Opolski Impuls pobił rekord Latającego Ślązaka. Trasa Wrocław Główny - Opole Główne opolskim Impulsem pokonana w 36 minut

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Pociąg, któremu udało się pobić rekord "Latającego Ślązaka" z 1936 roku.
Pociąg, któremu udało się pobić rekord "Latającego Ślązaka" z 1936 roku. Edyta Hanszke
O pobiciu rekordu poinformował na facebookowym profilu członek zarządu województwa opolskiego Szymon Ogłaza, który jechał Opolskim Ekspresem Dętym.

Na trasie Opole Główne - Wrocław Główny pociąg, który z dworca w Opolu wyruszył o godz. 10.10 przyjechał o 2 minuty później niż pociąg w 1936 roku. Uczestnicy informowali, że to z powodu nieprzewidzianego pociągu cargo, który spowolnił opolski skład.

W drodze powrotnej z Wrocławia do Opola wynik sprzed ponad 130 lat - 39 minut udało się pobić. Opolski skład pokonał tę trasę w 36 minut.

Szymon Ogłaza przed odjazdem zapowiadał, że jest to możliwe, jeśli Impulsowi uda się osiągnąć prędkość 160 km na godzinę.

W pociągu podróżowali muzycy X Opolskiego Ekspresu Dętego i mieszkańcy województwa, którzy zdobyli bilety na to muzyczno-kolejowe wydarzenie.

Czytaj także

Latający Ślązak (niem. Fliegender Schlesier) to - za Wikipedią - nazwa ekspresowego połączenia kolejowego, łączącego od maja 1936 do sierpnia 1939 Berlin z najważniejszymi miastami Śląska w granicach Niemiec, m.in. Wrocławiem, Opolem i Gliwicami.

Przemysław Ślusarczyk, dyrygent o pomysłodawca Opolskiego Ekspresu Dętego okazał się nie tylko świetnym muzykiem, ale i znawcą historii i wyjaśniał, że pociągi na tej trasie w czasie, kiedy te śląskie tereny należały do Niemiec miały aerodynamiczne kształty i były wyposażone w silniki wysokoprężne, żeby mogły jeździć z prędkością 160 km na godz.

- Na odcinku Bytom - Berlin przebudowano też ponad 400 km torowiska, zmieniając geometrię. Latający Ślązak jadąc testowo 17 lutego 1936 r. z Bytomia Berlina osiągnął niepobity dotychczas rekord 200 km na godz., a rok wcześniej na trasie Berlin - Hamburg „Latający Hamburczyk” osiągnął prędkość 205 km na godz - mówił Ślusarczyk.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

t
tekatka_2008
2019-05-12T23:27:30 02:00, Gość:

Jaki rekord? Poniżej 36 minut ten odcinek pociągi przejeżdżają regularnie:

https://youtu.be/O3w7QP8cNuY?t=9580

Przecież na tym video jest włoski rekord.

t
tekatka_2008
2019-05-12T10:22:13 02:00, tekatka_2008:

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

2019-05-12T11:01:44 02:00, tekatka_2008:

Do mojej powyższej wypowiedzi, dodam jeszcze odpowiedzi na dalsze nieprzemyślane komentarze pod artykułem.

DB nie ma ze sprawą nic wspólnego, ponieważ przedwojenny rekord ustaliła kolej DR. Obecne DB chwali się wieloma zaszczytami, m.in. dlatego, że ich poprzednicy rozkradli całą Europę, w tym Polskę. Dysponują więc ogromnymi środkami.

Pendolino natomiast nie mogło pobić tego wyniku, ponieważ byłby to rekord... włoski. Natomiast pociągi Impuls budowane są w zakładach NEWAG w Nowym Sączu.

2019-05-12T12:20:39 02:00, Gość:

Tylko,że to była jazda testowa i porównujemy ją do jazdy rozkładowej ,którą pociąg jeżdził przed wojną.Z artykułu wynika,że przed woją też były jazdy testowe z szybkością 205 km na godzinę dla tego pociągu ,więc raczej do tego czasu należałoby porównywać.

Nie była to jazda testowa. To był planowy pociąg specjalny, gdzie pewne rzeczy są przewidywalne, a podróżni mają zagwarantowane bezpieczeństwo. Jazdy testowe odbywają się bez pasażerów na pokładzie. Jedzie jedynie drużyna trakcyjna, technicy, konstruktorzy, inżynierowie. Przy jeździe testowej poziom bezpieczeństwa jest znacznie niższy., ale pozwolić sobie można na więcej. Sam skład pociągu jedzie bez obciążenia, stąd większe prędkości. Dlatego nie powinno się porównywać takich jazd.

H
Hanysek.

Pani pismak . Co za bzdury pani wypisuje Fliegender Schlesier z Bytomia do Berlina pokonywał ta trasę w 4 godz. i 25 min. ( w latach 30 ubiegłego wieku). Jaki pociąg , jaki skład , jaki express jest w stanie - w dziejszych czasach - dokonać takiego wyczynu na tej samej trasie ? A na dodatek chociaż dorównać takiemu wynikowi jaki wtedy był standardem , a co dopiero go poprawić. Po 83 latach udało się poprawic NA JENYM ODCINKU wynik O 3 MIN. Wypisywanie takich głupot to jest zwykła propaganda żenady. Zapomniałem że teraz na Śląsku rządzi polska a w śmiesznym kraju małe rzeczy wielce cieszą!

G
Gość

Jaki rekord? Poniżej 36 minut ten odcinek pociągi przejeżdżają regularnie:

https://youtu.be/O3w7QP8cNuY?t=9580

b
bobo

Czyli jestesmy 100 lat za Niemcami. W Chinach pociagi jezdza z predkoscia 500km/h, a my zrobilismy jedna jazde probna zeby pobic rekord sprzed 100 lat. Latajacy Slazak kursowal z taka predkoscia w rozkladzie jazdy.

G
Gość
2019-05-12T10:22:13 02:00, tekatka_2008:

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

2019-05-12T12:14:31 02:00, Roman:

A jakie tory,pociagi,wagony Niemcy ukradli co takiego zagrabili??? co ta polska przedwojenna miala za majatek jakie miasta oprocz warszawy oczywiscie Niemcy zniszczyli czy rozgrabili jak to teraz jest czesto wypowiadane zloto i co cenniejsze rzeczy wywiezione do Anglii i oczywiscie angole je sobie przywlaszczyli za wygodne zycie oficjerow za drinki,qfy itp wiec jak slysze o tych grabierzach a czytajac zachodnie dokumenty nie niemieckie tylko widze ze to nie do konca prawda wiec prosze nie rozpowszechniac bzdur bo osmiesza sie pan i tyle.

2019-05-12T19:01:41 02:00, tekatka_2008:

Bardzo się cieszę, że rozpętałem merytoryczną dyskusję.

Oczywiście, że Polska przedwojenna miała wspaniałą myśl inżynierską. Niemcy podczas wojny zagrabili m.in. polskie motorowe luxtorpedy, parowozy pospieszne aerodynamiczne serii Pm36 (140 km/h), Pt31, Pu29, osobowe OKl27, towarowe Ty37. Naprawdę polecam zaineresować się historią kraju.

Prosze jeszcze poczytać kto to "skonstruował" te polskie luxtorpedy i ich historię, a potem dojdziemy do tego co tak naprawdę było i jest od podszewki polskie. Niestety nie było oraz nie będzie tego wiele w najbliższym czasie. Za dużo obcego kapitału.

t
tekatka_2008
2019-05-12T10:22:13 02:00, tekatka_2008:

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

2019-05-12T12:14:31 02:00, Roman:

A jakie tory,pociagi,wagony Niemcy ukradli co takiego zagrabili??? co ta polska przedwojenna miala za majatek jakie miasta oprocz warszawy oczywiscie Niemcy zniszczyli czy rozgrabili jak to teraz jest czesto wypowiadane zloto i co cenniejsze rzeczy wywiezione do Anglii i oczywiscie angole je sobie przywlaszczyli za wygodne zycie oficjerow za drinki,qfy itp wiec jak slysze o tych grabierzach a czytajac zachodnie dokumenty nie niemieckie tylko widze ze to nie do konca prawda wiec prosze nie rozpowszechniac bzdur bo osmiesza sie pan i tyle.

Bardzo się cieszę, że rozpętałem merytoryczną dyskusję.

Oczywiście, że Polska przedwojenna miała wspaniałą myśl inżynierską. Niemcy podczas wojny zagrabili m.in. polskie motorowe luxtorpedy, parowozy pospieszne aerodynamiczne serii Pm36 (140 km/h), Pt31, Pu29, osobowe OKl27, towarowe Ty37. Naprawdę polecam zaineresować się historią kraju.

G
Gość

A pociąg Wrocław - Kluczbork jedzie jeszcze wolniej jak za komuny, no i kursują składy produkowane za komuny nie takie śliczne jak ten na zdjęciu, co to ma być propaganda sukcesu

G
Gość
2019-05-12T10:22:13 02:00, tekatka_2008:

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

2019-05-12T11:01:44 02:00, tekatka_2008:

Do mojej powyższej wypowiedzi, dodam jeszcze odpowiedzi na dalsze nieprzemyślane komentarze pod artykułem.

DB nie ma ze sprawą nic wspólnego, ponieważ przedwojenny rekord ustaliła kolej DR. Obecne DB chwali się wieloma zaszczytami, m.in. dlatego, że ich poprzednicy rozkradli całą Europę, w tym Polskę. Dysponują więc ogromnymi środkami.

Pendolino natomiast nie mogło pobić tego wyniku, ponieważ byłby to rekord... włoski. Natomiast pociągi Impuls budowane są w zakładach NEWAG w Nowym Sączu.

To nie chodzi o rodzaj popjazdu, tylko o możliwości trasy (profil, zabezpieczenie ruchu)! Bo Impuls:"W nocy z 18 na 19 lutego 2013 podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej 31WE ustanowił rekord prędkości pojazdu całkowicie polskiej konstrukcji wynoszący 211,6 km/h. W nocy z 28 na 29 sierpnia 2015 rekord ten został poprawiony przez 45WE i wynosi 225,2 km/h."

G
Gość
2019-05-12T10:22:13 02:00, tekatka_2008:

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

2019-05-12T11:01:44 02:00, tekatka_2008:

Do mojej powyższej wypowiedzi, dodam jeszcze odpowiedzi na dalsze nieprzemyślane komentarze pod artykułem.

DB nie ma ze sprawą nic wspólnego, ponieważ przedwojenny rekord ustaliła kolej DR. Obecne DB chwali się wieloma zaszczytami, m.in. dlatego, że ich poprzednicy rozkradli całą Europę, w tym Polskę. Dysponują więc ogromnymi środkami.

Pendolino natomiast nie mogło pobić tego wyniku, ponieważ byłby to rekord... włoski. Natomiast pociągi Impuls budowane są w zakładach NEWAG w Nowym Sączu.

Tylko,że to była jazda testowa i porównujemy ją do jazdy rozkładowej ,którą pociąg jeżdził przed wojną.Z artykułu wynika,że przed woją też były jazdy testowe z szybkością 205 km na godzinę dla tego pociągu ,więc raczej do tego czasu należałoby porównywać.

R
Roman
2019-05-12T10:22:13 02:00, tekatka_2008:

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

A jakie tory,pociagi,wagony Niemcy ukradli co takiego zagrabili??? co ta polska przedwojenna miala za majatek jakie miasta oprocz warszawy oczywiscie Niemcy zniszczyli czy rozgrabili jak to teraz jest czesto wypowiadane zloto i co cenniejsze rzeczy wywiezione do Anglii i oczywiscie angole je sobie przywlaszczyli za wygodne zycie oficjerow za drinki,qfy itp wiec jak slysze o tych grabierzach a czytajac zachodnie dokumenty nie niemieckie tylko widze ze to nie do konca prawda wiec prosze nie rozpowszechniac bzdur bo osmiesza sie pan i tyle.

t
tekatka_2008
2019-05-12T10:22:13 02:00, tekatka_2008:

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

Do mojej powyższej wypowiedzi, dodam jeszcze odpowiedzi na dalsze nieprzemyślane komentarze pod artykułem.

DB nie ma ze sprawą nic wspólnego, ponieważ przedwojenny rekord ustaliła kolej DR. Obecne DB chwali się wieloma zaszczytami, m.in. dlatego, że ich poprzednicy rozkradli całą Europę, w tym Polskę. Dysponują więc ogromnymi środkami.

Pendolino natomiast nie mogło pobić tego wyniku, ponieważ byłby to rekord... włoski. Natomiast pociągi Impuls budowane są w zakładach NEWAG w Nowym Sączu.

L
LJE

Phi! Żebyście wiedzieli jak pięknie "Kible" śmigają przez Olesna, Kluczborki, Namysłowy!!!

t
tekatka_2008

Te 3 minuty to wielkie osiągnięcie! Wiedzą to ci, którzy jechali tym składem. Ja już pomijam, opracowanie tekstu przez nto, gdzie czytamy o 130 latach???!!! Rekord pobito jakby o jedno ludzkie życie później, czyli ok. 82-83 lata. Komentarze pod artykułem świadczą o ogromnej ignorancji Czytelników do naszej polskiej historii. Absolutnie nie jest winą Polski, ani PKP, że ten rekord mogliśmy odrobić dopiero dziś. Wojna wyrządziła potężne szkody, wysadzono wiele mostów na Odrze i na innych rzekach znajdujących się na terenie dzisiejszego Dolnego i Górnego Śląska. Wielu obiektów nie odbudowano. Wkrótce po wojnie kolejnym ciosem były reparacje wojenne, gdzie Armia Czerwona rozgrabiła 90% elektrycznej sieci i urządzeń kolejowych Dolnego Śląska. Wszystko wywieziono w głąb ZSRR. Dalszy problem to odbudowa żelaznych szlaków ze zniszczeń. Aby uzupełnić braki w wielu miejscach rozbierano drugi tor ze tras dwutorowych, także nie udało się wszystkich demontaży odbudować. Historia naszego kraju, to ciągłe grabieże i okupacje z obu stron: wschodniej i zachodniej.

Dlatego proszę Czytelników o nie pisanie głupot, jeżeli nie zna się historii własnego kraju.

Wczorajszy rekord jest bardzo ważny. Za chwilę wyjeżdżam do BRD i wyślę tę informację niemieckim mediom (szczególnie hobbystycznym) z dumą Polaka. Dziękuje drużynie trakcyjnej pociągu OED oraz dyspozytorom i dyżurnym ruchu na trasie, że dołożyli wszelkich starań, aby projekt się udał.

Pozdrawiam

G
Gość
2019-05-11T20:10:50 02:00, Gość:

wynik sprzed ponad 130 lat lepszy tylko o 3 minuty - wielki postęp techniki

Matematyki na maturze nie było? - 83 lata. Dałoby się pobić pendolinem, tylko ze względu na profil trasy i systemy sterowania ruchem na tej trasie prędkość maksymalna to 160 km/godz.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3