W ocenie PJN polska kolej jest niedoinwestowana, a na dodatek źle zarządzana. Przykładem są 4 miliardy złotych z unijnych dotacji, których nie udało się wydać wskutek niezdecydowania Ministerstwa Infrastruktury.
- I to m.in. ona powoduje, że nakłady na infrastrukturę kolejową w Polsce należą do najniższych w Europie - przekonuje Ociepa.
PJN twierdzi, że aby rozwiązać problemy PKP należy skonsolidować podzielone obecnie spółki, wzmocnić pozycję regulatora kolejowego czyli Urząd Transportu Kolejowego oraz wprowadzić prywatnych lub zagranicznych przewoźników.
- Kolej należy przywrócić pasażerom - twierdzi Ociepa. - Dalsze odkładanie reform doprowadzi do kompletnej degrengolady PKP i w efekcie nasza kolej stanie się jedynie masą upadłościową. Dlatego trzeba PKP poddać procesowi rozsądnej prywatyzacji (poza Polskimi Liniami Kolejowymi). Efektem powinno być usprawnienie funkcjonowania spółki, zwiększenie konkurencji wśród przewoźników i w efekcie - tańsze bilety w czystych, szybkich pociągach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?