Tak wynika z ostatecznej wersji dokumentu firmy Ekkom, który trafił do ratusza. W analizie zmieniły się też koszty innych wariantów: budowę trasy przez Pasiekę oszacowano od 84-104 mln zł, fragmentu obwodnicy południowej w obecnie wskazanym wariancie na 69 mln zł i tym samym to on byłby najtańszy w realizacji.
Przypomnijmy, że gdy w lipcu jako pierwsi napisaliśmy o analizie Ekkom, która miał pomóc wybrać miejsce nowej przeprawy, kwoty były dużo niższe. Na to, że ratusz do tej pory wciąż posługiwał się wersją roboczą, a nie ostateczną, zwrócili uwagę ekolodzy i firma Ekkom. Zastępca prezydenta Arkadiusz Wiśniewski przyznał nto w piątek, że doszło do błędu, ale nie potrafił wytłumaczyć, kto zawinił w ratuszu.
- Mogę tylko przeprosić, nie byłem świadomy, że zmieniono wyliczenie kosztów - twierdzi Wiśniewski.
Poprawiony raport jest już dostępny na stronie internetowej ratusza, a jego główny wniosek nie zmienił się. Ekkom nadal wskazuje na trasę bolkowską jako najlepszy wariant trasy.
Tyle że to - oraz zmieszanie wokół wersji dokumentu - nie ma już większego znaczenia.
Analiza, zgodnie z decyzją prezydenta Ryszarda Zembaczyńskiego, wylądowała na półce. Ratusz zleci teraz wykonanie koncepcji wszystkich trzech wariantów, a także dokładnego określenia ich wpływu na środowisko naturalne. Dokumenty powinny być gotowe jesienią 2012 roku.
- Wówczas przeprowadzimy konsultacje z mieszkańcami, a potem zdecydujemy o wyborze wariantu, który będzie realizowany - zapowiada Wiśniewski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?