Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nowego wiaduktu nad linią kolejową w Dąbrowie o długości 41,6 m wraz z przebudową około 650-metrowego odcinka drogi krajowej nr 46.
- Kiedy nowa przeprawa już powstanie i zostanie na nią przeniesiony ruch, wówczas zburzona zostanie ta dotychczasowa, a w jej miejsce powstanie jeszcze jeden wiadukt - informuje Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu. - Jest on potrzebny, gdyż planujemy przebudowę DK46 na trasę dwujezdniową.
Ciekawostką jest to, że nowy obiekt będzie usytuowany o około 1,7 m wyżej w stosunku do istniejącego, co wynika z aktualnych warunków technicznych dotyczących przebiegającej pod nim linii kolejowej z trakcją elektryczną.
Zakres robót zawartych w rozpisanym właśnie przetargu obejmuje również:
- przebudowę skrzyżowania DK46 z ul. Kamienną,
- budowę zatoki autobusowej,
- budowę chodników.
Termin składania ofert mija 14 czerwca.
Powstają dokumentacje
Natomiast firma Mosty Katowice za nieco ponad 2 mln złotych opracuje dokumentację projektową koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy drogi krajowej 46 na odcinku Dąbrowa–Opole do przekroju dwujezdniowego.
Dwie jezdnie ma mieć również odcinek od Dąbrowy przez węzeł autostradowy "Opole Zachód", do styku z budowaną właśnie obwodnicą Niemodlina.
Tutaj dokumentację projektową opracowuje Wrocławskie Biuro Projektów "Drosystem". Jej koszt to nieco ponad 1,5 mln złotych.
- Na tym odcinku również powstaną dwa nowe wiadukty nad autostradą A4, częściowo zostanie też rozbudowany węzeł "Opole Zachód" - kończy Agata Andruszewska.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?