszym w mieście, gdzie zamiast asfaltu pojawi się nawierzchnia betonowa.

Pomysł zastosowania betonu na drogach po raz pierwszy zakiełkował w głowach drogowców w ubiegłym roku. Wówczas jednak Miejski Zarząd Dróg nie dostał zielonego światła z urzędu miasta, gdy zaproponował, aby beton pojawił się na skrzyżowaniach ulic z obwodnicą północną.

Dlatego firma, przygotowująca dla MZD projekt przebudowy skrzyżowania ulicy Oleskiej i obwodnicy jeszcze niedawno zakładała, że nowa jezdnia będzie asfaltowa.

Tymczasem kilka dni temu w ratuszu podjęto decyzję, aby na skrzyżowaniu pojawił się jednak beton.

- Drogowcy i projektant przekonali nas - przyznaje Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta, który nadzoruje MZD. - Mieliśmy w tej sprawie małą burzę mózgów i wyszło na to, że beton wcale nie będzie droższy w zastosowaniu, a użycie tej technologii wcale nie musi się wiązać z całkowitym zamknięciem tak ważnego skrzyżowania.

Wiceprezydent Wiśniewski dodaje, że akurat pod tym skrzyżowaniem nie przechodzą żadne sieci kanalizacyjne czy telekomunikacyjne, co w przypadku ich awarii powodowałoby konieczność kucia jezdni.

- To miejsce można zrobić raz i porządnie na lata, bo bezsprzecznie atutem betonowej nawierzchni jest jej większa trwałość - przyznaje Arkadiusz Wiśniewski.

Ale zalet jest więcej.

Jakie one są i kiedy inwestycja miałaby ruszyć? O tym w czwartkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

w
werds

ladnie to sobie wykombinowali.
najpierw "firma" wziela kase za projekt z asfltem a teraz wezmie kase za projekt z betonem.
tak sie wyciaga kase z podatnikow.
brawo.

zrobcie jeszcze to skrzyzowanie a za 2 lata powiedzcie ze macie burze mozgow i jednak rondo bedzie lepsze.

tutaj ludzie na forum sa lepszymi ekspertami, zreszta nie trzeba byc ekspertem zeby zobaczyc jak pieknie skrzyzowania rozladowuja ronda.

T
Tex
"Pomysł zastosowania betonu na drogach po raz pierwszy zakiełkował w głowach drogowców w ubiegłym roku."

A przypadkiem nie zakiełkował im pomysł na całkowitą modernizację tego skrzyżowania. Począwszy od dokończenia i zrobienia dodatkowych pasów do prawo skrętów bo jest tam wystarczająco dużo miejsca z każdej strony, po przeróbkę tych śmiesznych wystających jak Hel wysepek które zachodzą na lewoskręty nie wspominając już o lepszym ustawieniu czasowym (wydłużeniu) samej sygnalizacji świetlnej dla samochodów skręcających w lewo z Oleskiej w obwodnicę. To skrzyżowanie aż się prosiło (prosi) ze względu na ukształtowanie terenu aby obwodnicę pościć dołem (taniej bo nie trzeba by było budować tak szerokiego wiaduktu na 4 pasy w dwóch kierunkach) a ulicy Oleskiej górą z najazdami i zjazdami do obwodnicy ... ale to musi zakiełkować niestety a widocznie nie ma z czego bo pusto.

Sensownosci obwodnica nabiera dopiero wowczas gdy zapewnia bezkolizyjny i plynny ruch pojazdow w glownym jej ciagu. TAKIE JEST JEJ ZADANIE !!!! Logicznym jest wiec ze w jej ciagu powinny byc wiadukty lub wykopy z przejazdami poprzecznymi ponad glownym pasem drogowym. W tym miejscu jak najbardziej obowdnica powinna byc poprowadzona w wykopie z poprzecznym wiaduketm nad obowdnica (w ciagu ulicy Oleskiej). I byloby po klopocie! Zadnych rond i skrzyzowan. Bo tak czy siak ... beda blokowac przeplyw pojazdow.
Jesli zapewni sie powyzsze ... nie trzeba bedzie zadnych dwoch pasow i innych mrzonek. Bo beda zbyteczne!! Wazne, by pojazdy plynnie mogly poruszac sie do przodu. Jesli ruch bedzie plynny to nawet przeladowany TIR jadacy te swoje 90 nie bedzie tamowal ruchu ... probujac z bieda ruszyc z miejsca ze skrzyzowania po zmianie swiatel. A komu sie spieszy .. napewno znajdzie mozliwosc wyprzedzenia.
t
tarpan

Skoro już będa kopać, to nie lepiej zrobić rondo? Przecież tam co chwilę jest awaria świateł, a policjanta nie uświadczysz i tak to trwa nieraz kilka dni.

S
SUGA3

jak zwykle rychlo w czas: biorac pod uwage, ze region cementem stoi, zupelnym nonsensem jest to, ze JAKAKOLWIEK droga tutaj jest z asfaltu...

ile cementowni zamknieto w samym Opolu? a wystarczylo po prostu postawic przy jednej z nich laboratorium drogowe, mamy (lub mielismy) tez klasy 'drogi i mosty' w budowlance...

ale dla niektorych ociezalych umyslowo 'decydentow', polaczenie tych kilku kropek to chyba za wiele

O
OPOLANIN

"Pomysł zastosowania betonu na drogach po raz pierwszy zakiełkował w głowach drogowców w ubiegłym roku."<br />
<br />
A przypadkiem nie zakiełkował im pomysł na całkowitą modernizację tego skrzyżowania. Począwszy od dokończenia i zrobienia dodatkowych pasów do prawo skrętów bo jest tam wystarczająco dużo miejsca z każdej strony, po przeróbkę tych śmiesznych wystających jak Hel wysepek które zachodzą na lewoskręty nie wspominając już o lepszym ustawieniu czasowym (wydłużeniu) samej sygnalizacji świetlnej dla samochodów skręcających w lewo z Oleskiej w obwodnicę. To skrzyżowanie aż się prosiło (prosi) ze względu na ukształtowanie terenu aby obwodnicę pościć dołem (taniej bo nie trzeba by było budować tak szerokiego wiaduktu na 4 pasy w dwóch kierunkach) a ulicy Oleskiej górą z najazdami i zjazdami do obwodnicy ... ale to musi zakiełkować niestety a widocznie nie ma z czego bo pusto.

G
Gość

Brawo wrescie do tych ciemnych głowek z ratusza i mzd dotarlo do wiadomosci to ze beton jak nawierzchnia przy dobrym wykonaniu i zachowaniu rezimow technologicznych moze wytrzymac 30-40 lat lub nawet wiecej przyklad stare autostrady A6 kolo szcecina lub A18 olszyna budowane jeszcze za Adolfa Hitlera dopiero teraz sie psuja.Jeszcze niech zaczna remonty drog za pomoca asfaltu gumowego i dawaniu pod niego siatek przeciwspekaniowych wtedy bysmy mieli drogi na lata.Proponuje z betonu pociagnac w przyslosci nowa obowdnice polnocna i poludniowa..taka inwestycja zwrocic sie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3