Opolszczyzna chce kupić kolejne dwa pociągi Impuls

    Opolszczyzna chce kupić kolejne dwa pociągi Impuls

    Zdjęcie autora materiału
    Sławomir Draguła

    Nowa Trybuna Opolska

    Obecnie opolskie Przewozy Regionalne mają na stanie cztery takie nowoczesne składy. Piąty ma przyjechać jeszcze w tym miesiącu. Koszt ich zakupu to 64

    Obecnie opolskie Przewozy Regionalne mają na stanie cztery takie nowoczesne składy. Piąty ma przyjechać jeszcze w tym miesiącu. Koszt ich zakupu to 64 miliony złotych. ©Sławomir Mielnik

    Nowe pociągi mają wozić pasażerów na trasie Opole - Strzelce Opolskie. Na taki zakup potrzebna jest najpierw zgoda Komisji Europejskiej.
    Obecnie opolskie Przewozy Regionalne mają na stanie cztery takie nowoczesne składy. Piąty ma przyjechać jeszcze w tym miesiącu. Koszt ich zakupu to 64

    Obecnie opolskie Przewozy Regionalne mają na stanie cztery takie nowoczesne składy. Piąty ma przyjechać jeszcze w tym miesiącu. Koszt ich zakupu to 64 miliony złotych. ©Sławomir Mielnik


    - Składy, które od prawie roku jeżdżą w barwach naszych przewozów regionalnych sprawdzają się, pasażerowie są zadowoleni, dlatego podjęliśmy decyzję o zakupie dwóch dodatkowych impulsów - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa.

    W związku z tym samorząd wystąpił do Komisji Europejskiej o zgodę na przesunięcie funduszy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Chodzi o 2,5 miliona euro na dofinansowanie do zakupu taboru. - Chcielibyśmy, by dodatkowe impulsy przyjechały do nas w ciągu dwóch lat - mówi Szymon Ogłaza.

    Przypomnijmy. Opolski Urząd Marszałkowski dwa lata temu zamówił w nowosądeckim Newagu pięć nowoczesnych składów typu Impuls.

    Cztery z nich jeżdżą już po torach na trasie Kędzierzyn-Koźle - Opole - Brzeg - Wrocław, piąty, który przyjedzie jeszcze w marcu również będzie obsługiwał tę linię. Koszt pociągów to 64 miliony złotych. Pieniądze pochodzą z funduszy europejskich. Natomiast dwa kolejne impulsy mają wozić pasażerów na trasie Opole - Strzelce Opolskie.

    - I w tej sprawie też potrzebny jest wniosek do Komisji Europejskiej, bo cały projekt, czyli pięć pociągów z opcją domówienia dwóch kolejnych pisaliśmy na linię Kędzierzyn-Koźle - Opole - Brzeg - Wrocław - mówi Szymon Ogłaza. - Natomiast trasa z Opola do Strzelec została wyremontowana, jeździ tam sporo pasażerów i pociągi te mogą tam kursować z powodzeniem.

    Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne o nazwie Impuls to niskopodłogowe składy, przystosowane do przewozu około 320 pasażerów. Pociągi mogą rozpędzić się do 160 km/h, a na wyposażeniu mają między innymi klimatyzację, bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne czy system informacji pasażerskiej, przystosowane są też do przewozu osób niepełnosprawnych oraz rowerów.



    Czytaj treści premium w Nowej Trybunie Opolskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Warto zobaczyć

    Kwartalny dostęp do prenumeraty cyfrowej NTO za POŁOWĘ CENY! ▶▶ KUP ◀◀

    Kwartalny dostęp do prenumeraty cyfrowej NTO za POŁOWĘ CENY! ▶▶ KUP ◀◀

    GAZ-SYSTEM realizuje program społeczny „GAZ-SYSTEM dla edukacji”

    GAZ-SYSTEM realizuje program społeczny „GAZ-SYSTEM dla edukacji”

    Pokaż się w internecie! >> Zapisz się za darmo do lokalnej bazy firm.

    Pokaż się w internecie! >> Zapisz się za darmo do lokalnej bazy firm.

    Wideo