ialne społecznie.
- Równość w traktowaniu pracowników nie dotyczy tylko płci - mówił wczoraj w Opolu Krzysztof Kozłowski z Cuprod-u (firma produkująca ciastka, zatrudnia 150 osób) podczas seminarium na temat CSR (ang. corporate social responsibility oznacza społeczną odpowiedzialność biznesu).
Zobacz: galerię zdjęć
- Pani sprzątaczka i pan wózkowy też pełnią ważne role w firmie. Dla nich też znajduję czas na rozmowę czy spotkanie - kontynuował Kozłowski.
Przedstawicielki Nutricii mówiły o wolontariacie pracowniczym. W tej firmie pracownicy organizują pomoc dla Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim, Domu Matki i dziecka w Opolu czy hospicjum. To sposób na jednoczenie załogi przez wspólne działanie na rzecz potrzebujących.
- Nie dajemy im ryby tylko wędkę. Na przyklad dzieci z Tarnowa robia kartki świąteczne, które potem sprzedajemy w firmie - mówiły reprezentantki Nutricii. - Właściciel danonen, koncernu, do którego nalezy nasza firma uważal, że przedsiębiorstwo nie kończy się na drzwiach, ono tam się zaczyna.
Przeczytaj: W ubieglym roku Nutricia zwyciężyła w tym konkursie w regionie.
Małgorzata Dąbrowska z Górażdży (producent cementu, zatrudnia 1250 osób)podkreślała, że firma chce dobrze żyć z lokalną społecznością, dlatego m.in. zaprasza mieszkańców na Dni Otwarte, dlatego rzetelnie informuje o swoich działaniach.
- Jeszcze kilka lat temu kontrowersje budziło wykorzystywanie pzrez nas paliw alternatywnych, dziś dzięki uświadamianiu, że jest to nawet forma ochrony środowiska naturalnego, nie ma już tylu wątpliwości - dodała.
Gorażdże są mecenasem instytucji kulturalnych (Filharmonia Opolska, Teatr im Kochanowskiego) i finansuje badania paleontologiczne studentów na terenie wykopaliska w Krasiejowie (dawna kopalnia wapienia Górażdży).
Marian Siwoń z BIS Multiserwis (zatrudnia 1650 osób, wykonuje usługi w budownictwie i przemyśle) mówił o trosce o pracowników m.in. przez organizowanie dla nich szkoleń.
Konkurs Firma Dobrze Widziana organizuje po raz drugi Business Centre Club (organizacja zrzeszająca pracodawców) w ramach projektu unijnego.
Jego celem jest:
- przeprowadzenie konkursu Firma Dobrze Widziana, którego celem jest wyłonienie w każdym województwie firm, które wyróżniają się w opinii otoczenia aktywnością w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu,
- wykonanie badań w zakresie postrzegania przez przedsiębiorców oraz kadrę zarządzającą tematu CSR, barier w zakresie wdrażania CSR, postaw jakie wykazują polscy przedsiębiorcy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, czynników motywujących do wdrażania CSR,
- stworzenie wirtualnej ankiety autoewaluacyjnej przy pomocy której menedżerowie będą mogli samodzielnie ocenić stopień społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa oraz uzyskać rekomendacje w zakresie doskonalenia stanu obecnego,
- przeprowadzenie kampanii informacyjnej obejmującej seminaria regionalne, konferencje oraz publikacje na temat społecznej odpowiedzialności biznesu adresowane do przedsiębiorców.
Wiosną 2011 roku poznamy zwycięzców w regionach.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?