Opolszczyzna branżą transportową stoi. Jednym z europejskich liderów jest opolska firma Piomar

Akcja specjalna Ciężka jazda
Wideo
od 16 lat
W 2018 roku ponad jedną piątą międzynarodowych przewozów drogowych w Unii Europejskiej zrealizowali Polacy. Polskie firmy transportowe nieprzerwanie od 2012 roku są europejskim liderem pod względem ilości przewożonego ładunku.

Również na Opolszczyźnie nie brakuje przedsiębiorstw, które z powodzeniem konkurują z przewoźnikami z całej Unii Europejskiej. Jednym z nich jest opolski Piomar.

Od 30 lat jeździmy po drogach Europy zachodniej oraz na południe Starego Kontynentu, dostarczamy towary wszędzie tam, gdzie wskażą nam nasi klienci – mówi Damian Żur, jeden ze współwłaścicieli Piomaru.

W ciąguroku zestawy Piomaru pokonują 18 milionów kilometrów!

Ostatnio otrzymaliśmy też zapytanie o zorganizowanie transportu do Ugandy, nie odmówiliśmy, wyceniliśmy usługę i czekamy na odpowiedź – dodaje Aleksander Duda, kierownik działu transportu i spedycji.

Historia tej rodzinnej firmy rozpoczęła się w 1989 roku, a jej nazwa pochodzi od trzech pierwszych liter imion założycieli - braci Piotra i Marcina Żurów.

Zaczęło się od tego, że znaleźli za granicą używaną maszynę do produkcji kostki brukowej, ale koszt transportu do Polski był wyższy niż jej wartość. Więc kupili jelcza, by przywieść ją do kraju. A że koniunktura na przewozy była wówczas lepsza niż w budownictwie, zaczęli rozwijać się w transporcie.

Dziś Piomar ma ponad sto zestawów (ciągniki siodłowe plus naczepy).

Nasze ciężarówki to głównie volvo, to 85 procent naszej floty, plus mercedesy, DAF-y i jedna scania – wylicza Damian Żur. – Staramy się, by maksymalny czas użytkowania samochodów nie wynosił więcej niż 5 lat. Chodzi o to, by ich awaryjność była jak najmniejsza, a co za tym idzie, niezagrożone były terminy dostawy towarów.

Firma na uwadze ma również ekologię, a jej pojazdy spełniają najnowsze normy emisji spalin Euro 6.

Piomar to również centra logistyczne. Pierwsze powstało w 2014 roku przy ul. Światowida w Opolu, gdzie mieści się też siedziba firmy.

Od tego czasu zdobyliśmy niezbędne doświadczenie, dzięki któremu możemy skutecznie rozwijać ten segment naszej działalności – mówi Aleksander Duda.

Drugi, na wskroś nowoczesny magazyn, został oddany do użytku w 2017 roku w Rogowie Opolskim, w sąsiedztwie węzła autostradowego Opole Południe.

Jego powierzchnia składowania wynosi 12 tysięcy metrów kwadratowych, a wysokość hali 11 metrów w wygodny sposób można składować w nim nawet do 20 tysięcy sztuk europalet.

Obiekt ten jest magazynem klasy A+, posiada posadzkę o nośności 7,5 T oraz stały zapis temperatury i wilgotności, a nowoczesny system klasy WMS poprawia organizację pracy i pozytywnie wpływa na szybkość wykonywania zleceń.

Partnerem cyklu "Ciężka jazda" jest Opolskie Zrzeszenie Przewoźników Drogowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska