Opole. Wiadukt kolejowy nad ul. Krapkowicką do przebudowy. W trakcie prac droga ta ma być zamknięta

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Opole. Wiadukt kolejowy nad ul. Krapkowicką do przebudowy. W trakcie prac droga ta ma być zamknięta
Opole. Wiadukt kolejowy nad ul. Krapkowicką do przebudowy. W trakcie prac droga ta ma być zamknięta Piotr Guzik
Przejazd pod torami nad ul. Krapkowicką w Opolu ma być szerszy oraz głębszy, dzięki czemu będą mogły pod nim przejeżdżać autobusy. Na razie miasto podpisało umowę na wykonanie dokumentacji projektowej. Realizacja najwcześniej rozpocząć może się w 2022 roku. Na jej czas przejazd ul. Krapkowicką będzie zamknięty.

Wiadukt nad ul. Krapkowicką w Opolu to problemowy punkt na mapie komunikacyjnej Zaodrza. Jest tak wąski, że samochody nie mogą się pod nim minąć. Te, które jadą od strony ul. Spychalskiego mają pierwszeństwo.

- Zdarza się, że na drodze w kierunku przeciwnym tworzy się zator. Niektórzy kierowcy nie wytrzymują i wymuszają pierwszeństwo, powodując niebezpieczne sytuacje. Do tego ograniczniki przed wiaduktem często są uszkadzane - wylicza Teresa Sobel-Wiej, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Miejsce to jest również owiane złą sławą. W przeszłości dochodziło tam do wypadków śmiertelnych.

To ma się jednak zmienić. W połowie minionego roku miasto podpisało porozumienie ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, na mocy którego przy okazji rozpoczętej niedawno modernizacji linii kolejowej pomiędzy stacjami Opole Groszowice i Opole Zachodnie wiadukt nad ul. Krapkowicką będzie przebudowany. Natomiast w poniedziałek (8 lutego) w ratuszu podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej przedsięwzięcia.

- Plan zakłada zastosowanie rozwiązania zbliżonego do tego, jakie jest w przypadku przejazdu pod torami w ciągu ulicy Prószkowskiej - mówi Mariusz Pustelnik, prezes firmy Mostopol, która ma wykonać dokumentację. - Pogłębimy przejazd pod torami, tak aby przestrzeń pomiędzy jezdnią i wiaduktem miała około 4,7 metra wysokości. Sama jezdnia będzie miała 7 metrów szerokości. Zaś nieco ponad jej poziomem ulokowane będą chodniki oraz trasa dla cyklistów - opisuje.

- PKP PLK wymaga, aby podczas prac na wiadukcie utrzymany był ruch kolejowy. Dlatego projekt przewiduje wykonanie zadania połówkami. Najpierw rozebrana będzie jedna część wiaduktu i wykonana nowa, a potem to samo będzie zrobione z drugą częścią. Prace na ul. Krapkowickiej będą się wiązały z zamknięciem jej w tym miejscu dla ruchu samochodowego - zaznacza Mariusz Pustelnik.

Mostopol ma ponad osiem miesięcy na przygotowanie dokumentacji. To oznacza, że samej przebudowy wiaduktu można się spodziewać najwcześniej w 2022 roku. Moment rozpoczęcia prac będzie już zależał od PKP PLK. Wiadomo natomiast, że zadanie musi być ukończone w 2023 roku.

Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola, wskazuje, że na mocy porozumienia z PKP PLK, miasto zapłacić ma za drogową część prac związanych z wiaduktem na ul. Krapkowickiej. Szacuje, że będą one kosztować 10 mln zł i stanowią około dwóch trzecich wartości całej inwestycji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska