Opole stawia na rowerzystów

Anna Grudzka
Anna Grudzka
Ruszyła budowa ścieżki łączącej Al. Witosa  z ul. Pużaka. Jej koszt to 150 tys. zł.
Ruszyła budowa ścieżki łączącej Al. Witosa z ul. Pużaka. Jej koszt to 150 tys. zł. Sławomir Mielnik
Właśnie ruszyła w mieście budowa dwóch ścieżek rowerowych, a wkrótce rozpocznie się budowa trzeciej. - W przyszłym roku będą konsultacje w sprawnie kolejnych traktów - zapowiada MZD.

Budowa jednej z nich już się rozpoczęła. Chodzi o blisko 800-metrowy odcinek traktu dla cyklistów, który powstaje przy ul. Budowlanych w Opolu. - Ścieżka będzie biegła wzdłuż ulicy na odcinku od cmentarza do skrzyżowania z ulicą Składową - mówi Arkadiusz Karbowiak, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.

Na budowę kolejnej ścieżki został już ogłoszony przetarg. To trasa wzdłuż ul. Marka z Jemielnicy. - Ta ścieżka połączy Groszowice z centrum miasta. Mieszkańcy tej dzielnicy będą mogli bezpiecznie dojechać na rowerach do centrum. Odcinek, który będziemy budować ma też duże znaczenie rekreacyjne i stworzy pewnego rodzaju ring wokół kamionki Bolko, dzięki czemu cykliści z Opola będą mogli urządzać sobie dłuższe niż tylko nad kamionkę wypady - tłumaczy Karbowiak.

Możliwe, że wykonawca jeszcze w tym roku - a najpóźniej na początku przyszłego - rozpocznie realizację tej inwestycji. Szacuje się, że jej koszt to blisko 1,4 mln (długość trasy to 1500 m).

Powstaje też droga dla rowerów na Al. Solidarności (po drugiej stronie Castoramy), gdzie za 150 tys. zł budowany jest odcinek łączący system rowerowych traktów na Malince i osiedlu Armii Krajowej. - Są też kolejne pomysły na nowe trasy, ale na razie nie chcę o tym mówić. Będziemy to konsultowali z prezydentami i środowiskiem rowerowym Opola - dodaje dyrektor Karbowiak.

Sławomir Szota, opolski oficer rowerowy, zwraca uwagę, że w planowaniu nowych ścieżek należy pomyśleć o tym, by na ulicach powstało więcej przejazdów dla rowerów. - Dzięki nim cykliście nie będą już przejeżdżali po pasach - mówi i podkreśla, że poprawienie infrastruktury rowerowej nie zawsze musi wiązać się z dużymi nakładami.

- Czasem wystarczy tylko wprowadzić kontrapasy dla rowerzystów na jednokierunkowych ulicach, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi nie więcej niż 30 km/h - dodaje Szota.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska