Opole. Kierowcy skarżą się na krótkie zielone światło na skrzyżowaniu Oleskiej z obwodnicą. "To powoduje korki" [WIDEO]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Opole. Kierowcy skarżą się na krótkie zielone światło na ul. Oleskiej na skrzyżowaniu z obwodnicą północną. "To powoduje korki"
Opole. Kierowcy skarżą się na krótkie zielone światło na ul. Oleskiej na skrzyżowaniu z obwodnicą północną. "To powoduje korki" Google Street View
- Zielone światło dla chcących wyjechać ul. Oleską w stronę Kluczborka trwa nieco ponad 10 sekund. Wyjazd z Opola w tym kierunku szczególnie w godzinach popołudniowych to dramat i powód korków na dojeździe do skrzyżowania z obwodnicą - skarżą się kierowcy. Miejski Zarząd Dróg nie zamierza jednak zmieniać tam cyklu świateł, ponieważ to skutkowałoby korkowaniem obwodnicy Opola.

- W godzinach porannego i popołudniowego szczytu mnóstwo ludzi wyjeżdża z Opola ulicą Oleską na drogę krajową nr 45 prowadzącą do Kluczborka - mówi pan Tomasz, kierowca z Opola.

- Pokonanie skrzyżowania z obwodnicą północną to jednak kwestia bardzo długiego czekania. A jak już pojawi się zielone światło, to trwa to nieco ponad 10 sekund. Przez ten czas skrzyżowanie pokona pięć, czasem sześć pojazdów. To powoduje, że ulica Oleska na dojeździe do obwodnicy potrafi stać w długim korku - wskazuje pan Tomasz.

Kierowca zaznacza, że sytuacja ta ma też wpływ na komunikację na osiedlu Chabrów. - To właśnie tamtędy, z powodu zamknięcia ulicy Oleskiej w rejonie stacji Opole Wschodnie z racji budowy centrum przesiadkowego, porusza się sporo kierowców, którzy normalnie cały czas jechaliby ul. Oleską z centrum - mówi.

- Zielone światło na skrzyżowaniu ul. Oleskiej z obwodnicą północną powinno być dłuższe na jadących tą pierwszą. Przynajmniej w godzinach szczytu. Dzięki temu nie byłoby aż takich korków - uważa pan Tomasz.

Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, odpowiada, że na razie nie ma planu, aby zmieniony został cykl świateł na tym skrzyżowaniu.

- Wydłużenie czasu przejazdu z ulicy Oleskiej spowodowałoby skrócenie zielonego światła na obwodnicy, a to powodowałaby znacznie większe korki i utrudnienia na tej bardzo ruchliwej drodze - stwierdza.

Leszczyński zaznacza, że skrzyżowanie jest jednym z ponad 40, które objęte mają być systemem inteligentnego sterowania ruchem (ITS). System ten ma analizować sytuację na wszystkich skrzyżowaniach i regulować cyklami świateł w taki sposób, aby ruch odbywał się jak najpłynniej.

- To znacząco poprawi komfort kierowców w tym rejonie - przekonuje.

Instalacja systemu ITS na terenie Opola ma być przeprowadzona w 2021 roku, jednak nie ma jeszcze konkretnej daty wdrożenia rozwiązana. Plan zakłada, że w przypadku części skrzyżowań dokonane będą też korekty w ich układzie.

Czy tak będzie w przypadku skrzyżowania ul. Oleskiej z obwodnicą północną? Rzecznik MZD przyznaje, że w planach jest dobudowanie prawoskrętu z ul. Oleskiej w obwodnicę, ale zaznacza, że obecnie trudno powiedzieć czy i kiedy będzie to zrobione.

Przypomnijmy, że przed laty miasto zakładało przebudowę tego skrzyżowania, aby uczynić je bardziej drożnym. W grę wchodzić miało nawet wykonanie go w technologii betonowej. Na razie na planach się jednak skończyło.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

W MZD beton.

c
czarek

A było zrobić duże rondo i byłoby pięknie!

G
Gość

"miało nawet wykonanie je"

je,je,je.......... panie. Piotrze - językowo tragedia

W
Wqrwiony kierowca

Na tym skrzyżowaniu zmieniono ustawienia świateł, w efekcie na obwodnicy na zmianę świateł czeka maksymalnie kilka samochodów, a na Oleskiej w godzinach szczytu korek sięga placu manewrowego czyli jakieś dwa kilometry. Poranny i popołudniowy szczyt to czas, w którym więcej samochodów przecina obwodnicę niż nią jedzie. Ani system sterowania, ani wypowiedź Pana Leszczyńskiego nie ma nic wspólnego ze słowem "inteligentny".

G
Gość

Pan tomasz niech jedzie na skrzyżowanie z częstochowska tam mu się uda szybciej wyjechać... :-]

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie