Pierwsza w tym roku barka z węglem popłynęła dziś Odrą. Do końca roku Kanałem Gliwickim i Odrą będzie przetransportowane 250 tys. ton paliwa

Tomasz Kapica
Po przeładunku z wagonów na barki w Śląskim Centrum Logistyki S.A. w Gliwicachsurowiec jeszcze w środę wyruszy Kanałem Gliwickim do Wrocławia.
Po przeładunku z wagonów na barki w Śląskim Centrum Logistyki S.A. w Gliwicachsurowiec jeszcze w środę wyruszy Kanałem Gliwickim do Wrocławia. Śląskie Centrum Logistyki
Jednocześnie podpisano umowę w tej sprawie pomiędzy firmą OT Logistics a Śląskim Centrum Logistyki.

Pierwsze partie węgla zostały przetransportowany ze śląskich kopalń do portu w Gliwicach drogą kolejową. Po przeładunku
z wagonów na barki w Śląskim Centrum Logistyki S.A. surowiec jeszcze w środę wyruszy Kanałem Gliwickim do Wrocławia.

To wznowienie rozpoczętych w zeszłym roku transportów. Zimowa przerwa była związana z zamknięciem sezonu nawigacyjnego. Ten decyzją Wód Polskich został wznowiony wczoraj. Grupa Kapitałowa OT Logistics podpisała umowę na przeładunek węgla w porcie w Gliwicach ze Śląskim Centrum Logistyki S.A. Umowa pozwoli na kontynuację śródlądowych przewozów węgla z Gliwic do Wrocławia.

- Po bardzo udanym programie pilotażowym i wznowieniu w drugiej połowie ubiegłego roku rzecznego transportu węgla ze Śląska do wrocławskiej Kogeneracji planujemy zwiększenie skali przewozów w tym roku. Na trasie Gliwice - Wrocław chcemy przetransportować nawet ćwierć miliona ton węgla – podkreśla Andrzej Klimek, wiceprezes zarządu oraz dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics.

Grupa OT Logistics i ŚCL współpracowały już w 2017 roku, przywracając po kilku latach przerwy transport węgla Odrzańską Drogą Wodną z Gliwic do Wrocławia. W okresie od lipca do grudnia 2017 r. przewieziono na tej trasie ok. 127 tys. ton węgla.

- Technicznie i organizacyjnie jesteśmy przygotowani na rozpoczęcie sezonu żeglugowego. Nasze zdolności przeładunkowe znacznie przekraczają wspomniane 250 tys. ton i oscylują w granicach 1 mln ton rocznie. Jeżeli po udrożnieniu Odrzańskiej Drogi Wodnej i rozbudowie Elektrowni Opole potrzeby będą większe, jesteśmy gotowi inwestować w infrastrukturę i potrzebny sprzęt. Realizowana obecnie przebudowa stacji Gliwice Port umożliwi zwiększoną przepustowość pociągów – mówi Robert Goc, dyrektor ds. rozwoju Śląskiego Centrum Logistyki S.A.

Umowa ze Śląskim Centrum Logistyki to efekt rosnącego popytu na usługi śródlądowego transportu towarów. Żegluga śródlądowa jest uzupełnieniem przewozów drogowych i kolejowych,

- Liczymy na to, że rządowe plany udrożnienia najważniejszych rzek zostaną zrealizowane, co pozwoli nam na przedstawienie klientom atrakcyjnej oferty przewozowej na innych trasach śródlądowych. Już samo otwarcie stopnia wodnego na Odrze w Malczycach pozwoli na wydłużenie sezonu żeglownego na Odrzańskiej Drodze Wodnej do ok. pół roku na odcinku od Kędzierzyna-Koźla do Szczecina – dodaje Andrzej Klimek.

Zobacz Opolskie Info [30.03.2018]

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie