Opole ma nową strategię promocji. Zaprasza dziś na dyskusję

Artur  Janowski
Artur Janowski
Archiwum (o)
Stolica regionu nie chce być już postrzegana tylko jako miasto słynnego festiwalu piosenki. Dziś będzie można o tym podyskutować w ratuszu.

Urząd miasta przygotował bowiem Strategię Promocji Marki Opola w latach 2017-2020. Wcześniej przeprowadzono szereg badań, przepytywano m.in. mieszkańców wielu miast.

Jak można się było spodziewać Opole kojarzy się głównie z festiwalem piosenki. - Nie chcemy tego zmieniać, ale pokazać, że Opole to nie tylko jedna impreza – podkreśla prezydent Arkadiusz Wiśniewski. - Nasze obecne hasło, czyli „Opole miasto bez granic” stało się faktem. Teraz czas na hasło: „Opole nadaje rytm”.

Zadaniem nowej strategii będzie wyeksponowanie m.in. kulturalnej oferty miasta i zwrócenie na nią uwagi nie tylko opolan, ale także turystów, czy przedstawicieli biznesu.

Marka Opola ma być oparta na trzech elementach. Pierwszym jest bogata oferta kulturalna i rekreacyjna, drugim będzie harmonia (kameralny charakter miasta, zrównoważony rozwój), a ostatnim - nie mniej ważnym elementem - polska piosenka.

Dyskusja w ratuszowej sali im. Karola Musioła rozpocznie się dzisiaj o godzinie 16 i potrwa do 18. To element konsultacji, które będą trwały do połowy lutego.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
Fifi
W dniu 03.02.2017 o 00:18, i co ty powiedzieć..... napisał:

"Opole bez granic stało się faktem, dale czytamyj.....kameralny charakter miasta." Panie Śmierciak gratuluję! Wyjątkowa promocja, wyjątkowa....

No cóż. Opole było już sławne w całej Polsce, bo było miastem w którym przekraczano wszelkie granice. Nazwa naszego miasta nie schodziła z pierwszych stron gazet za sprawą sex-komendanta Marca. Gabinet komendanta nazywany był "Gabinetem oralnym".

Pisał o nas FAKT i SUPER EXPRES, a dokładnie o komendancie Wierzbickim i wycieczkach na prostytutki. Mało kto uwierzył, w te banały o pomówieniu. Jak to mówią sąd sądem, a na Opole 24 ludzie i tak wiedzieli swoje. Komentarz wyroku był krótki: "To nie komendant jeździł na prostytutki, to prostytutki jeździły na komendancie". 

Potem był aspirant Piotr Pogoda rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej. Miał być remedium na sex aferę, ale wyhodował swoją własną. Był bohaterem programu TVN Uwaga. Znów cała polska o nas usłyszała, tym razem z powodu zakupu na wolnym rynku pracy magisterskiej. "Naukowiec" z Powolnego kilka dni później miał chyba postawione zarzuty. 
W 2013 roku kilka dni przed świętem Policji policjant z Ozimka roztrzaskał po pijaku samochód. Zdjęcie wraku było na KONTAKT24. Rzecznik Prasowy asp. Pogoda, dowodzony przez dzielną Irenę Doroszkiewicz, wciskał ludziom ciemnotę w stylu "Policja szuka kierowcy". Wrak samochodu stał jakiś czas w centrum jednej z wiosek  i był atrakcją turystyczną w mojej gminie. Ludzie oglądali go rzez płot.
Jednak czym byłoby życie bez sex-afery,ale nosił wilk razy kilka... Dzielny funkcjonariusz poznał nijaką Magdalenę (w średnim wieku), która miała córkę (podpadała pod kodeks karny). Owa Magdalena zawezwała organy ścigania, gdy we własnym domu przyłapała go z córeczką w łóżku (tak twierdziła). Jeszcze w 2015 roku sprawa była w Sądzie Okręgowym Opolu (Wydział VII Karny Odwoławczy) . Wykopali, go z Policji. Gdyby to mleko się rozlało (może się kiedyś rozleje?), to nie byłoby awansu generalskiego generalskiego, ale nasze miasto poznaliby już na pewno wszyscy od Bałtyku, aż po Tatry. Sex-komisarz przebiłby sex-komendanta.

Obawiam się, że Ratusz nie jest w stanie powtórzyć policyjnego sukcesu promocyjnego. FAKT, TVN, Super Ekspres? Raczej wątpliwe. 

 

G
Gość

Miasto kameralne? Gdzie ? Chyba na Świerkli.

i
i co ty powiedzieć.....

"Opole bez granic stało się faktem, dale czytamyj.....kameralny charakter miasta." Panie Śmierciak gratuluję! Wyjątkowa promocja, wyjątkowa....

O
Ociec

WYBORY SAMORZĄDOWE 2018

E
El Kapitan

kanał Odra-Dunaj to nic nowego, wystarczy poczytać Trybunę Opolską sprzed 40 lat. Jak na razie Odrą nic nie płynie i za moment nikt nie będzie potrafił prowadzić barki. Równie dobrze można wybudować kanał do San Escobar

b
bolo

Porozumienie w sprawie szlaku Odra-Łaba-Dunaj

 

Udrożnienie żeglowności, połączenie jednym szlakiem wodnym trzech rzek: Odry, Łaby i Dunaju oraz aplikacja o środki unijne w tej sprawie - to cel porozumienia, które we wtorek w Warszawie podpisali odpowiedzialni za transport wodny ministrowie z Polski, Czech i Słowacji.
Memorandum zostało podpisane przez ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka, ministra transportu Czech Dana Toka oraz ministra transportu i budownictwa Słowacji Arpada Erseka.
Ministerstwo gospodarki morskiej tłumaczy, że głównym celem porozumienia o intensyfikacji współpracy ws. przywrócenia pełnej żeglowności na rzekach Odra, Łaba i Dunaj będą wspólne działania w Unii Europejskiej na rzecz rewizji TEN-T (transeuropejskich sieci transportowych) i wpisania tych dróg wodnych do sieci.
Minister Gróbarczyk wyjaśnił, że w tym celu powstanie grupa robocza, a następnie komisja wspólna, której zadaniem będzie znalezienie finansowania dla tego przedsięwzięcia. Dodał, że intencją sygnatariuszy memorandum jest to, by jeszcze przed 2023 r. złożyć aplikację o finansowanie z UE i rozpocząć negocjacje z Komisją Europejską.
Gróbarczyk wskazał, że w przypadku Polski i Czech kluczową inwestycją ma być budowa kanału Koźle-Ostrawa, który będzie polską częścią drogi wodnej do Dunaju. Minister poinformował, że koszt tej inwestycji, po polskiej stronie, szacowany jest na ok. 1,6 mld zł.
Szef resortu gospodarki morskiej mówił w zeszłym roku, że Górna Odra zostanie dostosowana do parametrów czwartej klasy żeglowności w 2020 r. W ramach budowy tzw. Odrzańskiej Drogi Wodnej w latach 2021-30 planowane jest m.in. wybudowanie kanału Koźle-Ostrawa.
Minister transportu Czech Dan Tok podkreślił na konferencji, że z perspektywy jego kraju największym priorytetem jest zwiększenie żeglowności Łaby i Odry. Poinformował, że na Łabie mają być budowane dwie śluzy, które pozwolą na żeglowność tą rzeką przez 360 dni w roku. Inwestycja kosztować będzie 1 mld koron czeskich. Czeski rząd przygotowuje też szerokie studium wykonalności dot. zwiększenia żeglowności Odry, Łaby i Dunaju.
Minister transportu i budownictwa Słowacji Arpad Ersek podkreślił, że w przypadku jego kraju, priorytet ma Dunaj. Poinformował, że rząd słowacki otrzymał już z UE 500 mln euro na konieczne inwestycje, prowadzone są też studia wykonalności, co do kolejnych.
Dunaj jest też priorytetem Węgier. Obecny na konferencji wiceminister rozwoju narodowego Węgier Laszlo Mosoczi podkreślił, że ponad 5 proc. międzynarodowego transportu odbywa się właśnie na tej rzece. Dlatego też oprócz udrożnienia szlaku, rząd węgierski planuje budowę kilku portów rzecznych.
Ersek dodał, że chciałby też, aby w przyszłości w ramach międzynarodowych szlaków wodnych znalazło się połączenie Węgier z Serbią przez rzekę Cisę.
Wtorkowe spotkanie ministrów państw Grupy Wyszehradzkiej (V4) odbyło się z polskiej inicjatywy. Nasz kraj pełni obecnie prezydencję w grupie. Ministrowie rozmawiali o: znaczeniu żeglugi śródlądowej w korytarzach sieci TEN-T, perspektywach włączenia polskich śródlądowych dróg wodnych do korytarzy sieci TEN-T, rozwoju transportu intermodalnego czy roli transportu wodnego śródlądowego w rozwoju korytarzy transportowych.
Na terytorium Polski, znajdują się odcinki trzech głównych szlaków wodnych. Droga wodna E30 - przebiegająca Odrzańską Drogą Wodną, łączącą Morze Bałtyckie w Świnoujściu z Dunajem w Bratysławie; droga wodna E40 - łącząca Morze Bałtyckie od Gdańska z Morzem Czarnym w Odessie; droga wodna E70 - łącząca Odrę z Zalewem Wiślanym i stanowiąca część europejskiego szlaku komunikacyjnego wschód-zachód łączącego Kłajpedę z Rotterdamem.

 

b
bolo

Porozumienie w sprawie szlaku Odra-Łaba-Dunaj

 

Udrożnienie żeglowności, połączenie jednym szlakiem wodnym trzech rzek: Odry, Łaby i Dunaju oraz aplikacja o środki unijne w tej sprawie - to cel porozumienia, które we wtorek w Warszawie podpisali odpowiedzialni za transport wodny ministrowie z Polski, Czech i Słowacji.
Memorandum zostało podpisane przez ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka, ministra transportu Czech Dana Toka oraz ministra transportu i budownictwa Słowacji Arpada Erseka.
Ministerstwo gospodarki morskiej tłumaczy, że głównym celem porozumienia o intensyfikacji współpracy ws. przywrócenia pełnej żeglowności na rzekach Odra, Łaba i Dunaj będą wspólne działania w Unii Europejskiej na rzecz rewizji TEN-T (transeuropejskich sieci transportowych) i wpisania tych dróg wodnych do sieci.
Minister Gróbarczyk wyjaśnił, że w tym celu powstanie grupa robocza, a następnie komisja wspólna, której zadaniem będzie znalezienie finansowania dla tego przedsięwzięcia. Dodał, że intencją sygnatariuszy memorandum jest to, by jeszcze przed 2023 r. złożyć aplikację o finansowanie z UE i rozpocząć negocjacje z Komisją Europejską.
Gróbarczyk wskazał, że w przypadku Polski i Czech kluczową inwestycją ma być budowa kanału Koźle-Ostrawa, który będzie polską częścią drogi wodnej do Dunaju. Minister poinformował, że koszt tej inwestycji, po polskiej stronie, szacowany jest na ok. 1,6 mld zł.
Szef resortu gospodarki morskiej mówił w zeszłym roku, że Górna Odra zostanie dostosowana do parametrów czwartej klasy żeglowności w 2020 r. W ramach budowy tzw. Odrzańskiej Drogi Wodnej w latach 2021-30 planowane jest m.in. wybudowanie kanału Koźle-Ostrawa.
Minister transportu Czech Dan Tok podkreślił na konferencji, że z perspektywy jego kraju największym priorytetem jest zwiększenie żeglowności Łaby i Odry. Poinformował, że na Łabie mają być budowane dwie śluzy, które pozwolą na żeglowność tą rzeką przez 360 dni w roku. Inwestycja kosztować będzie 1 mld koron czeskich. Czeski rząd przygotowuje też szerokie studium wykonalności dot. zwiększenia żeglowności Odry, Łaby i Dunaju.
Minister transportu i budownictwa Słowacji Arpad Ersek podkreślił, że w przypadku jego kraju, priorytet ma Dunaj. Poinformował, że rząd słowacki otrzymał już z UE 500 mln euro na konieczne inwestycje, prowadzone są też studia wykonalności, co do kolejnych.
Dunaj jest też priorytetem Węgier. Obecny na konferencji wiceminister rozwoju narodowego Węgier Laszlo Mosoczi podkreślił, że ponad 5 proc. międzynarodowego transportu odbywa się właśnie na tej rzece. Dlatego też oprócz udrożnienia szlaku, rząd węgierski planuje budowę kilku portów rzecznych.
Ersek dodał, że chciałby też, aby w przyszłości w ramach międzynarodowych szlaków wodnych znalazło się połączenie Węgier z Serbią przez rzekę Cisę.
Wtorkowe spotkanie ministrów państw Grupy Wyszehradzkiej (V4) odbyło się z polskiej inicjatywy. Nasz kraj pełni obecnie prezydencję w grupie. Ministrowie rozmawiali o: znaczeniu żeglugi śródlądowej w korytarzach sieci TEN-T, perspektywach włączenia polskich śródlądowych dróg wodnych do korytarzy sieci TEN-T, rozwoju transportu intermodalnego czy roli transportu wodnego śródlądowego w rozwoju korytarzy transportowych.
Na terytorium Polski, znajdują się odcinki trzech głównych szlaków wodnych. Droga wodna E30 - przebiegająca Odrzańską Drogą Wodną, łączącą Morze Bałtyckie w Świnoujściu z Dunajem w Bratysławie; droga wodna E40 - łącząca Morze Bałtyckie od Gdańska z Morzem Czarnym w Odessie; droga wodna E70 - łącząca Odrę z Zalewem Wiślanym i stanowiąca część europejskiego szlaku komunikacyjnego wschód-zachód łączącego Kłajpedę z Rotterdamem.

 

l
loter
W dniu 02.02.2017 o 17:35, pestka czyli pryszcz napisał:

Sztuka dla sztuki. Informacja o dyskusji podana w dzień dyskusji. Już widzę tłumy co po skończonej pracy z wywalonym jęzorem podążyły dyskutować na godz 16, nie wiem jak to nazwać bo to obraża inteligencję, kiedyś to się nazywało pic na wodę fotomontaż. Gra pozorów, zarządzanie przez fikcję czyli inaczej udawanie głupiego

Dziwne, mamy internet, mamy radio, mamy gazete a takie informacje podaje się w dzień dyskusji, czyli to pic a nie żadna dyskusja.

p
pestka czyli pryszcz

Sztuka dla sztuki. Informacja o dyskusji podana w dzień dyskusji. Już widzę tłumy co po skończonej pracy z wywalonym jęzorem podążyły dyskutować na godz 16, nie wiem jak to nazwać bo to obraża inteligencję, kiedyś to się nazywało pic na wodę fotomontaż. Gra pozorów, zarządzanie przez fikcję czyli inaczej udawanie głupiego

A
Ada

Chcą pokazać że Opole to nie tylko festiwal ale filarem promocji ma być Polska piosenka. To się kupy nie trzyma.
Nie odczuwam żeby Opole miało bogata ofertę kulturalną i rekreacyjna. Nic co by wyroznialo na tle innych miast.
Powinni najpierw mieć coś unikalnego a potem dopiero to promować.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3