Opolski Ekonomik kształci techników organizacji reklam

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Uczniowie klasy 3TE w sesji fotograficznej inspirowanej amerykańskim serialem “Mad Men”.
Uczniowie klasy 3TE w sesji fotograficznej inspirowanej amerykańskim serialem “Mad Men”. Ekonomik
W rankingu „Perspektyw” według zawodów organizacja reklamy w opolskim Ekonomiku zajęła 1 miejsce w województwie i 6 miejsce w kraju! Uczniowie uczą się tego zawodu w dwóch kwalifikacjach: sprzedaż produktów i usług reklamowych oraz organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.

Kierunek już od kilku lat cieszy się dużą popularnością, a uczniowie tych klas co roku przygotowują i realizują kampanię reklamową szkoły. W tym roku klasa 3TE postanowiła zrealizować sesję zdjęciową inspirowaną popularnym amerykańskim serialem “Mad Men”, którego. Akcja serialu rozgrywa się w Nowym Jorku na początku lat 60. XX wieku w fikcyjnej agencji reklamowej.

- Młodzież na zajęciach uczy się historii reklamy, kreacji oraz komunikowania się z klientem - mówi Piotr Wójcik, nauczyciel kampanii reklamowej. - Ważne jest, aby zrozumieli jak działa kreacja i jakie są najważniejsze zasady copywritingu. Zachęcam młodzież do aktywności w tej dziedzinie, dużo z nimi rozmawiam i dzięki temu powstają unikatowe projekty, które wyróżniają się na tle konkurencji - podkreśla nauczyciel.

Partnerem serwisu "16 plus" jest prezydent Opola. archiwum

Uczniowie tej klasy postanowili założyć własną agencję o nazwie “TigAir”. Jak wyjaśnia pomysłodawczyni, Julia Rudnik, to zbitka dwóch nazw: tiger i airlines. Szkoła w kampanii reklamowej ukazuje się jako hala odlotów i proponuje edukację w różnych kierunkach, a tygrys wpisany w logo szkoły doskonale oddaje wolę walki i zwycięstwo. Podczas sesji zdjęciowej, uczniowie mogli zobaczyć jak wygląda praca w studio fotograficznym i przyjrzeć się organizacji planu zdjęciowego. Obecnie klasa przygotowuje się do targów edukacyjnych i dni otwartych szkoły.

Przed nimi dużo działań o charakterze promocyjnym, czyli nauka zawodu w praktyce. Tworzenie strategii reklamowej to złożony proces. Nauczyciele chcą pokazać młodym chociaż jego namiastkę. Angażują uczniów w ciekawe projekty - aranżację przestrzeni w szkole, realizację spotów reklamowych, plakatów i ulotek. To część ich przyszłej pracy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska