Opolskie Centrum Obsługi Inwestora nagrodzone przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu za stronę www dla inwestorów

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Nagrodę za najlepszą stronę - tort - odbierał w Warszawie Dariusz Mazurczak, zastępca dyrektora OCRG (na zdjęciu trzeci od lewej).
Nagrodę za najlepszą stronę - tort - odbierał w Warszawie Dariusz Mazurczak, zastępca dyrektora OCRG (na zdjęciu trzeci od lewej). archiwum
Opolskie Centrum Obsługi Inwestora zdobyło tytuł regionalnego lidera w komunikacji oferty inwestycyjnej poprzez stronę internetową. Zwycięzcę 2017 roku wybrali konkurenci ze wszystkich województw.

Nagrody za najlepsze prowadzenie przyjaznych inwestorom stron internetowych zdobyły również gminy. W tej kategorii to Polska Agencja Inwestycji i Handlu przyznała wyróżnienia, które trafiły do gmin: Zamość, Bobolice oraz Miłomłyn.

Strona internetowa jest podstawowym źródłem pozyskiwania informacji przez potencjalnego inwestora o atutach prowadzenia działalności biznesowej w danej lokalizacji. Niekiedy to wręcz pierwszy kontakt z Polską i regionem.

Wg danych International Economic Development Council, obecnie w procesie podejmowania decyzji biznesowych narzędzie to uważane jest przez aż 67% kadry kierowniczej za najefektywniejszą technikę marketingową służącą w pozyskaniu klienta.

Z racji na kluczowe znaczenie stron internetowych - zwłaszcza w początkowej fazie projektu inwestycyjnego - Polska Agencja Inwestycji i Handlu prowadzi proces stałego monitorowania jakości portali samorządów pod kątem doboru i dostępu treści dla potencjalnych klientów biznesowych z polski i za granicy.

W oparciu o długoletnią współpracę z inwestorami z całego świata, zwłaszcza na bazie pytań, które są zadawane przez biznes odnośnie potencjału wybranych lokalizacji, PAIH opracowała pięć kluczowych bloków informacyjnych, które jednostka samorządu terytorialnego powinna komunikować za pośrednictwem własnej strony internetowej.

Są wśród nich takie informacje, jak: lokalizacja i skomunikowanie miejscowości, dane o działających w województwie strefach ekonomicznych, parkach naukowo-technologicznych, inkubatorach przedsiębiorczości, sektorach „wysokiej szansy” dla biznesu, czy wykazy lokalnych instytucji okołobiznesowych.

Na podstawie kluczowych obszarów informacyjnych, a także w oparciu o zasady inwestycyjnego „user expirience”, Agencja stworzyła wzorzec zakładki internetowej, która powinna znaleźć się na stronie internetowej każdego samorządu, starającego się o pozyskanie inwestorów.

Kwestia łatwości dotarcia do niezbędnych treści dla inwestora dotyczy w szczególności gmin, gdzie finalnie lokowane są inwestycje. Samorządy, które w ramach projektu Invest in Gmina zdecydują się wdrożyć opracowany przez PAIH wzorzec zakładki inwestycyjnej, są poddawane audytowi.

Po osiągnięciu co najmniej 85% zgodności ze wzorcem, otrzymują od PAIH certyfikat „Wzorcowego, gminnego portalu internetowego przyjaznego dla inwestora". Istotną korzyścią ze wdrożenia wzorca będzie wejście takiej gminy do powstającego obecnie w PAIH Generatora Ofert Inwestycyjnych - ogólnopolskiej bazy najlepszych i aktualnie dostępnych lokalizacji inwestycyjnych: (https://baza.paih.gov.pl/)

W 2017 roku najwyższy poziom zakładek internetowych poświęconych inwestorom zaprezentowały gminy: Zamość, Miłomłyn (woj. warmińsko - mazurskie), Bobolice (woj. zachodniopomorskie). Projekt Invest in Gmina jest realizowany od 2013 rok, a pierwszą gminą, która została w ten sposób wyróżniona był Rawicz.

Proces monitorowania stron internetowych pod względem ich przydatności dla inwestorów został rozpoczęty blisko dekadę temu od audytu stron samorządowych na szczeblu regionalnym. Od ośmiu lat PAIH organizuje konkurs dla samorządów wojewódzkich, aby zachęcić i zmobilizować je do zapewnienia wysokiej jakości komunikacji w internecie, poprzez łatwy dostęp do precyzyjnie dobranych informacji o ofercie inwestycyjnej swoich regionów. Regionalne Centra Obsługi Inwestorów (COI) rywalizują ze sobą o punkty, oceniając siebie nawzajem. Każde COI do dyspozycji ma 6 punktów.

W tym roku w regionalnej rywalizacji zwyciężyło woj. opolskie (17 punktów). Drugie miejsce zajęły natomiast woj. lubelskie oraz woj. małopolskie (10 punktów) A na kolejnej lokacie znalazły się ex aequo województwa świętokrzyskie, podkarpackie, łódzkie i zachodniopomorskie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska