Opole-Lędziny > Zakończyła się przebudowa odcinka drogi krajowej

Redakcja
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przebudowę drogi krajowej 46 od granicy miasta Opola do Lędzin.

Droga została poszerzona, a nawierzchnia wzmocniona. Przebudowa odcinka o długości 1,1 kilometra trwała od marca do lipca i kosztowała 4,4 miliona złotych.

Oprócz zmodernizowania jezdni powstał również ciąg pieszo-rowerowy łączący bezpiecznie Opole z pobliskimi ogródkami działkowymi.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Isia

TA DROGA TO TRAGEDIA!!!!!!!
SĄ SAME DZIURY i KOLEINY, DZIURY i KOLEINY, porażką jest, ze ta droga nie wytrzymała nawet zimy.
fajnych mamy fachowców <załamka>

b
bolo

Juz na nowym odcinku są głębokie muldy - jadąc od strony obwodnicy - bedzie slisko, to ładnie wyleci pojazd do rowu.
Kiedy będą słupki na skrajniach drogi - zagrożenie dla zycia kierowców - a co w nocy ?????

K
Kropka
W dniu 06.08.2008 o 16:47, mobber napisał:

Proszę o wywiad z panią która spadła Mercedesem.



Nadal nie znamy przyczyny dlaczego wyladowala w tym rowie .
Mozemy jedynie domyslac sie ...jesli byla jej wina to nie zgodzi sie na wywiad .
m
mobber

Wypowiedź rzecznika Wandrasza jest w tym artykule tragicznapytam więc
1. Czy " zgodnie zprojektem " determinuje dobrze
2. Czy "przy pomocy przepisów" można wybudować bariery
Do ilu osób zabitych i rannych " będziemy obserwować "
Domagam się zmian zanim się ktoś zabije i zanim p. Wandrasz się przekona
Dla mnie jako kierowcy fatalny jest nie tylko brak barier ale choćby słupków stumetrowych na którychmożna oprzeć oko i ocenić gdzie
kończy się asfalt. Oko opiera się dopiero o las i dlatego wszyscy się czują na tej drodze tak głupio, o wiele gorzej niż na krętej przepaścistej drodze
w Croati . Po prostu lotniskowiec. Pierwszy. nawet niewielki śnieg przysypie linie i wtedy w rowie wyląduje pług

PS Przypominam inną łupotę
Powyginana linia pasów ruchu na Ozimskiej przed światłami bramowymi przy makro
Po pierwszych opadach śniegu i zatarciu białych linii kierowcy z dwóch pasów będż się cisnąć na jedno m-ce pod światłami z wiadomym skutkiem
bo w ostatiej chwli niektórzy stracą orientację jak jechać
Tej sprawy dotychczas nikt nigdzie nie podjął

Proszę o wywiad z panią która spadła Mercedesem. Ciekawi mnie co widziała myślała i czuła w momencie kiedy lądowała poza lotniskowcem
Byłby to chyba pierwszy przypadek w Polskiej prasie, kiedy o przyczynie mówi ofiara sprawca a nie etatowi rzecznicy
Szczególnie mnie ciekawi za co dostła stówe mandat.Wg mnie powinna skarżyć MZD

r
rafalbe

Witam

Po sygnałach - m.in. w tym wątku - dzisiaj w nto ukazał się tekst na ten temat: Niebezpieczna droga na trasie Opole-Lędziny.

Zapraszam do lektury i komentowania.

pozdrawiam

b
bo i co

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych

na podstawie informacji z PSM link:

64.233.183.104/search?q=cache:E3-rAngPzK0J:www.ue.psm.pl/%3Fk%3Dpn%26pl%3D8+Ocena+wp%C5%82ywu+poruszania+si%C4%99+pojazd%C3%

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich.
Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a niekiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci
drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej.
Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.
Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego
normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.

i
inzynier

ciekawe gdzie byl inspektor jak odbierali ta droge... juz widze te autostrady na EURO 2012 :D:D:D:D:D:D

K
Kropka
W dniu 05.08.2008 o 22:09, KEVINozimek napisał:

Czy drogowcy nie potrafią myśleć racjonalnie???!



Za myslenie nikt im nie placi . Zaplate maja za wykonana prace (projekt) , jesli juz kogos posadzac za brak myslenia to chyba trzeba sie skierowac do projektantow .
K
KEVINozimek

Dla mnie ten remont jest małą porażką.
Bardzo głęboki rów sprawia, że każde auto, które w niego wpadnie nie wydostanie się z niego. Ponad to poszerzono drogę ale zapomniano zrobić pobocze, tak więc jeżeli komuś samochód odmówi posłuszeństwa to po prostu zakorkuje drogę.

Wzdłóz tego rowu powinny zostać ustawione barierki ochornne, jak przyjdzie sroga zima to chyba codziennie ktoś będzie lądował w tym rowie.

Czy drogowcy nie potrafią myśleć racjonalnie???!

c
co-jak

No tak jakoś miasto nie potrafi w swoich granicach zrobić coś dla mieszkańców - zwłaszcza tych straszych, zniedołężniałych , kobiet z wózkami.
Jak mają się dostać do tej ścieżki od strony miasta???
Tylko drogą kołową, bo brak pobocza od Częstochowskiej. Wstyd dla Ratusza.

o
opolak

Przecież Opole musi słynąć z braku fachowców od dróg, chodników, ścieżek rowerowych, ścieżek dla niepełnosprawnych.
Mamy się czego wstydzić. Jesteśmy do bani i nietolerancyjni.
Dlatego tak wszyscy omijają ten relikt inteligencji technicznej.
Maja co czytać czytelnicy z całego świata - widzą co się tutaj dzieje - forum jest informatorem o sytuacji społecznej i gospodarczej - po co robić płatne referenda, zbierać opinie.

r
rafalbe
W dniu 05.08.2008 o 10:44, zdziwiony napisał:

WIDZĘ, ŻE ADMIN INTENSYWNIE USUWA KOMENTARZE KRYTYKUJĄCE MIEJSKIE SŁUŻBY. OJ NIEŁADNIE. NTO NADAL POZOSTAJE KONTROLOWANA.


Z tego tematu został usunięty jeden wpis. Zawsze tak robimy, kiedy... użytkownicy dwa razy wysyłają taką samą treść. Pierwszy post z Pana IP został wysłany wczoraj o godz. 14.27. Taki sam wysłał Pan 5 minut później - ten został usunięty. Zanim więc zacznie Pan kogoś posądzać o cenzorskie zapędy radzę dobrze wszystko sprawdzić.

POZDRAWIAM ADMINA I DZIENNIKARZY, KTÓRZY NIE INTERESUJĄ SIĘ TYM CO PISZĄ CZYTELNICY.

Interesujemy się tym co piszą internauci. Wczoraj tę sprawę przekazałem do Działu łączności z czytelnikami. A za pozdrowienia dziękujemy.

pozdrawiam
z
zdziwiony

WIDZĘ, ŻE ADMIN INTENSYWNIE USUWA KOMENTARZE KRYTYKUJĄCE MIEJSKIE SŁUŻBY. OJ NIEŁADNIE. NTO NADAL POZOSTAJE KONTROLOWANA. OGÓLNIE TA DROGA TO NIEWYPAŁ. AUTA I TAK BĘDĄ WPADAŁY DO ROWÓW, BO ODSTĘP OD KRAWĘDZI JEZDNI DO ROWU TO OK. 50 CM. POZDRAWIAM ADMINA I DZIENNIKARZY, KTÓRZY NIE INTERESUJĄ SIĘ TYM CO PISZĄ CZYTELNICY.

o
opolenis

ROBOTĘ MOŻE WYKONANO DOBRZE ALE BEZMYŚLNIE, DLA ROWERZYSTÓW I PIESZYCH BĘDZIE OK, BO BĘDĄ ODIZOLOWANI OD DROGI I BĘDĄ SOBIE SPACEROWAĆ OGLĄDAJĄC ZIMĄ JAK AUTA WPADAJĄ DO ROWÓW. ZA TO KIEROWCY BĘDĄ KLNĄĆ NA TAK MAŁĄ ODLEGŁOŚĆ JEZDNI OD ROWU, TAK JAK KTOŚ PISAŁ WCZEŚNIEJ, TAM GDZIE SĄ POROBIONE DODATKOWE PASY RUCHU KRAWĘDŹ JEZDNI JEST W ODLEGŁOŚCI MAKS 50 CM OD ROWU. TO JUŻ PRZESADA. ZAWIEJE MOCNIEJ, WYBIEGNIE JAKIŚ KOT NA ULICĘ, ZROBI SIĘ ŚLISKO I AUTO W ROWIE. MOŻE KTOŚ SIĘ TYM ZAJMIE ZANIM ZACZNĄ TAM WPADAĆ AUTA, BO JAK SIĘ DOMYŚLAM TAM NAWET NIE BĘDZIE MIEJSCA NA BARIERKI OCHRONNE.

n
nemo

Za dużo malkontenctwa w innych komentarzach. Czy Wy tylko potraficie narzekać? Uważam, że GDDKiA wykonała dobrą robotę. Mogę mieć jedynie pytanie o możliwość dobudowania króciutkiego łącznika rowerowego pomiędzy ścieżką w kierunku Lędzin a drogą w kierunku obwodnicy Północnej. W tej chwili brakuje asfaltowego połączenia w pobliżu skrzyżowania. A tak to wszystko OK.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3