Większość miast obecna jest na Facebooku i YouTube. Mniej popularne są Twitter i NK.pl. Rzadko używanym kanałem komunikacji jest Blip, ale i tak korzystają z niego takie miasta jak Katowice czy Warszawa.
Niestety Opole na razie nie wykorzystuje potencjału portali społecznościowych.
Nie ma oficjalnego konta na Facebooku i Twitterze, a konto Opola na Naszej Klasie ma niewiele ponad 8 tysięcy znajomych. Dla porównania Wrocław ma ich ponad 92 tys.
Alina Pawlicka-Mamczura, rzecznik prezydenta przyznaje, że stolica regionu nie wypada najlepiej, ale niebawem ma się to zmienić.
- Jestem przekonana, że nasze miasto musi być obecne także w tej dziedzinie internetu - mówi Pawlicka - Mamczura. - W urzędzie miasta powstał właśnie referat obsługi serwisów informacyjnych, a w nim ma pracować osoba, która zajmie się m.in. portalami społecznościowymi. Dzięki nim będziemy mogli nie tylko lepiej pokazać nasze osiągnięcia, ale i szybciej komunikować się z mieszkańcami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?