Piłeś? Tym samochodem nie pojedziesz

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Do salonów nowy SUV wjedzie jesienią.
Do salonów nowy SUV wjedzie jesienią.
Najnowszy terenowiec od Volvo ma zamontowane urządzenie badające trzeźwość kierowcy.

Pod lupą

Pod lupą

Nowa terenówka Volvo będzie początkowo dostępna z turbodoładowanym silnikiem benzynowym T6 o mocy 285 KM oraz z dwoma 5-cylindrowymi silnikami Diesla z turbodoładowaniem: D5 o mocy odpowiednio 185 i 163 KM. Standardem we wszystkich wersjach jest napęd na wszystkie koła z układem Instant Traction. W przyszłym roku szwedzki producent wzbogaci ofertę o przednionapędową wersję z silnikiem Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 163 KM, który ma spełniać normy Euro-5 i charakteryzować się emisją CO2 na poziomie około 170 g/km.

Debiutujący podczas wystawy branżowej Genewa 2008 nowy model Volvo XC60 pojawi się w niemieckich salonach dealerskich na jesieni. Można go kupić za 33 900 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Dzięki XC60 Volvo wkracza w najszybciej rosnący segment rynku motoryzacyjnego - średniej wielkości SUV-ów. Szacuje się, że sprzedaż tego typu aut zwiększy się do przyszłego roku o 75 procent, do poziomu 443 tysięcy pojazdów.

XC60 to najbezpieczniejsze volvo w historii firmy. Już w standardowej wersji oferowany jest jeden z najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa czynnego - City Safety, który może pomóc kierowcom w uniknięciu kolizji przy niskich prędkościach, typowych w ruchu miejskim lub w korkach. Jeżeli istnieje ryzyko, że samochód najedzie na pojazd znajdujący się przed nim, a kierowca nie reaguje, wówczas rozpocznie się automatyczne hamowanie.
Oprócz tego czujnik laserowy steruje działaniem poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. Dzięki temu można lepiej wykorzystać mechanizm zmniejszający siłę nacisku pasów, a to pozwala zminimalizować ewentualne obrażenia.

Volvo jest też pierwszym na świecie producentem samochodów, który wprowadza alcoguard - innowacyjne urządzenie badające trzeźwość kierowcy w pełni zintegrowane z samochodem. Przed uruchomieniem pojazdu kierowca musi dmuchnąć w bezprzewodowy, ręczny aparat. Jest on wielkości małego pilota i jest przechowywany oraz ładowany w schowku za konsolą środkową. Powietrze wydychane przez kierowcę jest analizowane, a wynik przekazywany drogą radiową do elektronicznego układu sterowania samochodu. Jeśli poziom alkoholu we krwi kierowcy przekroczy 0,2 mg/l, nie będzie można uruchomić silnika. Rezultaty testu alkomatem są wyświetlane za pomocą trzech diod znajdujących się na urządzeniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska