- Olbrzymie podświetlane billboardy zamku w Mosznej, pałacu w Kamieniu Śląskim, panoramy Opola, krasiejowski dinozaur, kroszonkarki w strojach regionalnych przygotowujące wielkanocne ozdoby, śląski kołacz, wędliny oraz opolski miód - to atrakcje stoiska Śląska Opolskiego, które można było oglądać na Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB 2009 w Berlinie.
Impreza trwała od środy do niedzieli.
- Opolszczyzna od wielu lat jest obecna na targach ITB, każdego roku próbujemy coraz lepiej przedstawić nasz region jako interesujący cel turystyczny. Liczymy przede wszystkim na gości z Niemiec, którzy przyjeżdżają do nas coraz częściej, nie tylko na zakupy i w celach służbowych, ale także na wypoczynek. I dlatego tak ważna jest nasza obecność na berlińskich targach ITB - tłumaczy Piotr Mielec, dyrektor Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
W ubiegłym roku Polskę odwiedziło blisko 15 mln turystów, z czego aż 5,3 mln stanowili Niemcy.
Niestety dla wielu z nich Polska jest nadal krajem obcym i nieznanym - mówił z żalem odwiedzający polskie stoiska Willfried Mathäus, prezes niemieckiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Turystycznych.
- Niestety przesądy historyczne odgrywają nadal ogromną rolę. Tak jak Niemcy, tak i Polacy spoglądamy raczej "na Zachód" i ignorujemy swoich najbliższych sąsiadów - dodaje Mathäus.
Rozmach targów turystycznych najlepiej obrazują dane statystyczne: 11.147 wystawców ze 187 państw świata (to więcej niż podczas ubiegłorocznej olimpiady), prawie 11-kilometrowy spacer dla zwiedzających - to wszystko dla chętnych do obejrzenia świata w pigułce podczas targów turystycznych ITB 2009.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?