Opolski oddział GDDKiA będzie przebudowywał kolejne drogi w regionie. Powstaną nowe ronda, jezdnie, mosty, ścieżki rowerowe i parkingi

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Opolski oddział GDDKiA ma plan przebudowy dróg krajowych w regionie. Szczegóły w galerii. Archiwum
Kilkadziesiąt kilometrów dróg krajowych Opolszczyzny zostanie wyremontowanych i przebudowanych przez opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zobacz, gdzie, kiedy i zakres prac.

Wojewoda opolski wydał właśnie decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy drogi krajowej nr 41 w w Wierzbięcicach w powiecie nyskim.

Roboty mają ruszyć jeszcze w tym roku, a planowany termin ich zakończenia to koniec 2022 roku.

Zadanie te zostanie zrealizowane w ramach Programu podnoszenia nośności dróg krajowych do nośności 11,5 tony na oś - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Planowany zakres prac będzie obejmował:

  • Rozbudowę 3,5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 41 od ronda wybudowanego w ramach obwodnicy Nysy do Wierzbięcic.
  • Budowę ścieżek pieszo-rowerowych i chodników.
  • Budowę dodatkowych jezdni stanowiących dojazd do pól i nieruchomości, które mogą być również wykorzystane do prowadzenia ruchu pieszego i rowerowego.
  • Budowę parkingu w okolicy cmentarza.
  • Rozbudowę skrzyżowania z drogą powiatową nr 1672O.
  • Przebudowę oświetlenia drogowego.

Które drogi będą jeszcze remontowane? Zobacz w galerii.

Nieletni za kółkiem? Są warunki

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

NA autostradzie zamieniają stalowe bariery na linowe. A czy one odbiją samochód? Bo większość kolizji czy wypadków kończy się na tych stalowych barierach. Jeśli linowe nie będą takie twarde to teraz będziemy mieć zderzenia czołowe na autostradzie...

Dodaj ogłoszenie