Opole korkuje się rano i po południu

Sławomir DragułaZaktualizowano 
Z analiz wynika, że zimą po Opolu jeździ się łatwiej. Ruchu nie utrudniają nam wtedy remonty dróg.
Z analiz wynika, że zimą po Opolu jeździ się łatwiej. Ruchu nie utrudniają nam wtedy remonty dróg. Paweł Stauffer
Najbardziej zakorkowane ulice Opola to już tradycyjnie: Piastowska, Spychalskiego, 1 Maja, Niemodlińska, Wrocławska i Oleska.

- Opole metropolią przecież nie jest, ale w godzinach szczytu jeździ się po mieście tragicznie - mówi Andrzej Pokorski z opolskiego Zaodrza. - W korkach stoję na Spychalskiego i Piastowskiej, kiedy rano jadę do pracy do centrum. Stoję w nich również, gdy wracam. I tak przez cały tydzień.

Specjaliści z portalu internetowego korkowo.pl postanowili sprawdzić, jak jeździ się w największych polskich miastach. Pod lupę wzięli też Opole.

- Z badań wynika jednoznacznie, że co prawda w tym roku opolscy kierowcy mogą jechać szybciej, jednak to zimą ubiegłego roku ruch był najbardziej płynny - mówi Agnieszka Kaźmierczak z korkowo.pl.

W badaniu wzięto pod uwagę średnie prędkości osiągane w maju 2014 i 2015 roku oraz w grudniu 2014 w różnych odległościach od centrum. Porównując wiosenne miesiące, można zauważyć, że w tym roku na wszystkich odległościach od śródmieścia jeździ się szybciej. Średnia prędkość w tegorocznym maju w sercu miasta (do 2 km od ścisłego centrum) wynosiła 33 km/h, a rok wcześniej było to o 2 km/h mniej. Natomiast w grudniu kierowcy jeździli po centrum ze średnią prędkością 34 km/h. Podobną tendencję zauważono, badając prędkości w większym promieniu od centrum (do 5 km).

Najszybszy był grudzień (średnia prędkość na drogach wynosiła 47 km/h), w ubiegłorocznym maju samochody można było rozpędzić do średnio 45 km/h, natomiast tegoroczna wiosna to wyniki oscylujące wokół średnio 46 km/h. Dlaczego grudzień był najszybszy? - Bo wiosną prowadzonych jest najwięcej remontów na drogach, co spowalnia ruch - tłumaczy Agnieszka Kaźmierczak.

Korkuje się rano, korkuje się po południu

Ciekawie rozkładają się wyniki badań, jeśli chodzi o prędkości osiągane w Opolu w poszczególnych godzinach.

W odległości do 2 km od centrum najwolniej jeździ się w godz.17-18 oraz o 8 rano - średnio 32 km/h. Z kolei najszybciej do 7 rano - 37 km/h. Podobnie jest w przypadku odległości 5 km od centrum. O 8 i 18 samochody osiągają średnio 44 km/h. Najszybciej jest po 17- 47 km/h.

Najbardziej zakorkowane ulice Opola to już tradycyjnie: Piastowska, Spychalskiego, 1 Maja, Niemodlińska, Wrocławska i Oleska.

A jak wygląda Opole na tle innych miast? Podobnie jak u nas jeździ się m.in. w Gorzowie, Zielonej Górze czy Kielcach. Zazdrościć nam mogą natomiast m.in. kierowcy z Katowic i Lublina, a co ciekawe, o wiele szybciej jeździ się po Olsztynie. Tam średnie prędkości w centrum to nawet 50 km/h!

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Opole korkuje się rano i po południu - Nowa Trybuna Opolska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Z
Zenon

Dodatkowa przeprawa  - Srednicowa. Regulacja świetlna. Most !  Do roboty władzo ukochana , do roboty !

 

 

zgłoś
O
Opolanin z Zaodrza

Chodzi o trolejbusy a nie "gondole"

zgłoś
O
Opolanin z Zaodrza

Problem złagodzi wybudowanie co najmniej dwóch przepraw z Zaodrza do Centrum. I to nie przez Groszowice czy Wróblin.

Ale jak padła propozycja przeprawy przez wyspę to już się 

podniósł lament mieszkańców że będzie im to przeszkadzać.

Ale że w innych częściach miasta jest to bardzo uciążliwe to już nie ich problem. Przeprawy wg mnie powinny być w okolicach mostu kolejowego z wyjazdem koło dworca (dla samochodów osobowych) i druga przez Chabry. Z obserwacji jasno wynika gdzie jest "wąskie gardło" połączenia prawej i lewej części Opola. Oczywiście te rozwiązania są "na wczoraj". Ale jak znam życie to nic z tego nie wyjdzie. Mam jeszcze inny pomysł pod rozwagę władzom na zmniejszenie emisji spalin. Opole ma za wąskie ulice aby wprowadzić tramwaje ale wykonanie trakcji elektrycznej dla trolejbusów chyba nie przerasta możliwości. Trolejbus ma gabaryty autobusów więc jeśli takowe są już użytkowane to nie widzę problemów. Kiedyś były przymiarki do komunikacji "gondolami" ale to s-f, Nie wiem dlaczego nikt się nad takim rozwiązaniem nie zastanawiał

zgłoś
G
Gość
W dniu 20.08.2015 o 01:38, Gość napisał:

jakiś sposób na to aby zrobili tak samo wszyscy mieszkańcy, skorzystali z samochodów i żeby nie było korków? Przeciez inni też nie chcą dojechać do pracy spoconymi , zakurzonymi i zabłoconymi.


Zielone fale, liczniki zmiany świateł, 3 mosty, obwodnica 3-pasmowa, a nie jedo-, a przede wszystkim mądre władze - oto sposób, skoro pytasz.
zgłoś
A
AZ
W dniu 19.08.2015 o 17:31, Gnido napisał:

Tak zwana zielona fala na Niemodlińskiej znowu się rozjechała parę dni temu i trzeba stać na każdych światłach ,niestety ludzie odpowiedzialni z to aby to wszystko było zgrane jeszcze nie zaskoczyli co się dzieje,dla ułatwienia dodam że z fali wypadło skrzyżowanie Niemodlińska-Koszyka-Prószkowska.No to do dzieła"programiści",zobaczymy ile wam zajmie przywrócenie tej "fali"...

Dokładnie jest tak jak mówisz. Komuś chyba zależy żeby miasto stało w korkach, bo wtedy można przepchnąć różne " inwestycje ". Opole jest tak małym miastem, że wystarczyłoby przeregulować światła na skrzyżowaniach i z jednego końca na drugi przejeżdżamy w 8 minut.

zgłoś
G
Gość
W dniu 19.08.2015 o 15:45, Gość napisał:

Nie chcę dojechać do pracy spocony, zakurzony i zabłocony. Rowerem jeżdżę poza miastem dla przyjemności i bez ryzyka wypadku.Nie chcę się tłuc dwoma autobusami z włażącymi mi na głowę, jazgoczącymi ludźmi. Korzystam po prostu z auta, skoro je mam. Auto to nie jest synonim bogactwa.

jakiś sposób na to aby zrobili tak samo wszyscy mieszkańcy, skorzystali z samochodów i żeby nie było korków? Przeciez inni też nie chcą dojechać do pracy spoconymi , zakurzonymi i zabłoconymi.

zgłoś
g
gusia1000

Przydatny artykuł.
W tamtym roku też był podobny.

zgłoś
I
Igma
W dniu 19.08.2015 o 12:30, Aspire napisał:

Co za bzdury - od kiedy to ktoś kto stoi jako pierwszy ma stać na biegu zużywając sprzęgło, męcząc nogę tylko po to by wystartować 1 sekundę szybciej.

Nie jesteście na bieżąco.
Ja na czerwonym, wyłączam silnik.

zgłoś
Z
Zaodrzanin

Niedługo koniec wakacji. Korki się zwiększą. To dla Opola sprawa najważniejsza , więc proszę skończyć dyskusję o średnicówce , moście i do ROBOTY szanowny Prezydencie.

 

zgłoś
G
Gnido

Tak zwana zielona fala na Niemodlińskiej znowu się rozjechała parę dni temu i trzeba stać na każdych światłach ,niestety ludzie odpowiedzialni z to aby to wszystko było zgrane jeszcze nie zaskoczyli co się dzieje,dla ułatwienia dodam że z fali wypadło skrzyżowanie Niemodlińska-Koszyka-Prószkowska.No to do dzieła"programiści",zobaczymy ile wam zajmie przywrócenie tej "fali"...

zgłoś
G
Gość
W dniu 19.08.2015 o 15:15, Gość napisał:

Nauczcie się jeździć rowerem. Wozić d*** do centrum małego miasta i stękać że korki. Totalne lenistwo i pokazówka mnie stać jechać autem.

Nie chcę dojechać do pracy spocony, zakurzony i zabłocony. Rowerem jeżdżę poza miastem dla przyjemności i bez ryzyka wypadku.
Nie chcę się tłuc dwoma autobusami z włażącymi mi na głowę, jazgoczącymi ludźmi. Korzystam po prostu z auta, skoro je mam. Auto to nie jest synonim bogactwa.
zgłoś
G
Gość

Nauczcie się jeździć rowerem. Wozić d*** do centrum małego miasta i stękać że korki. Totalne lenistwo i pokazówka mnie stać jechać autem.

zgłoś
n
n

Ludzie co wy narzekacie?Pewnie  wyglądają korki.Macie do przejechania 3-4 ulice i marudzicie.Przecież opole stało się dużą wsią

zgłoś
G
Gość

...i ruszając wciskamy pedał gazu w podłogę szybko puszczając sprzęgło, a nie tak jak na kursie prawa jazdy wolno i słuchając czy już jedziemy..

2-3s i mamy mieć 50km/h na blacie, ale nie szybciej, potem 4 bieg i możemy sobie płynąć do następnych świateł - to jest dynamika i jednocześnie wzrost przepustowości

zgłoś
E
Egon
W dniu 19.08.2015 o 12:30, Aspire napisał:

Co za bzdury - od kiedy to ktoś kto stoi jako pierwszy ma stać na biegu zużywając sprzęgło, męcząc nogę tylko po to by wystartować 1 sekundę szybciej.

 

No właśnie nie bzdury. Każdy samochód rusza z opóźnieniem kilku sekund, więc siłą rzeczy przez skrzyżowanie przejeżdża dużo mniej samochodów i korki gotowe. 

Dla ciekawości - zobacz kiedyś na skrzyżowaniu z licznikiem po jakim czasie będziesz mógł się ruszyć po włączeniu zielonego, gdy jesteś np. 5 w kolejce

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3