Opolszczyzna negocjuje z Brukselą pieniądze na pociągi

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Sławomir Mielnik (o)
Województwo opolskie kupi dwa kolejne nowoczesne pociągi. Składy powinny przyjechać do nas najpóźniej za dwa lata.

W Brukseli trwają właśnie rozmowy w sprawie przesunięcia unijnych funduszy, które zostały zapisane Opolszczyźnie na lata 2014 - 2020, na zakup dwóch nowoczesnych składów pasażerskich typu Impuls.

- Chodzi o 2,5 miliona euro - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego. - Jestem przekonany, że dostaniemy taką zgodę. Nawet, jeśli jakimś cudem, by się to nie udało, jesteśmy zdeterminowani, by pociągi kupić.

Podczas poniedziałkowego zarządu województwa podjęto decyzję, by rozpocząć rozmowy z producentem impulsów, czyli nowosądeckim Newagiem w sprawie dostarczenia dwóch nowych składów.

- Myślę, że zamówienie moglibyśmy złożyć w listopadzie - dodaje Szymon Ogłaza. - Natomiast pociągi przyjadą do nas najpóźniej za dwa lata.

Opolski Urząd Marszałkowski dwa lata temu kupił w nowosądeckim Newagu pięć nowoczesnych składów typu Impuls. Wszystkie wożą już pasażerów na trasie Racibórz - Kędzierzyn-Koźle - Opole - Brzeg - Wrocław. Koszt pociągów to 64 miliony złotych. Pieniądze pochodzą z funduszy europejskich.

- Ówczesny kontrakt był z opcją domówienia dwóch kolejnych i z tego teraz korzystamy - mówi Szymon Ogłaza.
Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne o nazwie Impuls to niskopodłogowe składy, przystosowane do przewozu około 320 pasażerów. Pociągi mogą rozpędzić się do 160 km/h, a na wyposażeniu mają między innymi klimatyzację, bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne czy system informacji pasażerskiej. Przystosowane są też do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zobacz też: Pociąg Impuls wyjechał na opolskie tory

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska