PARP przeznaczy 10 mln złotych na ekspansję zagraniczną firm z Polski Wschodniej

Maja Piotrowska AIPZaktualizowano 
Szymon Starnowski
Ponad 10 mln zł z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) sfinansuje projekty 26 przedsiębiorstw wybranych w konkursie „Internacjonalizacja MŚP” Programu Polska Wschodnia.

Na wyjście z produkcją lub usługami na rynki zagraniczne decydują się przede wszystkim duże firmy, które są często częścią globalnych grup kapitałowych. – Dlatego w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju uznano, że niezbędne jest skoncentrowanie, w większym niż dotychczas zakresie, promocji gospodarki na MŚP, które mają największy potencjał do rozwoju działalności międzynarodowej – mówi Radosław Runowski, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw PARP.

Jednym z instrumentów w tym obszarze wdrażanym przez PARP jest „Internacjonalizacja MŚP” z Polski Wschodniej. PARP rozstrzygnęła etap konkursu, w którym nabór odbywał się w czerwcu br. Budżet działania „Internacjonalizacja MŚP” na wszystkie konkursy w tej perspektywie finansowej wynosi ok. 115 mln euro. Wartość wniosków rekomendowanych do dofinansowania w konkursie właśnie rozstrzygniętym to ponad 10 mln zł.

Wsparcie skierowane jest na rzecz wzrostu międzynarodowej aktywności gospodarczej MŚP z makroregionu Polski Wschodniej. Obejmuje kompleksowe, indywidualne, profilowane pod odbiorcę działania związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP w oparciu o internacjonalizację ich działalności. Przedmiotem wsparcia będzie m.in.: uzyskanie przez przedsiębiorstwa doradztwa w zakresie opracowania strategii wejścia na rynek zagraniczny, analizy rynku docelowego, przedstawienia możliwych i optymalnych kanałów dystrybucji, wyselekcjonowania oraz nawiązania kontaktów z partnerami zagranicznymi.

–Internacjonalizacja MŚP " to instrument doradczy, w którym wspieramy przedsiębiorców w zakresie diagnozy swojego potencjału pod kątem internacjonalizacji, przygotowaniu przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu (sprzedaży zagranicznej) oraz aktywnego poszukiwania partnerów biznesowych – mówi Runowski. Najwięcej projektów dotyczy firm zajmujących się produkcją maszyn i urządzeń. Na drugim miejscu w kolejce po dofinansowanie uplasowały się firmy zajmujące się ekologią i budownictwem ekologicznym.

Rolą Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości jest pomoc MSP w wyjściu na zagraniczne rynki. W obecnej perspektywie finansowej PARP wdraża instrumenty wsparcia na rzecz internacjonalizacji przedsiębiorstw i promocji gospodarczej na łączną kwotę ok. 238 mln euro (czyli ok. 995 mln zł). Jest to kwota największa ze wszystkich, jakimi dysponują instytucje publiczne odpowiedzialne za zagadnienie internacjonalizacji i promocji gospodarczej.

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Materiał oryginalny: PARP przeznaczy 10 mln złotych na ekspansję zagraniczną firm z Polski Wschodniej - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3