Opolski Gwarant straci lotnisko w Katowicach?

Artur Janowski
Opolski Gwarant straci lotnisko w Katowicach? Zatrudnianie zewnętrznej firmy jest tańsze, ale w żaden sposób nie odbija się to na bezpieczeństwie - ocenia przedstawiciel lotniska.
Opolski Gwarant straci lotnisko w Katowicach? Zatrudnianie zewnętrznej firmy jest tańsze, ale w żaden sposób nie odbija się to na bezpieczeństwie - ocenia przedstawiciel lotniska. Lucyna Nenow/polskapresse
Rząd zapowiedział, że nie chce, aby porty lotnicze ochraniały prywatne firmy. Takie rozwiązanie byłoby dużym ciosem dla opolskiej spółki ochroniarskiej.

Gwarant, który w ubiegłym roku obchodził 20-lecie istnienia, ochrania obecnie Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice. Opolska spółka była pierwszą w Polsce firmą, która zastąpiła Straż Graniczną, a właściciel portu podpisał z nią czteroletnią umowę o wartości 20 milionów złotych. W ramach kontraktu spółka realizuje usługę kontroli bezpieczeństwa osób, bagażu podręcznego, bagażu rejestrowanego oraz kontroli bezpieczeństwa ładunków, przesyłek i poczty.

- Nie mamy uwag do pracy Gwaranta, powiem więcej, jesteśmy z tej współpracy zadowoleni - deklaruje Cezary Orzech, rzecznik portu lotniczego w Katowicach. - Przedstawiciele ministerstwa infrastruktury poinformowali jednak tuż przed Nowym Rokiem, że chcą zmienić prawo lotnicze, umożliwiające zatrudnianie prywatnych firm. Powodów takiego pomysłu nie podano, ale warto pamiętać, że możliwość zatrudniania ochroniarzy z  zewnątrz wprowadził poprzedni rząd i poza portem w Katowicach skorzystały z niej lotniska w Warszawie, Modlinie i Zielonej Górze.

- Zatrudnianie zewnętrznej firmy jest tańsze, ale w żaden sposób nie odbija się to na bezpieczeństwie - ocenia Orzech. - Tego typu firmy są nieustannie kontrolowane nie tylko przez naszych inspektorów, ale również przez Straż Graniczną, czy też przez pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Aby zostać ochroniarzem na  lotnisku, trzeba przejść specjalistyczne szkolenie. Wysyłanie teraz takich ludzi np. do pracy w ochronie marketów to zwykłe marnowanie pieniędzy i potencjału pracowników.

Operatorzy lotnisk na razie nie otrzymali żadnych oficjalnych informacji, kiedy zmiana przepisów miałaby nastąpić. Liczą, że w tej sprawie odbędą się jakieś konsultacje.

Edward Kuczer, prezes Gwaranta, informacjami o planach ministerstwa został zaskoczony. - Sporo zainwestowaliśmy w to, aby móc ochraniać lotniska, i to jest dla nas istotna część działalności - podkreśla Kuczer. - Mamy ważną umowę, zbieramy doświadczenie i dobre opinie. Liczę, że nadal będziemy mogli robić to, w czym chcemy się specjalizować.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska