Opole. Znów tylko jedna oferta w przetargu na zakup autobusów elektrycznych

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Opole. Znów tylko jedna oferta w przetargu na zakup autobusów elektrycznych
Opole. Znów tylko jedna oferta w przetargu na zakup autobusów elektrycznych Archiwum
Firma Solaris przedstawiła jedyną ofertę na dostawę pięciu elektrycznych autobusów do taboru Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu. Ta sama firma była jedynym oferentem w pierwszym konkursie, unieważnionym jesienią minionego roku.

Przyczyną anulowania pierwszego przetargu była duża różnica pomiędzy wysokością oferty, a pulą zapisaną w budżecie miasta. W kasie Opola na zakup pięciu autobusów elektrycznych oraz infrastruktury wymaganej do ich ładowania oraz obsługi przewidzianych było 17,5 mln zł, tymczasem firma Solaris przedstawiła ofertę wartą 19,8 mln zł.

Pierwszy przetarg anulowano po kilkutygodniowych analizach. Miasto postanowiło nie dokładać ponad 2 mln zł różnicy i ponownie rozpocząć poszukiwania dostawcy autobusów elektrycznych.

Konkurs ogłoszono pod koniec 2020 roku. Otwarcie ofert przetargowych miało nastąpić w styczniu, ale z racji licznych zapytań - łącznie było ich ponad 200 - termin ten przesuwano kilkukrotnie.

Ostatecznie koperty z ofertami otwarto w poniedziałek 22 lutego. A właściwie kopertę, bowiem znów zgłosiła się tylko firma Solaris.

Tym razem jej oferta jest niższa. Opiewa na ponad 18,73 mln zł. To nadal więcej, niż zakładano w ratuszu, i to pomimo zwiększenia nakładów na to zadanie. Ale różnica nie jest już tak duża, jak poprzednio. W budżecie Opola przewidziano na ten cel bowiem prawie 18,72 mln zł. Różnica wynosi więc kilkanaście tysięcy złotych.

Wiele wskazuje na to, że tym razem miasto tę różnicę pokryje i będzie chciało podpisać umowę z jedynym oferentem. Gdy to nastąpi, ten będzie miał blisko rok na zrealizowanie zapisów umowy.

Ta zakłada, że oprócz dostawy pięciu autobusów elektrycznych, firma wykona też infrastrukturę ładowania w zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego przy ul. Luboszyckiej w Opolu, a także na pętli przy ul. Prószkowskiej, na wysokości II kampusu Politechniki Opolskiej. W zajezdni MZK pojawić mają się też pojawić narzędzia do serwisowania tych pojazdów.

Autobusy elektryczne pojawią się na ulicach Opola najwcześniej na początku 2022 roku. Co ważne, nie będą kursowały na wszystkich liniach. Będą one poruszać się wyłącznie na trasie linii nr 25, która łączy pętle przy ulicach Pużaka i Prószkowskiej, przebiegając w rejonie ludnych osiedli oraz przez centrum miasta. "Elektryfikacja" ruchliwej linii autobusowej była bowiem warunkiem przyznania dofinansowania zakupu takich autobusów przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Opole otrzymało je jako drugi najlepiej oceniony projekt w kraju.

Zakup autobusów elektrycznych ma być dopełnieniem szerokiej modernizacji taboru Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, w ramach której w ostatnich latach pojawiło się tam 61 fabrycznie nowych autobusów, w tym przegubowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska