Oto finaliści i zwycięzcy konkursu start.up.press Grupy Polska Press [zdjęcia, wideo]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Smart55, WoshWosh i Wavy zwyciężyły w konkursie start.up.press organizowanym przez Grupę Polska Press. Laureatów poznaliśmy 4 czerwca podczas gali finałowej na Polishopa Design Thinking Conference w Bydgoszczy.  Kilka godzin przed galą, w sali konferencyjnej bydgoskiej Opery Nova, każdy startup miał dokładnie trzy minuty na zaprezentowanie swojego pomysłu na biznes. 1. miejsce: Smart55 Smart55 to startup działający w obszarze marketingu internetowego. Zespół tworzy pięć osób. POLISHOPA 2018. KOCHAJĄ MYŚLEĆ INACZEJ. PROJEKTOWO! JEST ICH PRAWIE 500. DO BYDGOSZCZY PRZYJECHALI Z CAŁEGO ŚWIATA [ZDJĘCIA I WIDEO]- Współpracujemy z największymi polskimi wydawcami internetowymi - opowiadał w Bydgoszczy Radosław Mincewicz, pomysłodawca Smart55. - Jesteśmy dla nich źródłem przychodów. Wdrażamy innowacyjne i unikalne produkty reklamowe stworzone zgodnie z najnowszymi światowymi trendami native advertising. Są to reklamy powiązane z wyszukanym przez użytkownika zdjęciem, ale nie tak natrętne, jak często oferuje internet. Bardzo zależy nam, by wyjść z ofertą poza granicę naszego kraju.  2. miejsce: WoshWosh WoshWosh stworzyła w Warszawie Martyna Zastawna. - To był pomysł na firmę z życia wzięty, ponieważ kiedyś, zwyczajnie, nie potrafiłam sobie poradzić z czyszczeniem obuwia - wspominała pani Martyna. - Dziś dajemy butom drugie życie, nie tylko je odświeżając, ale i poddając renowacji, proponując np. oryginalny Desing. Niektórzy mówią, że jesteśmy szewcem XXI wieku, bo łączymy tradycję z innowacyjnością. Obecnie pracujemy nad zautomatyzowaniem usług. Przez nasze ręce, ośmiu osób, przeszło już 25 tysięcy par butów 18 tysięcy klientów, z których 15 proc. to Niemcy. 3. miejsce: Wavy Wziąwszy pod uwagę modę na nurkowanie to może być absolutny biznesowy strzał w dziesiątkę. Innowacyjny lokalizator dla osób uprawiających ten sport rekreacyjne opracowali studenci z Politechniki Łódzkiej i Warszawskiej. System Wavy ma zwiększyć bezpieczeństwo nurków i umożliwić osobom na powierzchni monitorowanie ich położenia oraz tego, co dzieje się pod wodą. - Na świecie jest 6 mln aktywnych nurków, rocznie przybywa ich 600 tysięcy. Niestety, dochodzi również do wielu wypadków, a przyczyną 60 procent z nich jest rozdzielenie się nurków pod wodą - powiedział podczas prezentacji Jakub Wujek, jeden z założycieli Wavy. - Nasz lokalizator może temu zapobiec, a również pomóc w poznawaniu nowych podwodnych tras. Drugi dzień „Polishopa Design Thinking 2018” za nami. Połączyło ich myślenie projektowe [wideo]W najlepszej ósemcePozostałe startupy, które nie znalazły się w pierwszej trójce, ale zakwalifikowały do najlepszej ósemki, to również różnorodne propozycje młodych przedsiębiorców. Damian Migda opowiadał i Aukcji Pracy: - Nasz serwis pomaga osobom, które już pracują, ale chcą przejść do innej firmy i więcej zarabiać. Podają nam kwoty oczekiwanych wynagrodzeń. Gwarantujemy im anonimowość przed obecnym szefem i znajomymi. A dowie się o nich tylko nowy, potencjalny pracodawca, który może ich podkupić. Artur Lutwiński z firmy Well Done chwalił aplikację Well Done stworzoną na podstawie jego rodzinnych potrzeb, to znaczy podziału obowiązków między rodziców, a dzieci. Może również służyć np. partnerom i studentom wynajmującym wspólne mieszkania. - My z żoną robiliśmy wszystko, a dzieci migały się od obowiązków. Powiedzieliśmy: dość! Nasza aplikacja łączy przyjemne z pożytecznym, ma charakter edukacyjny. Są przyznawane punkty za pomoc w domu, a potem można za nie nagradzać dzieci i to je mobilizuje do sprzątania - zdradza Lutwiński. Yummy! to z kolei aplikacja, która ma zwiększyć świadomość ekologiczną konsumentów, aby nie marnowali aż tyle żywności. - Na śmietnikach ląduje rocznie aż 80 ton jedzenia. To przerażająco