Opole. Skrzyżowania ulicy Ozimskiej z Reymonta i Kołłątaja do przebudowy. Co się zmieni?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Opole. Skrzyżowania ulicy Ozimskiej z Reymonta i Kołłątaja do przebudowy. Co się zmieni?
Opole. Skrzyżowania ulicy Ozimskiej z Reymonta i Kołłątaja do przebudowy. Co się zmieni? Google Street View
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Trwają przymiarki do przebudowy dwóch skrzyżowań w ciągu ul. Ozimskiej, z ulicami Reymonta i Kołłątaja. Powodem jest planowana zmiana organizacji ruchu, w ramach której na wspomnianych drogach wprowadzony będzie ruch dwukierunkowy.

Przez lata ulice Reymonta i Kołłątaja na odcinkach pomiędzy ulicami Ozimską i 1 Maja były drogami jednokierunkowymi. Kilka miesięcy temu sytuacja zmieniła się na części ul. Reymonta, gdzie na odcinku od skrzyżowania z ul. Damrota do 1 Maja wprowadzono ruch dwukierunkowy.

Ruch ten był elementem tymczasowej organizacji ruchu, wprowadzonej z racji zamknięcia części ul. 1 Maja na wysokości budowanego parkingu wielopoziomowego - pod szyldem centrum przesiadkowego Opole Główne - w miejscu dawnego dworca PKS. Z realizacją tej inwestycji związany jest też zamiar wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na całej długości ulic Reymonta i Kołłątaja pomiędzy ich skrzyżowaniami z ulicami 1 Maja i Ozimską.

Aby to jednak było możliwe, konieczna jest zmiana geometrii szeregu skrzyżowań. Najwięcej dziać ma się na ul. Ozimskiej.

- Trwają prace nad dokumentacją przebudowy skrzyżowań tej drogi z ulicami Kołłątaja i Reymonta - mówi Adam Leszczyński, rzecznik opolskiego ratusza.

- Najpoważniejsza zmiana dotyczy tego drugiego skrzyżowania. Powstaną tam prawoskręty i nowa sygnalizacja świetlna. Dodatkowo na ul. Ozimskiej pomiędzy skrzyżowaniami z Kołłątaja i Reymonta powstaną dwie zatoki autobusowe - zapowiada.

W korekcie budżetu, która głosowana będzie na czwartkowej sesji, mowa jest o przeniesieniu do budżetu na 2022 rok 1,5 mln zł na tę inwestycję.

Adam Leszczyński zaznacza, że jej realizacja nie nastąpi jednak przed zakończeniem budowy centrum przesiadkowego Opole Główne.

- Nie chcemy, aby inwestycje się na siebie nałożyły - stwierdza.

Dodajmy, że na przyszły rok przeniesione mają być też inne zadania drogowe pierwotnie planowane do realizacji w tym roku. Mowa o:

  • budowie nowych dróg na terenie Sławic - 1,5 mln zł,
  • remoncie chodnika w ciągu ul. Mickiewicza - blisko 200 tys. zł,
  • przebudowie ulic Malczewskiego (na odcinku od skrzyżowania z ul. Osmańczyka do Placu Św. Sebastiana) oraz Krupniczej (na odcinku od ul. Malczewskiego do ul. Staromiejskiej oraz od ul. Książąt Opolskich do ul. Koraszewskiego) - w sumie blisko 450 tys. zł.

Powodem przeniesienia był m.in. brak rozstrzygnięć w przetargach na realizację tych inwestycji. Z kolei w przypadku prac na terenie dzielnicy generalskiej pojawiły się oszczędności w wysokości ponad 360 tys. zł. Za te pieniądze w przyszłym roku Miejski Zarząd Dróg ma kontynuować prace na innych drogach w tej części Opola.

- Chodzi o dalszy odcinek ul. Zajączka, a także Nysy Łużyckiej - wylicza Adam Leszczyński.

Znamy przyszłość Roberta Kubicy. WYWIAD

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Roko
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA OPOLA

układ komunikacyjny – plany

https://www.bip.um.opole.pl/download/file/5maly.jpg
R
Roko
28 października, 7:01, Złodziej Podolski:

Zapchają korkami to miasto na amen..

Przecież mozna objechać miasto obwodnicą i po problemie

R
Roko
Ruch dwukierunkowy chyba dla rowerów - zlikidowac parkowanie na chodnikach w centrum
G
Gość
Dodam jeszcze, że już widzę korki jak kiedyś zakończą budowę Opole Wschód. Czy widzieliście ile tam już stoi świateł na przyszłych przejściach dla pieszych ?? Znając życie będą "na żądanie" i w godzinach szczytu będą ciągle zielone - dla pieszych...
G
Gość
28 października, 05:42, Gnido:

Jestem już tak stary że pamiętam jak te ulice były dwu kierunkowe ten kawałek Ozimskiej pomiędzy nimi też, któregoś pięknego razu zmieniono organizację ruchu na taką jak jest obecnie zgadnijcie ratuszowe mądrale w jakim celu i co to zmieniło? Może czasem warto pomyśleć logicznie...

Drogi internetowy komentatorze... Zakładasz, że te osoby pamiętają więcej niż 2 lata wstecz? Chyba zbyt wymagający jesteś ;). Dodam jeszcze, że Ratusz nas pewnie uraczy remontem rozpoczętym 2 września, albo jeszcze lepiej 2 października któregoś roku - żeby nam się w d... nie poprzewracało bez korków...

Nie wiem dlaczego już planują, a jeszcze nie wiadomo jakie zmiany będą potrzebne PO WYBUDOWANIU nowego dworca...

Z
Zk
Kolarska i Reymonta muszą zostać w obecnym stanie w innym wypadku to idiotyzm a pan L. już dość syfu w drogach zrobił a teraz w ratuszu kombinuje co by tu jeszcze sp....
Z
Złodziej Podolski
Zapchają korkami to miasto na amen..
G
Gnido
Jestem już tak stary że pamiętam jak te ulice były dwu kierunkowe ten kawałek Ozimskiej pomiędzy nimi też, któregoś pięknego razu zmieniono organizację ruchu na taką jak jest obecnie zgadnijcie ratuszowe mądrale w jakim celu i co to zmieniło? Może czasem warto pomyśleć logicznie...
Dodaj ogłoszenie