Opole Wschodnie. Czy w przejeździe podziemnym będzie stać woda? Kiedy ukończenie inwestycji? To tylko niektóre pytania kierowców

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Opole Wschodnie. Kierowcy dociekają, czy w przejeździe podziemnym będzie stać woda
Opole Wschodnie. Kierowcy dociekają, czy w przejeździe podziemnym będzie stać woda Sławomir Draguła
Trwa przebudowa układu komunikacyjnego przy stacji Opole Wschodnie. Obawy kierowców budzi przejazd podziemny pod ulicami Oleską i Katowicką. - Tutaj po każdej ulewie może stać mnóstwo wody! - alarmują właściciele pojaZdów. Ratusz przekonuje, że do takich sytuacji nie będzie dochodzić. Inwestycji nadal towarzyszą pytania o termin ukończenia.

Opole Wschodnie. Co z terminem zakończenia prac?

Te pytania nie powinny zaskakiwać, bowiem pierwotny termin zakończenia budowy centrum przesiadkowego Opole Wschodnie - rozpoczętej w styczniu 2019 roku - upłynął już ponad rok temu. W trakcie realizacji zadania datę finalizacji przesuwano już kilkukrotnie. Obecnie obowiązujący termin to końcówka tego roku.

Tymczasem w projekcie przyszłorocznego budżetu miasta wskazano, że miasto planuje na prace przy Opolu Wschodnim w 2022 roku jeszcze 18 mln zł. Stąd pytania, czy data zakończenia inwestycji znów została zmieniona.

Adam Leszczyński, rzecznik ratusza, zaznacza, że nic takiego nie miało miejsca.

- Inwestycja zakończy się pod koniec tego roku. Tych 18 mln złotych będzie po prostu rozliczone w przyszłym roku. Nie ma to związku z przesuwaniem terminu - argumentuje.

Opole Wschodnie. Kierowcy obawiają się wody w tunelu

Adam Leszczyński wskazuje, że obecnie na budowie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie finiszuje budowa estakady nad ul. Oleską - a konkretnie najazdu, w którym brakowało części wypełnienia z racji wykonania nowego przebicia w nasypie kolejowym na wysokości wylotu z ul. Katowickiej.

- Układane są nawierzchnie. Trwają jeszcze prace brukarskie. Zamontowane są słupy pod oświetlenie oraz sygnalizatory, które docelowo będą włączone do systemu inteligentnego zarządzania ruchem. Na poziomie -1 układana są kolejne warstwy drogi - wylicza rzecznik ratusza.

Przejazd podziemny - prowadzący pod wiaduktami wybudowanymi w ciągu ulic Oleskiej i Katowickiej - budzi jednak duże obawy u kierowców. Konkretnie: że po każdych większych opadach będzie tam stało mnóstwo wody.

- Podobnie zdarza się w rejonie przejazdu pod wiaduktem kolejowym w ciągu ulicy Prószkowskiej. Tamta okolica to jednak drobnostka w porównaniu do tego, co powstaje przy Opolu Wschodnim. Tutaj jak popada, to nie można wykluczyć zamykania tego przejazdu - komentuje pan Rafał, kierowca z Opola.

Adam Leszczyński przekonuje, że do takich sytuacji nie powinno tam dochodzić.

- W tunelu zamontowane jest odwodnienie i woda będzie odprowadzona do kanalizacji deszczowej. Ponadto są tam zamontowane pompy, które rozwiążą problem ewentualnej wody - mówi rzecznik ratusza.

Cała inwestycja kosztuje ponad 141 mln zł. Większość finansowania pochodzi z Unii Europejskiej.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska