Partner z Głuchołaz z Diamentem Forbesa 2013

Edyta Hanszke
Spółka z Głuchołaz wyposaża w profesjonalne nagłośnienie m.in. centra handlowe np. opolską Karolinkę.
Spółka z Głuchołaz wyposaża w profesjonalne nagłośnienie m.in. centra handlowe np. opolską Karolinkę. Paweł Stauffer nto
Spółka Partner z Głuchołaz działa w dwóch rożnych branżach. Zajmuje się produkcją głośników teletechnicznych stosowanych w systemach DSO (dźwiękowych systemach ostrzegawczych) oraz w systamach radiowęzłowych.

Dziś zostanie ona nagrodzona Diamentem Forbesa 2013. Zajeła drugie miejsce w naszym regionie w kategorii firm o przychodach na poziomie 5-50 mln zł. W tegorocznym rankingu firm, które które najszybciej zwiększają swoją wartość, pod uwagę brane były wyniki finansowe z lat 2009 - 2011.

Głośniki produkowane przez spółkę z Głuchołaz montowane są zazwyczaj w galeriach handlowych, restauracjach i hotelach. Drugą gałęzią biznesową jest produkcja dodatków metalowych do odzieży (guziki, nity, zatrzaski).

Prezesem firmy a zarazem właścicielem  jest Janusch Grochola (polski rezydent), który pierwszy rodzaj działalności rozpoczął w latach 90-tych w Niemczech. Pod koniec lat 90-tych przeniósł produkcję do Polski, a na siedzibę firmy wybrał Głuchołazy. Związał się bieznesowo z polskim producentem dodatków metalowych do odzieży. Spółka z o.o. powstała w 2003 roku.

Początkowo głośniki produkowała głównie na rynek niemiecki, a akcesoria odzieżowe na polski. – Kiedy w 2005 – 2006 roku zmieniło się prawo, które nakazało w dużych obiektach użyteczności publicznej takich jak galerie handlowe , biurowce , szpitale montowanie specjalistycznych systemów nagłośnienia z certyfikatami przeciwpożarowymi, także polski rynek stał się atrakacyjny dla naszej firmy – informuje Damian Skaczyło, wiceprezes firmy.

Obecnie spółka zatrudnia ponad 30 osób. 80% jej produkcji to głośniki produkowane na rynek polski (np. w opolskim CH Karolinka jest nagłośnienie tej firmy jak i w warszawakim metrze) i europejski. – W tej działalności upatrujemy szanse na rozwój, biorąc pod uwagę, że nowe centra handlowe wciąż powstają i notuje się w tej branzy dużą dynamikę rozwoju – ocenia wiceprezes Skaczyło.

Dobre wyniki głuchołaskiego Partnera są więc efektem jego działalności w branży nagłośnieniowej. Dynamika sprzedaży 2011/2010 wzrosła o prawie 55%, natomiast zysk netto w tym samym okresie o ponad 300%. Za te wyniki Janusch Grochola znalazł się w rankingu "500 menedżerów" 2012, opracowanym przez Puls Biznesu i międzynarodową wywiadownię gospodarczą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska