Opolski oddział Przewozów Regionalnych wypuścił na trasę ostatni z czterech zmodernizowanych składów elektrycznych. - To tak na prawdę całkiem nowe pociągi z wszelkimi udogodnieniami dla podróżnych - podkreśla Tomasz Kostuś, wicemarszałek województwa opolskiego, odpowiedzialny za transport.
Modernizacja czterech pociągów zaczęła się w 2011 r. i kosztowała 35 mln zł. Remont przeprowadziło Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki.
Zobacz**Opolskie pociągi po remoncie [ZDJĘCIA]**
Zmodernizowane pociągi są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, mają klimatyzację, przewijaki dla niemowląt oraz system informacji pasażerskiej. Kabiny WC są zabudowane w tzw. systemie zamkniętym (fekalia nie wylatują na tory).
Każdy z pojazdów objęty jest monitoringiem wewnętrznym i zewnętrznym. Ciekawostką jest to, że w składach zamontowano urządzenia umożliwiające odzysk energii elektrycznej. Np. w trakcie hamowania energia mechaniczna przetwarzana jest na elektryczną, oddawaną z powrotem do sieci trakcyjnej. To przynosi oszczędności, bo dzięki wbudowanym licznikom poboru prądu przewoźnik rozlicza się za rzeczywiście zużytą energię.
Prędkość maksymalna składu to 120 km/h. Obecnie województwo opolskie ma 15 składów, 11 z napędem spalinowym i 4 elektryczne. W latach 2015 - 2016 za unijne pieniądze chce kupić sześć kolejnych pociągów: cztery elektryczne i dwa spalinowe szynobusy.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?