Oras, masło i Oleska Laguna rozsławiają Olesno. Zobacz wyniki sondażu

Mirosław Dragon
- Przepytałam ponad stu oleśnian. Nie jest to oczywiście pełne badanie sondażowe, bo trzeba by przepytać prawie tysiąc osób, ale myślę, że wyniki są miarodajne - uważa Justyna Bartyla.
- Przepytałam ponad stu oleśnian. Nie jest to oczywiście pełne badanie sondażowe, bo trzeba by przepytać prawie tysiąc osób, ale myślę, że wyniki są miarodajne - uważa Justyna Bartyla. Mirosław Dragon
Studentka Justyna Bartyla przeprowadziła sondażowe badania. Pytała oleśnian o inwestycje, firmy i produkty, a także o rozwój miasta.

- Przepytałam 118 oleśnian. Nie jest to oczywiście pełne badanie sondażowe, bo trzeba by przepytać prawie tysiąc osób, ale myślę, że wyniki są miarodajne - uważa Justyna Bartyla. - Pytania w ankiecie były otwarte, czyli ludzie nie musieli wybierać spośród kilku odpowiedzi, ale podawać swoje własne propozycje - dodaje studentka z Grodziska.

Zdaniem oleśnian najbardziej znaną firmą z Olesna i z powiatu jest fabryka armatury Oras.

W głosowaniu na najbardziej wypromowany produkt z Olesna bezapelacyjnie wygrało masło ekstra.

W głosowaniu na najlepszą inwestycję w mieście wygrała Oleska Laguna.

Czytaj w piątek (20 września) w tygodniku "NTO Olesno-Kluczbork" - bezpłatnym dodatku do papierowego wydania "Nowej Trybuny Opolskiej" - lub kup e-wydanie NTO.

Oto najczęstsze odpowiedzi w ankiecie:

Jaka firma w Oleśnie i w powiecie oleskim jest najbardziej znana?
Oras Olesno - 52,5 procent
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Oleśnie - 20 procent
Meble Kler w Dobrodzieniu - 7,5 procent
PSS Społem w Oleśnie - 4 procent

Jaki produkt w Oleśnie i w powiecie oleskim jest najbardziej wypromowany, znany?
Masło ekstra z Olesna - 66 procent
Baterie i krany z Orasu - 8,5 procent
Oleska śmietankówka - 6 procent
Meble z Klera - 6 procent

Jaka inwestycja w Oleśnie jest najlepsza?
Kryta pływalnia Oleska Laguna- 49 procent
Rewitalizacja Rynku - 10 procent
Boiska Orlik 2012 - 6 procent

Jakiej inwestycji brakuje najbardziej w Oleśnie?
Obwodnica Olesna - 25,5 procent
Fabryki, nowe zakłady pracy - 22,5 procent
Remont dróg - 16 procent
Zainwestowanie w oświatę i kulturę - 11 procent

Z czym kojarzy się Olesno, z czego słynie?
Z kościoła św. Anny i innych zabytkowych kościołów - 21 procent
Olesno jako miasto róż - 11 procent
Z Dni Olesna, na które zjeżdża mnóstwo ludzi z Zachodu - 6 procent

"Bez Olesna ani róż". Czy to dobre hasło promocyjne i co ono znaczy?
Nic nie oznacza, zawiera mało zrozumiałą i nielogiczną grę słów - 52 procent
Hasło jest dobre, Olesno ma różę w herbie i różę w niemieckiej nazwie (Rosenberg) - 44 procent

Jak powinno się promować Olesno?
Miasto powinno się promować przez nowe fabryki, nowe miejsca pracy. Na hasło "w Oleśnie są miejsca pracy" miasto od razu się wypromuje - 28 procent
Jako zielone Olesno otoczone przez lasy - 18 procent

Co zmieniłbyś w Oleśnie?
Trzeba ściągnąć inwestorów, którzy stworzą nowe miejsca pracy, aby młodzi nie wyjeżdżali za granicę - 28 procent
Trzeba zmienić władze gminy i powiatu - 16 procent

Czy Olesno rozwija się?
Nie rozwija się, nie ma zakładów pracy, młodzi ludzie uciekają stąd - 60 procent
Tak, rozwija się powoli, ale nie a rynku pracy, są nowe inwestycje, nowe sklepy - 40 procent

Jaka osoba z Olesna jest najbardziej zasłużona, najwięcej zrobiła dla Olesna.
Nie ma takiej osoby - 42 procent
Sylwester Lewicki, burmistrz Olesna -14 procent.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska