Opolska Nutricia chce podbić Chiny

Artur JanowskiZaktualizowano 
Obecnie Nutricia - lider polskiego rynku żywności dla dzieci - już dostarcza produkty do 80 krajów na całym świecie.
Obecnie Nutricia - lider polskiego rynku żywności dla dzieci - już dostarcza produkty do 80 krajów na całym świecie. Sławomir Mielnik
Dostawy opolskich kaszek miałyby się zacząć już w listopadzie. Firma przyznaje, że nowy rynek ma bardzo duży priorytet.

Obecnie Nutricia - lider polskiego rynku żywności dla dzieci - już dostarcza produkty do 80 krajów na całym świecie. Firma - realizując zamówienie do danego kraju - jest zobowiązana do przestrzegania obowiązujących tam przepisów i norm, a te bywają bardzo różne.

- Dzięki otwarciu nowego wydziału produkcyjnego nasze możliwości pakowania poszerzyły się - tłumaczy Beata Sawicka z Nutricii. - Nowe opakowania mlek dla niemowląt zapewniają odpowiednią jakość, higienę i bezpieczeństwo przechowywania produktu nawet w trudnych warunkach klimatycznych.

Jak podkreśla Sawicka, asortyment, wygląd opakowania, dopasowanie do specyficznych na danym rynku upodobań niemowląt i zwyczajów kulinarnych, a także kwestie dotyczące wymagań i regulacji prawnych - wszystkie te kwestie są uzgadniane z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż wyrobów na danym rynku.

- Podobnie wygląda sytuacja z klientem chińskim - dodaje Sawicka. - Receptury na ten rynek w pełni odpowiadają przepisom i wymaganiom tego kraju.

Nutricia nie ukrywa, że rynek chiński ma bardzo duży priorytet. Nie chodzi tylko o jego potencjał i gigantyczną liczbę odbiorców. W Polsce Nutricia ma obecnie ponad 50 procent rynku, a i tak zaledwie 30 proc. produkcji trafia do odbiorców krajowych.

Reszta gotowej żywności wysyłana jest za granicę, dlatego też eksport odgrywa coraz większą rolę, jeśli chodzi o przychody Nutricii.

Przedstawiciele firmy są zadowoleni z poziomu sprzedawanych kaszek, a w tym roku celują we wzrost sprzedaży jedzenia w słoiczkach. Nie ma natomiast wielkiego ciśnienia na zwiększenie przychodów ze sprzedaży mleka w proszku. Ten segment rynku jest już bardzo nasycony, a co więcej - mocno zależy od liczby urodzeń, z czym w Polsce nadal nie jest najlepiej.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
MateuszR

Kilka lat temu wykryto w chińskim mleku dla niemowląt niebezpieczne związki.
Od tamtej pory Chińczycy w Holandii masowo wykupywali mleko (Nutrilon)
i wysyłali do Chin. Teraz żeby je kupić trzeba niekiedy pytać przy ladzie bo nie ma ich na pułkach (celowo).
Niektóre sklepy mają limit 1go opakowania, a były teżt
 takie które nie sprzedawały Chińczykom.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3