Opolskie. Zakończył się kolejny etap przebudowy stacji i przystanków na linii kolejowej Opole – Kędzierzyn-Koźle. Zobacz postęp prac

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Trasa kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle odzyskuje świetność.
Trasa kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle odzyskuje świetność. PKP PLK
Mieszkańcy opolskich miejscowości zyskują lepszy dostęp do połączeń kolejowych, a nowe perony, przejścia podziemne i nadziemne oraz windy czy wiaty zwiększają komfort i bezpieczeństwo pasażerów.

Zakończył się kolejny etap prac na stacjach i przystankach w ramach modernizacji linii kolejowej Opole – Kędzierzyn–Koźle.

Na stacji w Gogolinie wybudowane zostały już nowe wyższe perony, zamontowano też wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Działa też już energooszczędne oświetlenie.

- Zakończył się również pierwszy etap prac przy budowie przejścia pod torami o długości około 40 i szerokości 4 metrów - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Zapewni ono komunikację od ul. Krapkowickiej na perony i plac dworcowy z węzłem przesiadkowym. Przejście będzie służyć podróżnym i mieszkańcom. Przy wejściach przewidziano zadaszenia, a dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się ułatwieniem będą trzy windy.

Zasadnicze prace w tunelu zostały wykonane od strony budynku dworcowego. Kolejny etap obejmie rejon pod torami.

- Budowa przejścia realizowana jest etapami, aby zapewnić kursowanie pociągów - dodaje Mirosław Siemieniec.- Zakończenie prac i udostępnienie tunelu planowane jest jesienią.

Podróżni korzystają już natomiast z nowych peronów na stacjach i przystankach w: Kędzierzynie-Koźlu, Raszowej, Zdzieszowicach, Jasionie, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Opolu Grotowicach oraz Opolu Groszowicach.

- W Zdzieszowicach, Opolu Groszowicach i przystanku Opole Grotowice przygotowywane są windy, które ułatwią dostęp na perony osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się - informuje Mirosław Siemieniec.

Z kolei na stacji Opole Główne widać już nowy peron 1a, który usprawni podróże w kierunku stacji Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie i stacji Fosowskie. Ważnym elementem kolejowego projektu jest też przebudowa mostów i wiaduktów między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim.

Inwestycja pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem obejmuje też m.in. przebudowę: torów, mostów, sieci trakcyjnej, urządzeń zabezpieczających oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Wartość całości projektu wynosi 815,7 mln złotych. Inwestycja jest współfinansowana z funduszy unijnych w wysokości 397,3 mln zł.

TSUE na wojnie z Polską

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej

ooooo Siemieniec dobry gaduła !!!!

Dodaj ogłoszenie