Opóźnienia pociągów na trasie Opole-Kędzierzyn-Koźle. Przyczyną jest remont linii

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Zaktualizowano 
Choć pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pasażerów wożą nowoczesne Impulsy, to i tak do celu docierają spóźnieni.
Choć pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pasażerów wożą nowoczesne Impulsy, to i tak do celu docierają spóźnieni. Archiwum/DIM
Pasażerowie są wściekli na opóźnienia pociągów między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. W Przewozach Regionalnych rośnie stos skarg, a problemu nie da się rozwiązać - no chyba, że za... trzy lata.

- Tak się nie da na dłuższą metę funkcjonować - mówi Joanna Dera, mieszkanka Kędzierzyna-Koźla pracująca w Opolu, która zadzwoniła w tej sprawie do nto. - Każdego dnia pociąg przyjeżdża opóźniony, nawet o ponad 20 minut! Przecież ludzie mają szkoły, umówione spotkania, wizyty u lekarzy no i pracę.

Podobnych telefonów do redakcji nto dociera więcej, a opolskie Przewozy Regionalne mają już prawdziwe stosy skarg na opóźnione pociągi relacji Kędzierzyn-Koźle - Opole.

- Problem jest nam znany aż za dobrze, ale nie zależy od nas - mówi Sylwester Brząkała, dyrektor opolskich Przewozów Regionalnych.

Sytuacja jest skomplikowana. Od września trwa wielki remont linii kolejowej Opole - Kędzierzyn-Koźle. W związku z pracami na części trasy dostępny jest tylko jeden z dwóch torów.

Wprawdzie układając obowiązujący rozkład jazdy wzięto pod uwagę remont i tak ułożono kursy, by wszystkie pociągi się zmieściły na trasie, ale problem robi się wówczas kiedy opóźnienie „łapie” chociaż jeden pociąg. Najczęściej chodzi o dalekobieżne składy Intercity.

Pociągi jadące na długich trasach, np. z Przemyśla, czy Szczecina, nierzadko łapią kilku, czy kilkunastominutowe opóźnienia, a to rozkłada na łopatki siatkę połączeń na remontowanym odcinku. Bo zgodnie z procedurami pociąg Przewozów Regionalnych musi ustąpić pierwszeństwa składom Intercity, nawet tym opóźnionym.

- No i czekamy na spóźnione składy i stąd biorą się nasze opóźnienia - wyjaśnia Sylwester Brząkała.

Przewozy Regionalne wnioskowały u zarządcy torów (PKP Polskie Linie Kolejowe), by na remontowanym odcinku pierwszeństwo miały pociągi jadące zgodnie z rozkładem (nie spóźnione), ale na to zgody nie ma.

- Bardzo przepraszamy naszych pasażerów, ale naprawdę nie mamy wpływu na tę sytuację, poprawa, i to znaczna, nastąpi po zakończeniu prac, wówczas nasze pociągi znacznie przyspieszą - zapewnia Sylwester Brząkała.

Kiedy to będzie? Zakończenie rewitalizacji linii Opole - Kędzierzyn-Koźle zaplanowane jest na... 2021 rok. Wówczas pociągi będą tam mogły jeździć z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu pomiędzy tymi miastami składów regionalnych skróci się o 15 minut, a dalekobieżnych o 25.

OPOLSKIE INFO [23.11.2018]

14 największych wypadków kolejowych w historii Opolszczyzny

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
elbod

Opóźnienia pociągów w Polsce były są i będą bez względu na ustrój. 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3