Ostatni etap obwodnicy Kluczborka budują, a pierwszy trzeba było już remontować [zdjęcia]

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Remont pierwszego odcinka obwodnicy Kluczborka.
Remont pierwszego odcinka obwodnicy Kluczborka. Mirosław Dragon
Gmina Kluczbork sama buduje obwodnicę miasta. Rozpoczęła się budowa ostatniego odcinka, a zakończyła wymiana nawierzchni na pierwszym.

- Pierwszy oddany do użytku odcinek naszej obwodnicy ma już 10 lat! Po takim czasie droga, którą jeździ tyle samochodów ciężarowych, wymagała już remontu - mówi Jarosław Kielar, burmistrz Kluczborka.

Wymieniono nawierzchnię asfaltową na całym 1-kilometrowym odcinku między ulicą Fabryczną w Kluczborku a Ligota Dolną.

Cała inwestycja kosztowała 760 tysięcy zł, z czego gmina Kluczbork wydała ze swojego budżetu tylko niecałe 150 tys. zł. Resztę stanowiła dotacja rządowa, która pokryła aż 80 procent kosztów dotacji.

Jednocześnie rozpoczęła się budowa ostatniego, piątego etapu kluczborskiej obwodnicy. 1,5-kilometrowy odcinek połączy rondo w Smardach Dolnych z rondem przy ul. Byczyńskiej w Kluczborku.

Inwestycja pochłonie 19,4 mln zł, z czego 9,2 mln zł wyniesie dotacja unijna.

Ostatni odcinek obwodnicy Kluczborka ma zostać zbudowany do 30 kwietnia 2020 roku.

Za półtora roku gotowa będzie zatem cała 9-kilometrowa miejska obwodnica Kluczborka.

Pełna obwodnica będzie mieć 9 kilometrów i połączy aż trzy drogi krajowe: nr 45 w Kuniowie, przez drogę nr 42 w Ligocie Dolnej obok kluczborskiej podstrefy ekonomicznej, aż do krajowej „jedenastki”, gdzie połączy się ze starą kluczborską obwodnicą na drodze krajowej nr 11.

Wykonawcą ostatniego odcinka obwodnicy będzie firma Larix Sp. z o.o. z Lublińca.

Inwestycja obejmuje między innymi: budowę jednojezdniowej drogi o łącznej długość 1,37 km z jezdnią o szerokości 6,5 m z obustronnymi poboczami gruntowymi, budowę włączeń do zaprojektowanego ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 42 przy ul. Byczyńskiej w Kluczborku, wiaduktu nad torami PKP, a także budowę i przebudowę przepustów, dróg gospodarczych, zjazdów na pola, kanalizacji deszczowej i ścieżek pieszo-rowerowych, czy oświetlenia.
Tak budowano obwodnicę Kluczborka:

  • I etap - w 2008 roku oddano do użytku pierwszy 1-kilometrowy odcinek łączący ulicę Fabryczną w Kluczborku z Ligota Dolną.
  • II etap - w 2012 roku gmina oddała do użytku 4-kilometrową drogę z Kuniowa do ul. Fabrycznej, a także zbudowała rondo na ul. Byczyńskiej w Kluczborku.
  • III etap - w 2015 r. wyburzono stary wiadukt kolejowy w Ligocie Dolnej i zbudowano w jego miejscu rondo.
  • IV etap - w 2017 r. zrobiono IV etap od zbudowanego dwa lata temu ronda w Ligocie Dolnej na DK nr 42 do nowo wybudowanego ronda na skrzyżowania z drogą powiatową do Smard Dolnych.

Budowany objazd Kluczborka będzie miał w sumie 9 kilometrów. Połączy trzy drogi krajowe: nr 11, 42 i 45.

Będzie to już druga obwodnica Kluczborka. Pierwsza biegnie wzdłuż drogi krajowej nr 11 z drugiej strony Kluczborka, zbudowano ją w latach 1986-89 z pieniędzy rządowych.

Do 2025 roku ma zostać ona przebudowana na dwupasmową drogę ekspresową S 11.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska