Opole+. Oferty na wykonanie specjalnej miejskiej aplikacji droższe od szacunków ratusza

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Opole+. Oferty na wykonanie specjalnej miejskiej aplikacji droższe od szacunków ratusza
Opole+. Oferty na wykonanie specjalnej miejskiej aplikacji droższe od szacunków ratusza Przemyslaw Swiderski
Trzy firmy zgłosiły się do przetargu na opracowanie kompleksowej miejskiej aplikacji dla Opola. Wszystkie oferty są jednak wyższe od kwoty, jaką na ten cel zaplanowano w budżecie miasta.

Temat miejskiej aplikacji, która miałaby umożliwiać mieszkańcom i turystom dostęp do usług i atrakcji Opola w jednym miejscu, nie jest nowy. Zanim pod koniec minionego roku ogłoszono przetarg na jej wykonanie, przez wiele miesięcy trwały prace nad szczegółowymi założeniami projektu.

Otwarcie ofert przetargowych pierwotnie planowane było na końcówkę stycznia. Jednak po proteście jednej z firm (dotyczył zapisów przetargowych, które miały preferować rozwiązania jednego z producentów, a firma postulowała poszerzenie parametrów projektu, dopuszczających inne rozwiązania techniczne), a także licznych zapytaniach od potencjalnych oferentów, termin ten kilkukrotnie przesuwano.

Ostatecznie koperty z ofertami otwarto w czwartek 25 marca. Wpłynęły trzy zgłoszenia.

Najtańsze, warte ponad 4,6 mln zł, wpłynęło od konsorcjum Polskiego Instytutu Rozwoju z Warszawy i firmy Aspello z Opola. Prawie 4,9 mln zł warta jest oferta konsorcjum Comarch Polska z Krakowa i Solid Solutions z Wrocławia. Najdroższą, wartą blisko 5,5 mln zł ofertę, przedstawiła firma Beesset z Białegostoku. W przypadku drugiego kryterium - czasu potrzebnego na opracowanie aplikacji - każdy z oferentów zadeklarował, że zrobi to w ciągu maksymalnie ośmiu miesięcy od podpisania umowy.

Okazuje się, że wszystkie trzy oferty przewyższają kwotę, jaką na przygotowanie aplikacji "Opole+" zapisano w budżecie Opola - nieco ponad 3,9 mln zł.

Na razie w ratuszu nie zdecydowano, czy dołożyć pieniędzy do najniższej oferty, czy też unieważnić przetarg i ogłosić nowy konkurs. Obecnie trwa ocenia ofert pod kątem formalnym. Decyzja w sprawie losów przetargu ma być podjęta w najbliższych dniach.

Plan zakłada, że dzięki aplikacji "Opole+" można będzie m.in. z wyprzedzeniem kupić wejściówki do miejskich atrakcji, instytucji kultury czy obiektów administrowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Możliwy ma być też zakup biletów na przejazdy autobusami Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Aplikacja ma służyć zarówno mieszkańcom Opola, jak i turystom.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy muszą nauczyć się oszczędzania

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska