Opolszczyzna. Nieostrożność, a czasem głupota kierowców to przyczyny wypadków i kolizji na przejazdach kolejowych [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Do tego zdarzenia doszło w kwietniu 2020 roku na przejeździe w Kluczborku.
Do tego zdarzenia doszło w kwietniu 2020 roku na przejeździe w Kluczborku. Policja Kluczbork
Rok 2020 był najbezpieczniejszy w historii PKP Polskich Linii Kolejowych jeśli chodzi o wypadki na przejazdach drogowo-kolejowych. Również na Opolszczyźnie.

Jak wynika z danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu w ubiegłym roku w naszym regionie doszło tylko do jednego wypadku i to na niestrzeżonym przejeździe, w którym zginęła jedna osoba.

Do tragedii doszło 30 stycznia w Nowej Schodni. Pod rozpędzony pociąg Intercity relacji Warszawa - Wrocław wjechał samochód ciężarowy z naczepą.

Jego kierowca poniósł śmierć na miejscu. Na przejazdach strzeżonych wypadków nie zanotowano.

Dla porównania w 2019 roku na niestrzeżonych przejazdach doszło do czterech wypadków, w których zginęły trzy osoby a jedna została ranna. Na przejazdach strzeżonych wypadek był jeden, jedna osoba została ranna.

Jeśli chodzi o cała Polskę, to w 2020 roku doszło do 140 zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. To o 14 proc. mniej niż rok wcześniej, gdy odnotowano 163 zdarzenia - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - W 2019 roku zginęło 37 osób, w 2020 były 32 ofiary śmiertelne.

Podstawowe błędy kierowców na przejazdach kolejowo-drogowych to ignorowanie znaku stop i włączonych czerwonych świateł, wjeżdżanie pod opadające rogatki, omijanie slalomem zamkniętych półrogatek oraz wjeżdżanie na tory w momencie, gdy nie ma miejsca na zjazd z przejazdu.

Według PKP Polskie Linie kolejowe poprawa bezpieczeństwa wynika m.in. z przebudowywania przejazdów kolejowo-drogowych z niestrzeżonych na te strzeżone.

Np. w Opolu w ubiegłym roku przebudowane zostały dwa przejazdy. Na ul. Częstochowskiej oraz Tysiąclecia. Oba na linii Kolejowej Opole - Kluczbork. PKP Polskie Linie Kolejowe, zbudowały i uruchomiły tam sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz rogatki.

Oprócz Opola, szlabany oraz światła pojawiły się też na przejeździe w Osowcu (droga krajowa nr 45), natomiast w Kałach zamontowano sygnalizację świetlną i dźwiękową. Wszystkie przejazdy są na linii Opole - Kluczbork.

W sumie PKP PLK w ramach szerokiego programu poprawy bezpieczeństwa przebudowuje na Opolszczyźnie 14 przejazdów drogowo-kolejowych. Koszt inwestycji to 23 mln złotych. Inwestycja współfinansowana jest z Unii Europejskiej.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska