Oszustwo na kuriera w Nysie. Mieszkanka miasta dopłaciła do przesyłki kurierskiej 89 gr, a z jej konta zniknęło 3 tys. zł

Mir
Archiwum
Mieszkanka Nysy straciła 3 tys. zł, po tym jak dopłaciła 89 gr do przesyłki kurierskiej. Okazało się, że SMS-a z prośbą o taką dopłatę wysłali jej oszuści. Policja apeluje o ostrożność.

W poniedziałek, 24 lutego temu z mieszkanką Nysy skontaktowali się oszuści podszywający się pod firmę kurierską.

Wysłali jej SMS-a z prośbą o dopłatę 89 groszy za zamówioną przesyłkę. Kobieta kliknęła w podany w wiadomości link i zrobiła przelew na żądaną kwotę.

W rzeczywistości z jej konta zniknęło prawie 3 tysiące złotych - informuje aspirant Magdalena Skrętkowicz z Komendy Powiatowej Policji w Nysie.

Jak informują policjanci, internetowi oszuści coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y z informacją o konieczności dopłaty do przesyłki.

Zazwyczaj kwota, jaką należy wpłacić jest niska - w granicach 1 zł. W wiadomości podany jest także link, który przekierowuje potencjalną ofiarę na stronę łudząco podobną do tej bankowej lub innego operatora płatności, gdzie nieświadoma osoba wprowadza wrażliwe dane dotyczące konta, takie jak login czy hasło.

Tym samym umożliwia oszustowi przechwycenie tych danych, a ktoś, kto często otrzymuje paczki, może być łatwym celem dla przestępców, zwłaszcza jeśli oczekuje akurat na przesyłkę - dodaje Magdalena Skrętkowicz.

Jak uchronić się przed tego typu oszustwami

  • Przede wszystkim nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto bankowe.
  • Jeśli nam się to zdarzy, dokładnie sprawdzajmy, na jakiej stronie się znajdujemy.
  • Czytajmy dokładnie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów.
  • Poświęcenie kilku sekund na sprawdzenie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed stratą pieniędzy.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
26 lutego, 17:37, Gość:

Podobną sytuację miałem w niedzielę (23.02) miało być do opłaty 8.13zł, straciłem 20000zl sprawa chyba zgłoszona wszędzie gdzie się tylko dało ale raczej szansę na odzyskanie pieniędzy żadne.

26 lutego, 20:04, Paul:

Nie wiem czy współczuć czy gratulować.

28 lutego, 6:00, Gość:

26 lutego, 17:37, Gość:

Podobną sytuację miałem w niedzielę (23.02) miało być do opłaty 8.13zł, straciłem 20000zl sprawa chyba zgłoszona wszędzie gdzie się tylko dało ale raczej szansę na odzyskanie pieniędzy żadne.

Jestem w podobnej sytuacji. Jak mogę się z Tobą skontaktować? Powinniśmy porozmawiać..

Napisz na adres e-mail michal-w-11@wp.pl

G
Gość
26 lutego, 17:37, Gość:

Podobną sytuację miałem w niedzielę (23.02) miało być do opłaty 8.13zł, straciłem 20000zl sprawa chyba zgłoszona wszędzie gdzie się tylko dało ale raczej szansę na odzyskanie pieniędzy żadne.

26 lutego, 20:04, Paul:

Nie wiem czy współczuć czy gratulować.

26 lutego, 17:37, Gość:

Podobną sytuację miałem w niedzielę (23.02) miało być do opłaty 8.13zł, straciłem 20000zl sprawa chyba zgłoszona wszędzie gdzie się tylko dało ale raczej szansę na odzyskanie pieniędzy żadne.

Jestem w podobnej sytuacji. Jak mogę się z Tobą skontaktować? Powinniśmy porozmawiać..

D
Dora

Zastanawia mnie fakt że te osoby, które dają się na to nabrać to nie babunie oszukane na wnuczka tylko głównie młodzi ludzie, którzy korzystają z bankowości elektronicznej poprzez swoje smartfony. A osoby takie często przeglądają internet a tam nie sposób się nie natknąć na artykuły w ostrzegające przed oszustwami tego typu...

G
Gość

też otrzymałem wczoraj takiego sms,na tę samą nutke,poszedł od razu do kosz

P
Paul
26 lutego, 17:37, Gość:

Podobną sytuację miałem w niedzielę (23.02) miało być do opłaty 8.13zł, straciłem 20000zl sprawa chyba zgłoszona wszędzie gdzie się tylko dało ale raczej szansę na odzyskanie pieniędzy żadne.

Nie wiem czy współczuć czy gratulować.

G
Gość

Gratulacje przez właśnie takich naiwnych ludzi oszuści się wzbogacają !! Jak naiwnym trzeba być by klikać w podesłany link i logować się danymi z banku!! Tyle się o tym mówi wszędzie ale nieogarów nie brakuje

a
apell

Na czyjeś konto pieniądze z oszustwa zostały przelane. Gdyby tzw. służby zajęły się podobnymi oszustwami, a posłowie uchwalili odpowiednią karę to przestałoby się opłacać żyć na czyjś koszt. Chcieć to móc.

G
Gość

Podobną sytuację miałem w niedzielę (23.02) miało być do opłaty 8.13zł, straciłem 20000zl sprawa chyba zgłoszona wszędzie gdzie się tylko dało ale raczej szansę na odzyskanie pieniędzy żadne.

G
Gość

Płatność z UPC została zrealizowana....taka wiadomość przyszła 18.02.2020. Następnego dnia informacja, że trzeba dopłacić 1.45zł aby doszła już kolejnego dnia. Nikt z rodziny nic nie zamawiał i oczywiście wiadomość zignorowałam nie otwierając żadnych dodatkowych linków.

Oczywiście to była próba oszustwa...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3