Opole. Robotnicy zeszli z placu budowy nowego mostu kolejowego przez Odrę. PKP PLK: "Zmiana planów"

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że nie wydłuży to terminu oddania do użytku przebudowanego węzła kolejowego w Opolu. Zakończenie prac zaplanowane jest na 2023 rok.

W ramach przebudowy opolskiego węzła kolejowego PKP Polskie Linie Kolejowe od jakiegoś czasu budują nowy most przez Odrę.

Pierwotnie plan był taki, że stary most, na którym są teraz dwa tory, pozostanie na miejscu, na nową konstrukcję obok trafi jeden z dwóch torów z dotychczasowej przeprawy. Teraz jednak plany się zmieniają.

- Po przyjrzeniu się staremu mostowi, doszliśmy do wniosku, że nie jest on w najlepszej kondycji i lepiej zastąpić go nowym - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

W związku z tym robotnicy przerwali prace przy budowie nowej przeprawy (zdążyli już między innymi wylać przyczółki).

- Obecnie trwa modyfikacja projektu - mówi Mirosław Siemieniec. - Nowy most zostanie tak skonstruowany, że znajdą się na nim oba tory.

PKP PLK zapewniają, że nie wydłuży to terminu oddania całej inwestycji do użytku, która zaplanowana jest na 2023 rok.

Zarządca infrastruktury nie wziął pod uwagę sugestii płynących między innymi z opolskiego urzędu marszałkowskiego, by z Opola Głównego w stronę Zachodniego położyć trzeci tor, którym mogłyby jeździć pociągi na trasie do Nysy.

- Naszym zdaniem dwa zapewniają wystarczającą przepustowość na tym odcinku - mówi Mirosław Siemieniec.

Zaplanowanych prac na opolskim węźle jest więcej

Oprócz budowy mostu nad Odrą zostaną wyremontowane trzy inne przeprawy: nad Młynówką, kanałem Ulgi oraz Suchodołem.

Zaplanowane są też prace na trzech wiaduktach - nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.

Przebudowa wiaduktu nad ul. Krapkowicką jest inwestycją prowadzoną we współpracy z urzędem miasta.

- Przejazd pod torami ma być poszerzony, więcej ma też być przestrzeni w pionie, dzięki czemu przejadą tam większe pojazdy - mówi Adam Leszczyński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Opolu.

Ratusz chce, by pod wiaduktem mogły między innymi przejeżdżać autobusy komunikacji miejskiej, które mogłyby się zatrzymywać w zatoce na parkingu zaplanowanym przy moście pieszo-rowerowym im. Joachima Halupczoka nad Kanałem Ulgi.

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 października, 21:29, Gość:

Polnische Wirtschaft . Wybudować bez zastanowienia , byle jak oby most nazywał się narodowy.

5 października, 8:24, Gość:

Deutsche Wirtschaft to min.otwarcie nowego lotniska w Berlinie 10 lat po terminie.Koszt budowy przekroczony o 100%.Obecne Niemcy funkcjonują tylko dzięki temu,że są właścicielami EU i doją większość państw.Angole nie godzili się na to ,stąd Brexit.Polacy też się stawiają IV rzeszy ,dlatego niekończące się ataki na nas.Tusk ma za zadanie doprowadzic to tego,żeby było jak było.H.d i kamieni kupa.

5 października, 10:40, Barbara:

Aleś ty "mundry" inaczej- jak w szczujni TVPiS. :(

Masz prawo do swojego zdania. Ale faktem jest że Niemcy z dobrze funkcjonującego państwa staje się republika bananowa.

Gdzie nawet wybory nie mogą się normalnie odbyć jak ostatnio w Berlinie. Nic co zaczęto w ciągu 16 lat Merkel niefunkcjonalne.

Zamyka się dobre elektrownie a nie ma prawdziwego zastępstwa, jak nie wieje wiatr to kupuje się "brudny" prąd w Polsce.

Dygitalizacji jest na niższym poziomie jak w Polsce.

Można powiedzieć że Merkel to Konrad Wallenrod. Choć w Polsce uważa się że to były dobre lata Niemiec. Tak naprawdę to eksplodował sektor niskich zarobków, 6 mln pracujących, którzy po 45 latach pracy dostaną najwyżej najniższa rentę która nie starczy do życia.

B
Barbara
4 października, 21:29, Gość:

Polnische Wirtschaft . Wybudować bez zastanowienia , byle jak oby most nazywał się narodowy.

5 października, 8:24, Gość:

Deutsche Wirtschaft to min.otwarcie nowego lotniska w Berlinie 10 lat po terminie.Koszt budowy przekroczony o 100%.Obecne Niemcy funkcjonują tylko dzięki temu,że są właścicielami EU i doją większość państw.Angole nie godzili się na to ,stąd Brexit.Polacy też się stawiają IV rzeszy ,dlatego niekończące się ataki na nas.Tusk ma za zadanie doprowadzic to tego,żeby było jak było.H.d i kamieni kupa.

Aleś ty "mundry" inaczej- jak w szczujni TVPiS. :(

G
Gość
4 października, 21:29, Gość:

Polnische Wirtschaft . Wybudować bez zastanowienia , byle jak oby most nazywał się narodowy.

Deutsche Wirtschaft to min.otwarcie nowego lotniska w Berlinie 10 lat po terminie.Koszt budowy przekroczony o 100%.Obecne Niemcy funkcjonują tylko dzięki temu,że są właścicielami EU i doją większość państw.Angole nie godzili się na to ,stąd Brexit.Polacy też się stawiają IV rzeszy ,dlatego niekończące się ataki na nas.Tusk ma za zadanie doprowadzic to tego,żeby było jak było.H.d i kamieni kupa.

G
Gość
Polnische Wirtschaft . Wybudować bez zastanowienia , byle jak oby most nazywał się narodowy.
K
Krzysztof
4 października, 19:49, Mateusz:

PKP to jednak beton. Jest okazja dołożyć trzeci tor, już z myślą o kolei aglomeracyjnej, to nie, wolą zmarnować kasę.

4 października, 20:06, Kolejarz emeryt:

Znasz problem czy tylko sugerujesz się artykułami Draguły. Urząd Marszałkowski proponuje bez pokrycia finansowego. Ot taka gra polityczna. Kiedyś to właśnie oni myśleli aby linie PKP Opole Nysa wylaczyc z użytku. 2 tory są wystarczające tylko dziwi mnie decyzja o zmianach planu!!! W Opolu wszystko możliwe! Kolej aglomeracyjna to też bzdura bez pokrycia!

Guzik prawda. Kolejne pójście na łatwiznę, tak jak z obwodnicą drogową Opola - wybudować byle co, byle jak bez myślenia o przyszłości.

G
Gość
Dość odważne podejście do inwestycji publicznej. Zamówiliśmy most jednotorowy, a po rozpoczęciu realizacji zmieniamy na most dwutorowy. To już będzie inny obiekt (inne parametry, inne koszty) i co w takim razie z wyborem i wynagrodzeniem wykonawcy, nie zmieni się?
K
Kolejarz emeryt
4 października, 19:49, Mateusz:

PKP to jednak beton. Jest okazja dołożyć trzeci tor, już z myślą o kolei aglomeracyjnej, to nie, wolą zmarnować kasę.

Znasz problem czy tylko sugerujesz się artykułami Draguły. Urząd Marszałkowski proponuje bez pokrycia finansowego. Ot taka gra polityczna. Kiedyś to właśnie oni myśleli aby linie PKP Opole Nysa wylaczyc z użytku. 2 tory są wystarczające tylko dziwi mnie decyzja o zmianach planu!!! W Opolu wszystko możliwe! Kolej aglomeracyjna to też bzdura bez pokrycia!

M
Mateusz
PKP to jednak beton. Jest okazja dołożyć trzeci tor, już z myślą o kolei aglomeracyjnej, to nie, wolą zmarnować kasę.
Dodaj ogłoszenie