Trasa łącząca obwodnicę północną z ulicą Niemodlińską była planowana od lat, ale dopiero od niedawna drogowcy mają projekt drogi, która odciąży takie ulice jak Partyzancka czy Wojska Polskiego.
Inwestycja ze względu na spory koszt stała jednak pod znakiem zapytania, mimo że miasto pozyskało dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego (ok. 50 mln zł - red.).
Dlatego urząd miasta poszuka innej drogi na realizację inwestycji. Do końca miesiąca ratusz złoży wniosek o wsparcie finansowe z rządowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. W programie zapisano pieniądze właśnie na budowę dróg w miastach wojewódzkich lub takich, które kiedyś miały taki status.
- Będziemy mieć sporą konkurencję, ale do złożenia tego wniosku przygotowujemy się już od dłuższego czasu i uważamy, że są spore szanse na dofinansowanie - mówi Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola.
Miasto walczy o pełną pulę, czyli ponad 138 mln zł. To maksymalne dofinansowanie, jakie można uzyskać, ale Opole jest też gotowe na mniejsze wsparcie; plan zakłada rozpoczęcie inwestycji już w 2017 roku, a zakończenie w 2019
- Chcemy w przyszłości kontynuować inwestycję, dlatego zleciliśmy projekt kolejnego odcinka obwodnicy między węzłem na ul. Niemodlińskiej a ul. Krapkowicką - podkreśla Pietrucha.
Na razie jednak miasto skupia się na realizacji pierwszego odcinka, który ze względów oszczędnościowych będzie jednojezdniowy. Mimo to trzeba wybudować aż pięć różnego rodzaju obiektów mostowych, bo obwodnica Piastowska krzyżuje się m.in. z ulicą Północną, Wrocławską i 10 Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej.
Projekt przewiduje również budowę węzła na obwodnicy północnej, a także jej poszerzenie na odcinku kilometra.
- Długość pierwszego odcinka obwodnicy Piastowskiej to ok. 3,9 km, ale w rzeczywistości jezdni powstanie więcej, trzeba doliczyć drogi wzdłuż obwodnicy i budowę ulicy Zbożowej bis - tłumaczy Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Miasto zapewnia, że rozpoczęcie budowy obwodnicy Piastowskiej nie spowoduje zaniechania budowy trasy średnicowej przez Pasiekę.
- Staramy się o decyzję środowiskową, ta inwestycja jest dla nas równie ważna jak budowa tej obwodnicy - podkreśla Pietrucha.
Na razie na samym końcu inwestycyjnej hierarchii jest budowa obwodnicy południowej. Jej koszt szacowany jest na ponad 500 mln zł, a inwestycja też czeka na decyzję środowiskową.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?