Oszuści wyłudzają dane logowania do bankowości ING Banku Śląskiego

Katarzyna Paczewska
pixabay.com
Oszuści próbują wyciągnąć informacje podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Dzwoni ktoś taki do Ciebie? Nie podawaj danych do logowania - niepowołane osoby mogłyby włamać się w ten sposób na Twoje konto.

Eksperci ING Banku Śląskiego przypominają:
- Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to też kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający,
- Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania,
- Nie wysyłamy e-maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.

Przeczytaj też: Gdy dzwonią do Ciebie z KNF-u, to przekręt!

Jak działają? Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.

Ktoś prosi Cię o takie dane? Rozłącz się.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Oszuści wyłudzają dane logowania do bankowości ING Banku Śląskiego - Gazeta Pomorska

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska