Opolszczyzna > Co pasażerom proponują Przewozy Regionalne

Edyta Hanszke [email protected] 77 44 32 587
Szefostwo spółki zapewnia, że zrobi wszystko, żeby zapewnić komfort podróżnym.
Szefostwo spółki zapewnia, że zrobi wszystko, żeby zapewnić komfort podróżnym.
Zmieniają się ceny biletów i godziny połączeń. Pociągi mają być czyste a konduktorzy mili. To od 13 grudnia proponuje spółka Przewozy Regionalne.

W styczniu 2010 r. na dworcu kolejowym w Opolu pojawią się dwa automaty do sprzedaży biletów na pociągi obsługiwane przez Przewozy Regionalne (to nowa nazwa spółki, której współwłaścicielem jest województwo opolskie).

Od 13 grudnia br. zmienia się rozkład jazdy pociągów regionalnych.

Spółka zachowuje także w nowym rozkładzie połączenia interREGIO (między województwami, np. z Wrocławia do Krakowa, Kielc, Bielska - Białej, Przemyśla), w których pociągi zatrzymują się na wybranych stacjach. 

Zmieniają się także ceny biletów.

W większości przypadków drożeją, np. z 3 zł (w II klasie pociągu osobowego na trasie do 10 km) na 3,50 zł. Ale na trasie 11-15 km pozostają bez zmian w wysokości 4 zł, a w pociągach interREGIO w II klasie na trasie 101-120 km tanieją o 7 zł.

Niepełnosprawni nie będą musieli czekać po bilet do kasy. Będą go mogli kupić w pociągu u konduktorów wyposażonych w mobilne kasy na wszystkich trasach.

Co ważniejsze, kolei zamierza także rozwiązać w końcu problem osób na wózkach inwalidzkich i chodzących o kulach, dla których samodzielne dotarcie na perony jest teraz niemożliwe.

W połowie grudnia przedstawiciele spółek kolejowych i władze miasta mają spotkać się w tej sprawie. Zmieni się także wejście na dworzec. Konserwator zgodził się zastąpić wahadłowe drzwi rozsuwanymi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska