Pieszy potrącony na drodze krajowej 11

Kamilo/ratownictwo.opole.pl
Pierwsi na miejscu pojawili się strażacy i to oni udzielili rannemu pomocy.
Pierwsi na miejscu pojawili się strażacy i to oni udzielili rannemu pomocy. Kamilo/ratownictwo.opole.pl
Mężczyzna z obrażeniami ciała został przewieziony do szpitala.

Do potrącenia doszło po godz. 18.00 na trasie Biskupice-Sarnów (powiat kluczborski).

Pierwsi na miejscu pojawili się strażacy i to oni udzielili rannemu pomocy.

Mężczyzna z obrażeniami ciała został przewieziony do szpitala.

Jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

regioMoto: Wypadki z udziałem pieszych co 47 minut. Najczęściej na pasach
To kolejny w ostatnich dniach wypadek z udziałem pieszego. Dzisiaj w powiecie brzeskim został śmiertelnie potrącony 61-letni mężczyzna.

W piątek w Opolu, na przejściu dla pieszych na Niemodlińskiej, kierowca audi potrącił mężczyznę, który zginął na miejscu.

W Łosowie zginął 63-latek potrącony przez ciężarówkę.

regioMoto: Piesi giną na polskich drogach. Raport

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

kiedy piesi zaczną byc bardziej widoczni- jakis odblask, czy latarka

J
Janekstaff
W wielu wypadkach jest brak zdrowego rozsądku:u pieszych,rowerzystów i samochodziarzy. Wiele lat temu pracowałem w Oddziale Badań i Prób w Jelczńskich Zakładach Samochodowych. Jednego listopadowego wieczoru wracając obciążoną ciężarówką z Opola do Jelcza miałem takie zdarzenie. Było ciemno, siąpił deszcz z naprzeciwka jechały samochody które mnie oślepiały. W pewnym momencie zauważyłem odblaski w pedałach roweru. Nie było czasu na hamowanie/bliska odległość/. Jedynie manewrem kierownicą uniknąłem wypadku. Samochdy jadące w przeciwnym kierunu zmuszone były hamować. Choć minęło dużo lat to tamto zdarzenie wraca do mojej pamięci. Obecnie dziwię się,że w dalszym ciągu nie ma przepisów zabraniajacych jazdy po zmroku i w miejscach zacienionych bez kamizelek odblaskowych.
W Opolu, oraz jeżeli jestem za granicą jeżdzę również rowerem. Jaka jest róznic w zachowaniu się kierowców? Tu nieraz trzeba długo czekać aż któryś z kierowców przed pasami się zatrzyma. Tam nawet jak jadę chodnikiemi i zbiżam się do pasów zatrzyma się.
W Opolu wielu kierowców jeżdzi z nadmierną szybkoscią na gubiacych się pasach, a potem wciskają się na pas główny. Tak jest na Niemodlinskiej i Ozimskiej.
W innych miastach policja wyłapuje tych którzy tak jeżdzą.

Poprawiona literówka.
G
Gość

Niech kazdy z was zrobi testa gdzies na uboczu , i postaw tesciowa na czarno ubraną bo ona ma wieczna żałobę i jedz samochodem a z [przeciwka niech jedzie kolega i co zobaczysz ? nic ! tylko tesciowa w trumnie na cale szczescie.

a
as
piesi to glupole .. czesto przy dworcu pkp i nie tylko piesi z kapturem i sluchawkami wchodzi na jezdnie nie ruszac glupim lbem .. a co dopiero po zmroku ubrani na ciemno sa niewidoczni ,, w Czarnowasach mimo ze sa sciezki rowerowe olmy jada srodkiem drogi oczywiscie ubrane na czarno ..

wysiadasz z auta i juz jestes pieszym wiec zastanow sie co piszesz...glupolu bo tak Cie moge nazwac po twoich słowach:P
G
Gość
Jest to bardzo smutne , jednak w 99% winni są piesi a także rowerzyści. Kiedy ludzie zrozumieją że pieszy nie ma szans z autem , a wchodzenie na jezdnię tuż przed autem mimo że jest się na przejściu to nie wszystko . Najgorzej jest z tymi nie oświetlonymi rowerzystami a policja powinna karać nie za brak światła , ale brak rozumu

To ty bys dostal dozywocie
G
Gość

Najpierw zrób prawo jazdy, kup samochód, jeździj, obserwuj i ogranicz swoje zaufanie do pieszych i rowerzystów bo nie masz bladego pojęcia co jeden z drugim może Ci wywinąć na drodze.

Mają ścieżki rowerowe - jeżdżą po ulicy, wyjeżdżają z podporządkowanej prosto pod Twoje koła - no bo przecież jest wąski i się zmieści (nawet nie patrzą).. a jeśli z naprzeciwka będę miał ciężarówkę to wiadomo, że będę walił w rower, który wyjechał z podporządkowanej a nie w TIRa.

Z poważaniem
Łukasz
Jechałeś kiedyś rowerem krajową 11 z Kluczborka do Olesna lub przeciwna stronę? Czy byłeś kiedyś pieszym użytkownikiem tej drogi?
Proponuję Ci zrób to chociaż jeden raz jako pieszy lub jako rowerzysta - nie zapomniwszy wpierw sporządzić testamentu - a twoje zdanie na temat kierowców i zaufania do nich zmienisz diametralnie.
... przy okazji będziesz miał okazję naocznie przekonać się a nawet policzyć ile krzyży jako bolesna pamiątka po tych, którzy nagle odeszli nie żegnając się z nikim znajduje się wzdłuż tej drogi... W przeważającej liczbie to kierowcy, którzy uwierzyli w swój kunszt i swoją nieśmiertelność oraz ich ofiary.

Z poważaniem
Stefan

I
Igma

U nas obowiązje jedyna zasada ruchu.
Ten kto mocniejszy, ma pierwszeństwo.

a
ayxessa sung

Najpierw zrób prawo jazdy, kup samochód, jeździj, obserwuj i ogranicz swoje zaufanie do pieszych i rowerzystów bo nie masz bladego pojęcia co jeden z drugim może Ci wywinąć na drodze.

Mają ścieżki rowerowe - jeżdżą po ulicy, wyjeżdżają z podporządkowanej prosto pod Twoje koła - no bo przecież jest wąski i się zmieści (nawet nie patrzą).. a jeśli z naprzeciwka będę miał ciężarówkę to wiadomo, że będę walił w rower, który wyjechał z podporządkowanej a nie w TIRa.

Z poważaniem
Łukasz
Nie zapominaj, że Twoim podstawowym środkiem lokomocji są nogi, więc i Ty jesteś zagrożony przez takich samych idiotów jakim i ty jesteś. Musisz do samochodu dojść, musisz go czasem zostawić i z samochodu wysiąść by już na nogach dojść do celu...
Wbrew Tobie nie patrzę na problem tylko z jednej strony. Wyraźnie pisałem o winie 50/50 pieszych w tym i rowerzystów jaki też kierowców, ale widocznie niewielka pojemność twego mózgu już tego fragmentu nie pomieściła. Ale czegoż spodziewać się po mięsie zakonserwowanym w puszce karoserii samochodu.
Oprócz bycia zawartością samochodowej konserwy spróbuj być na parę godzin być na przemian użyć nóg jako pieszy, czy też jako rowerzysta, a może dostrzeżesz też jakim jesteś tępym idiota, gdy pozostajesz będąc zamknięty wewnątrz samochodu.

Prawda jest jednak taka, że idiotów u nas ci nie brak. Dotyczy to pieszych rowerzystów jak i kierowców samochodów. Czy jest ich dużo? Czy wypadki które powodują uprawniają nas by ich wszystkich /pieszych, rowerzystów i kierowców, czyli wszystkich użytkowników dróg/ traktować jako tępych jełopów?
Ileż to jeździ samochodów po naszych ulicach, iluż porusza się tam pieszych oraz rowerzystów. W skali kraju te liczby to miliony. Jaki odsetek od tego wypadki powodują idioci nie przestrzegający zapisów prawa o ruchu drogowym, zarówno piesi jaki pozostali? Podejrzewam, ów raport na temat tych wypadków w swojej treści będzie zawierał szeroką analizę tych wypadków pod względem wszystkich czynników, które miały wpływ na ich występowanie.

J
Janekstaff

W wielu wypadkach jest brak zdrowego rozsadku:u pieszych,rowerzystów i samochodziarzy. Wiele lat temu pracowałem w oddziale badań i prób w Jelczńskich Zakładach Samochodowych. Jednego listopadowego wieczoru wracając obciażoną ciężarówką z Opola do Jelcza miałem takie zdarzenie. Było ciemno, siąpił deszcz z naprzeciwka jechały samochody które mnie oślepiały. W pewnym momenie zauważyłem odblaski w pedałach rowerzysty. Nie było czasu na hamowanie/bliska odległość/. Jedynie manewrem kierownicą uniknąłem wypadku. Samochdy jadace w przeciwnym kierunu zmuszone były hamować. Choć minęło dużo lat to tamto zdarzenie wraca do mojej pamięci. Obecnie dziwię się,że w dalszym ciagu nie ma przepisów zabraniajacych jazdy po zmroku i w miejscach zacienionych w kamizelkach odblaskowych.
W Opolu, oraz jeżeli jestem za granica jeżdzę również rowerem. Jaka jest róznic w zachowaniu się kierowców? Tu nieraz trzeba długo czekać aż któryś kierowców przed pasami się zatrzyma. Tam nawet jak jadę chodnikiemi i zbiżam się do pasów zatrzyma się.
W opolu wielu kierowców jezdzi z nadmierną szybkoscią nagugiacych się pasach, a potem wciskają się na pas główny. Tak jest na Niemodlinskiej i Ozimskiej.
W innych miastach policja wyłapuje tych którzy tak jeżdzą.

D
Dzejson

I wcale nie trzeba walić 100kmh żeby zabić pieszego. Wystarczy prędkość dozwolona.

D
Dzejson

Proponuje władzom miasta i gmin zastanowić się głęboko i przeanalizować kwestie pieszych na drogach. Przenalizować miejsca w których dochodzi do wyadków oraz ich okolicczności. Jestem kierowcą i niejednokrotnie zdażyła mi sie sytuacja "spotkania prawie 3 stopnia" z pieszym czy rowerzystą.
Po pierwsze brak CHODNIKÓW.
Po drugie brak oświetlenia dróg.
Po trzecie głupota i nieświadomość.
Po czwarte ignorancja.
Do tego dodamy listopad wilgoć, ciemności, oślepiające światła i gotowe. Nic nie widać.

Ł
Łukasz
Gówno prawdą jest co tutaj napisał ten Krasnal, bo wynika z tego że Kurdupel uważa, że niemal wszystkie wypadki z udziałem pieszych i rowerzystów są zawinione przez nich samych. Kurdupel stosownie do gabarytów posiada równie niewielki objętościowo móżdżek.
Winą niemal po równo dzielą między sobą zarówno piesi wliczając rowerzystów z kierowcami.
Zgadzam się, że jednym z grzechów pieszych jest "nagłe wtargnięcie na jednie", ale winą kierowców jest nie zachowanie ostrożności (ma zwolnić) w trakcie zbliżania się do OZNACZONEGO przejścia dla pieszych, a obowiązek taki nakłada na nich prawo o ruchu drogowym.
Piesi giną też na przejściach na tzw. prawoskrętach, gdy kierowcy nie zachowują obowiązku warunkowego wykonania tego manewru, tzn. obowiązkowemu zatrzymaniu się i wjechaniu w obręb skrzyżowania dopiero po upewnieniu się, że na przejściu nie ma już pieszych.
Częstą przyczyna śmierci pieszego na przejściu jest sytuacja, gdy jeden kierowca zatrzymuje się by pieszych przepuścić, a drugi nie zważając na to, na przejście wjeżdża.
Można by tu jeszcze dużo w tym temacie opisując winy jednych i drugich, można też o alkoholu i jego wpływie na statystyki wypadkowe,
... ale Kurdupel mocno przesadził z tymi 99%. Ale co się dziwić - Kurduple (czytaj - Krasnale) pochodzą w prostej linii od Koszałka Opałka, a on wsławił się tym, że nie potrafił dostrzec rzeczywistości która go otaczała.

Najpierw zrób prawo jazdy, kup samochód, jeździj, obserwuj i ogranicz swoje zaufanie do pieszych i rowerzystów bo nie masz bladego pojęcia co jeden z drugim może Ci wywinąć na drodze.

Mają ścieżki rowerowe - jeżdżą po ulicy, wyjeżdżają z podporządkowanej prosto pod Twoje koła - no bo przecież jest wąski i się zmieści (nawet nie patrzą).. a jeśli z naprzeciwka będę miał ciężarówkę to wiadomo, że będę walił w rower, który wyjechał z podporządkowanej a nie w TIRa.

Z poważaniem
Łukasz
G
Gnido

Proponuję policmajstrom zorganizowanie akcji np:"durny pieszy"(rowerzysta),a nie tylko standardową "szybkość ","znicz" itp,ponękajcie też innych uczestników ruchu!!!
Redaktorkom proponuję ,piszcie dalej w tym durnym tonie że kierowcy wszystkiemu winni, a biednym pieszym i rowerzystom krzywda sie dzieje i wszytko im wolno nawet nie myśleć na drodze - będzie wtedy mniej trupów -Przykład? nie raz piszecie w tytule np w taki sposób:, kierowca potrącił pieszego (rowerzystę), w następnym zdaniu jest że pieszy (rowerzysta) oczywiście nachlany wlazł (wjechał) pod auto był nieoświetlony itp. Ale tytuł wali po oczach i "winnego" mamy już bez czytania reszty.... pomyślcie trochę , napiętnujcie takie durne zachowanie od was też coś zależy ! Pozdrawiam!

k
kierowca

piesi to glupole .. czesto przy dworcu pkp i nie tylko piesi z kapturem i sluchawkami wchodzi na jezdnie nie ruszac glupim lbem .. a co dopiero po zmroku ubrani na ciemno sa niewidoczni ,, w Czarnowasach mimo ze sa sciezki rowerowe olmy jada srodkiem drogi oczywiscie ubrane na czarno ..

o
otsndu Legislatif

Jest to bardzo smutne , jednak w 99% winni są piesi a także rowerzyści. Kiedy ludzie zrozumieją że pieszy nie ma szans z autem , a wchodzenie na jezdnię tuż przed autem mimo że jest się na przejściu to nie wszystko . Najgorzej jest z tymi nie oświetlonymi rowerzystami a policja powinna karać nie za brak światła , ale brak rozumu
Gówno prawdą jest co tutaj napisał ten Krasnal, bo wynika z tego że Kurdupel uważa, że niemal wszystkie wypadki z udziałem pieszych i rowerzystów są zawinione przez nich samych. Kurdupel stosownie do gabarytów posiada równie niewielki objętościowo móżdżek.
Winą niemal po równo dzielą między sobą zarówno piesi wliczając rowerzystów z kierowcami.
Zgadzam się, że jednym z grzechów pieszych jest "nagłe wtargnięcie na jednie", ale winą kierowców jest nie zachowanie ostrożności (ma zwolnić) w trakcie zbliżania się do OZNACZONEGO przejścia dla pieszych, a obowiązek taki nakłada na nich prawo o ruchu drogowym.
Piesi giną też na przejściach na tzw. prawoskrętach, gdy kierowcy nie zachowują obowiązku warunkowego wykonania tego manewru, tzn. obowiązkowemu zatrzymaniu się i wjechaniu w obręb skrzyżowania dopiero po upewnieniu się, że na przejściu nie ma już pieszych.
Częstą przyczyna śmierci pieszego na przejściu jest sytuacja, gdy jeden kierowca zatrzymuje się by pieszych przepuścić, a drugi nie zważając na to, na przejście wjeżdża.
Można by tu jeszcze dużo w tym temacie opisując winy jednych i drugich, można też o alkoholu i jego wpływie na statystyki wypadkowe,
... ale Kurdupel mocno przesadził z tymi 99%. Ale co się dziwić - Kurduple (czytaj - Krasnale) pochodzą w prostej linii od Koszałka Opałka, a on wsławił się tym, że nie potrafił dostrzec rzeczywistości która go otaczała.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3