Opolskie. Pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pociągi jeżdżą już po nowych torowiskach, mostach i wiaduktach, a kolejne są w budowie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Postęp prac na linii E30 Opole - Kędzierzyn-Koźle.
Postęp prac na linii E30 Opole - Kędzierzyn-Koźle. PKP PLK
Po zakończeniu prac pociągi pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pojadą z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu skróci się z 50 do nawet 25 minut. Co ciekawe, w związku z pracami w Kędzierzynie-Koźlu, pociągi Intercity nie mają możliwości wjazdu na tutejszy dworzec główny. Część z nich zatrzymuje się na przystanku... Azoty.

Pociągi pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem kursują już po wyremontowanych mostach nad Kanałem Gliwickim (po jednym z dwóch torów) oraz nad rzeką Kłodnicą.

Prace wciąż trwają na kolejnych przeprawach nad Kłodnicą oraz na moście nad kanałem, po stronie, na której jest drugi tor.

Przebudowywane są również torowiska. Obecnie pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach na 25-kilometrowym odcinku od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie.

W trakcie robót są natomiast pozostałe odcinki: Kędzierzyn-Koźle – Raszowa oraz Przywory Opolskie – Opole Groszowice - wylicza Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Montowane są też nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły pozom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Prace prowadzone są także na dworcach i stacjach. W Kędzierzynie-Koźlu gotowe są już perony nr 2 i 3, a przygotowywane nr 1 i 4. Wygodny dostęp do pociągów gwarantują wyremontowane już stacje m.in. w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz Jasionie.

Zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40-metrowe przejście pod torami, które zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na drugą stronę linii kolejowej - mówi Mirosław Siemieniec.

W sumie na trasie Opole - Kędzierzyn-Koźle przebudowanych zostanie 10 stacji i przystanków.

Po zakończeniu prac pociągi pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pojadą z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu skróci się z 50 do nawet 25 minut.

Koszt inwestycji, która zakończy się w 2021 roku to 815,7 mln złotych, Unia Europejska dała na nią nieco ponad 397 mln.

Co ciekawe, w związku z pracami w Kędzierzynie-Koźlu, pociągi Intercity nie mają możliwości wjazdu na tutejszy dworzec główny. Część z nich zatrzymuje się na przystanku... Azoty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska