Obecnie Nutricia - lider polskiego rynku żywności dla dzieci - już dostarcza produkty do 80 krajów na całym świecie. Firma - realizując zamówienie do danego kraju - jest zobowiązana do przestrzegania obowiązujących tam przepisów i norm, a te bywają bardzo różne.
- Dzięki otwarciu nowego wydziału produkcyjnego nasze możliwości pakowania poszerzyły się - tłumaczy Beata Sawicka z Nutricii. - Nowe opakowania mlek dla niemowląt zapewniają odpowiednią jakość, higienę i bezpieczeństwo przechowywania produktu nawet w trudnych warunkach klimatycznych.
Jak podkreśla Sawicka, asortyment, wygląd opakowania, dopasowanie do specyficznych na danym rynku upodobań niemowląt i zwyczajów kulinarnych, a także kwestie dotyczące wymagań i regulacji prawnych - wszystkie te kwestie są uzgadniane z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż wyrobów na danym rynku.
- Podobnie wygląda sytuacja z klientem chińskim - dodaje Sawicka. - Receptury na ten rynek w pełni odpowiadają przepisom i wymaganiom tego kraju.
Nutricia nie ukrywa, że rynek chiński ma bardzo duży priorytet. Nie chodzi tylko o jego potencjał i gigantyczną liczbę odbiorców. W Polsce Nutricia ma obecnie ponad 50 procent rynku, a i tak zaledwie 30 proc. produkcji trafia do odbiorców krajowych.
Reszta gotowej żywności wysyłana jest za granicę, dlatego też eksport odgrywa coraz większą rolę, jeśli chodzi o przychody Nutricii.
Przedstawiciele firmy są zadowoleni z poziomu sprzedawanych kaszek, a w tym roku celują we wzrost sprzedaży jedzenia w słoiczkach. Nie ma natomiast wielkiego ciśnienia na zwiększenie przychodów ze sprzedaży mleka w proszku. Ten segment rynku jest już bardzo nasycony, a co więcej - mocno zależy od liczby urodzeń, z czym w Polsce nadal nie jest najlepiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?