dużo - stwierdził Tomasz Stawarski, pomysłodawca Yummy! - Proponujemy współpracę restauracjom, które, dzięki naszej aplikacji, mogą zaoferować niektóre dania taniej, jeśli np. okaże się, że przygotowały ich za dużo. Tomasz Krawczyk oferuje swego rodzaju kalkulator wartości odżywczych Vitme. - Firmy, odkąd weszło w życie specjalne rozporządzenie unijne, mają obowiązek informować o nich klientów na etykietach i my możemy im w tym pomóc - zapewnia pan Tomasz. - Przygotowaliśmy dla nich pakiet dostępu do specjalnego programu wraz z drukarką etykiet.Webwave to zaś narzędzie do tworzenia stron internetowych bez potrzeby kodowania. - Taki rynek cały czas rośnie - uważa Maciej Czajkowski z Webwawe. - Nasi klienci mogą tworzyć strony bez określonych szablonów, a według swojej, oryginalnej, wizji. Mamy już 100 tysięcy użytkowników.   Mentorzy konkursu start.up.press  * Magdalena Chudzikiewicz, członek zarządu Polska Press Grupy * Eliza Kruczkowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju * Tomasz Czapliński, partner zarządzający SpeedUp Venture Capital Group * Paweł Fąfara, członek zarządu Polska Press Grupy * Paweł Gala, partner zarządzający agencji mediowej Wavemaker * Jacek Gordon, prezes Hurtowni Motoryzacyjnej "Gordon" * Lech Kaniuk, członek rady nadzorczej iTaxi * Radosław Ratajczak, CEO SHOPA * Jarosław Wojczakowski, właściciel oraz dyrektor operacyjny Vivid Games * Piotr Bucki Zdobywca I miejsca otrzyma nagrodę w postaci kampanii medialnej w mediach Polska Press Grupy o wartości 70.000 zł netto, II miejsca - 50 tys. zł, III miejsca - 30 tys. zł. Radek Ratajczak myśli projektowo. Zgodnie z Design Thinking. To ujęło bez reszty jego serce i głowę [rozmowa]Dodatkowo finaliści otrzymają: * wsparcie mentorskie ekspertów z Polska Press * usługę doradztwa od SpeedUp Venture Capital Group * usługę doradztwa w zakresie planowania kampanii
Smart55, WoshWosh i Wavy zwyciężyły w konkursie start.up.press organizowanym przez Grupę Polska Press. Laureatów poznaliśmy 4 czerwca podczas gali finałowej na Polishopa Design Thinking Conference w Bydgoszczy. Kilka godzin przed galą, w sali konferencyjnej bydgoskiej Opery Nova, każdy startup miał dokładnie trzy minuty na zaprezentowanie swojego pomysłu na biznes. 1. miejsce: Smart55 Smart55 to startup działający w obszarze marketingu internetowego. Zespół tworzy pięć osób. POLISHOPA 2018. KOCHAJĄ MYŚLEĆ INACZEJ. PROJEKTOWO! JEST ICH PRAWIE 500. DO BYDGOSZCZY PRZYJECHALI Z CAŁEGO ŚWIATA [ZDJĘCIA I WIDEO]- Współpracujemy z największymi polskimi wydawcami internetowymi - opowiadał w Bydgoszczy Radosław Mincewicz, pomysłodawca Smart55. - Jesteśmy dla nich źródłem przychodów. Wdrażamy innowacyjne i unikalne produkty reklamowe stworzone zgodnie z najnowszymi światowymi trendami native advertising. Są to reklamy powiązane z wyszukanym przez użytkownika zdjęciem, ale nie tak natrętne, jak często oferuje internet. Bardzo zależy nam, by wyjść z ofertą poza granicę naszego kraju. 2. miejsce: WoshWosh WoshWosh stworzyła w Warszawie Martyna Zastawna. - To był pomysł na firmę z życia wzięty, ponieważ kiedyś, zwyczajnie, nie potrafiłam sobie poradzić z czyszczeniem obuwia - wspominała pani Martyna. - Dziś dajemy butom drugie życie, nie tylko je odświeżając, ale i poddając renowacji, proponując np. oryginalny Desing. Niektórzy mówią, że jesteśmy szewcem XXI wieku, bo łączymy tradycję z innowacyjnością. Obecnie pracujemy nad zautomatyzowaniem usług. Przez nasze ręce, ośmiu osób, przeszło już 25 tysięcy par butów 18 tysięcy klientów, z których 15 proc. to Niemcy. 3. miejsce: Wavy Wziąwszy pod uwagę modę na nurkowanie to może być absolutny biznesowy strzał w dziesiątkę. Innowacyjny lokalizator dla osób uprawiających ten sport rekreacyjne opracowali studenci z Politechniki Łódzkiej i Warszawskiej. System Wavy ma zwiększyć bezpieczeństwo nurków i umożliwić osobom na powierzchni monitorowanie ich położenia oraz tego, co dzieje się pod wodą. - Na świecie jest 6 mln aktywnych nurków, rocznie przybywa ich 600 tysięcy. Niestety, dochodzi również do wielu wypadków, a przyczyną 60 procent z nich jest rozdzielenie się nurków pod wodą - powiedział podczas prezentacji Jakub Wujek, jeden z założycieli Wavy. - Nasz lokalizator może temu zapobiec, a również pomóc w poznawaniu nowych podwodnych tras. Drugi dzień „Polishopa Design Thinking 2018” za nami. Połączyło ich myślenie projektowe [wideo]W najlepszej ósemcePozostałe startupy, które nie znalazły się w pierwszej trójce, ale zakwalifikowały do najlepszej ósemki, to również różnorodne propozycje młodych przedsiębiorców. Damian Migda opowiadał i Aukcji Pracy: - Nasz serwis pomaga osobom, które już pracują, ale chcą przejść do innej firmy i więcej zarabiać. Podają nam kwoty oczekiwanych wynagrodzeń. Gwarantujemy im anonimowość przed obecnym szefem i znajomymi. A dowie się o nich tylko nowy, potencjalny pracodawca, który może ich podkupić. Artur Lutwiński z firmy Well Done chwalił aplikację Well Done stworzoną na podstawie jego rodzinnych potrzeb, to znaczy podziału obowiązków między rodziców, a dzieci. Może również służyć np. partnerom i studentom wynajmującym wspólne mieszkania. - My z żoną robiliśmy wszystko, a dzieci migały się od obowiązków. Powiedzieliśmy: dość! Nasza aplikacja łączy przyjemne z pożytecznym, ma charakter edukacyjny. Są przyznawane punkty za pomoc w domu, a potem można za nie nagradzać dzieci i to je mobilizuje do sprzątania - zdradza Lutwiński. Yummy! to z kolei aplikacja, która ma zwiększyć świadomość ekologiczną konsumentów, aby nie marnowali aż tyle żywności. - Na śmietnikach ląduje rocznie aż 80 ton jedzenia. To przerażająco dużo - stwierdził Tomasz Stawarski, pomysłodawca Yummy! - Proponujemy współpracę restauracjom, które, dzięki naszej aplikacji, mogą zaoferować niektóre dania taniej, jeśli np. okaże się, że przygotowały ich za dużo. Tomasz Krawczyk oferuje swego rodzaju kalkulator wartości odżywczych Vitme. - Firmy, odkąd weszło w życie specjalne rozporządzenie unijne, mają obowiązek informować o nich klientów na etykietach i my możemy im w tym pomóc - zapewnia pan Tomasz. - Przygotowaliśmy dla nich pakiet dostępu do specjalnego programu wraz z drukarką etykiet.Webwave to zaś narzędzie do tworzenia stron internetowych bez potrzeby kodowania. - Taki rynek cały czas rośnie - uważa Maciej Czajkowski z Webwawe. - Nasi klienci mogą tworzyć strony bez określonych szablonów, a według swojej, oryginalnej, wizji. Mamy już 100 tysięcy użytkowników. Mentorzy konkursu start.up.press * Magdalena Chudzikiewicz, członek zarządu Polska Press Grupy * Eliza Kruczkowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju * Tomasz Czapliński, partner zarządzający SpeedUp Venture Capital Group * Paweł Fąfara, członek zarządu Polska Press Grupy * Paweł Gala, partner zarządzający agencji mediowej Wavemaker * Jacek Gordon, prezes Hurtowni Motoryzacyjnej "Gordon" * Lech Kaniuk, członek rady nadzorczej iTaxi * Radosław Ratajczak, CEO SHOPA * Jarosław Wojczakowski, właściciel oraz dyrektor operacyjny Vivid Games * Piotr Bucki Zdobywca I miejsca otrzyma nagrodę w postaci kampanii medialnej w mediach Polska Press Grupy o wartości 70.000 zł netto, II miejsca - 50 tys. zł, III miejsca - 30 tys. zł. Radek Ratajczak myśli projektowo. Zgodnie z Design Thinking. To ujęło bez reszty jego serce i głowę [rozmowa]Dodatkowo finaliści otrzymają: * wsparcie mentorskie ekspertów z Polska Press * usługę doradztwa od SpeedUp Venture Capital Group * usługę doradztwa w zakresie planowania kampanii Dariusz Bloch
Smart55, WoshWosh i Wavy zwyciężyły w konkursie start.up.press organizowanym przez Grupę Polska Press. Laureatów poznaliśmy 5 czerwca podczas gali finałowej na Polishopa Design Thinking Conference w Bydgoszczy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska