W ocenie prezydenta Ryszard Zembaczyńskiego Opole musi zmienić się z miasta "płynącego jogurtem" (nawiązanie do opolskiej firmy Zott - potentata jogurtowego) w miasto, które odważnie stawia na nowe technologie, większą pomoc dla przedsiębiorców i potrafi "uaktywnić" mieszkańców.
Nowa strategia zakłada trzy priorytety. Pierwszy to "zwiększenie kapitału intelektualnego opolan" m.in. poprzez wspieranie szkół wyższych czy promocji Opola jako ośrodka edukacji.
Drugi to nowe inwestycje i technologie, a także wzrost aktywności ekonomicznej opolan, z kolei trzeci zakłada ożywienie "ducha miasta" poprzez pobudzenie aktywności obywatelskiej mieszkańców.
Przyjęcie strategii na wczorajszej sesji nie wzbudziło wielkiego zainteresowania. Sala obrad w ratuszu świeciła pustkami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?