Pirackie programy komputerowe w warsztatach samochodowych w Głubczycach

fot. KPP Głubczyce
Fot. KPP Głubczyce
Wartość oprogramowania oszacowano na prawie 150 tys. zł! Używały go trzy firmy zajmujące się obsługą techniczną pojazdów na terenie powiatu głubczyckiego.

Programy znaleźli policjanci zajmujący się przestępczością gospodarczą z Komendy Powiatowej Policji w Głubczycach oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.

W czasie przeszukań, w związku z podejrzeniem o wykorzystywanie w działalności firm nielegalnych kopii programów komputerowych, zabezpieczono aż 70 płyt z oprogramowaniem, 2 twarde dyski i laptopa.

Wartość rynkowa oprogramowania, które mogło zostać nielegalnie skopiowane, wstępnie oszacowano na około 150 tys. zł.

Zabezpieczone oprogramowanie to produkty Microsoftu oraz programy Robert Bosch sp. z o.o, ADACO m.in. VAG-COM, BOSCH.

W działaniach wspólnie z policjantami uczestniczyli pracownicy firmy Lege Artis Service, którzy reprezentują właścicieli programów wykorzystywanych w warsztatach samochodowych.

Zgodnie z kodeksem karnym, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej (np. wykorzystania w działalności gospodarczej) dopuszcza się przestępstwa zagrożonego karą nawet 5 lata więzienia.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
NIKOŚ DYZMA

Ja tam obawy nie mam ponieważ nigdy nie jeździłem do tych warsztatów.
Jeżdżę od lat do jednego mechanika ale nie napisze jakiego żeby nie było że reklama.

M
Michaś

Na pewno ich stać, ale wszystko w imię oszczędności, tj. większej kasy na nowe błyszczące auta, bo nie sądzę że na wypłaty dla pracowników.

A nie wiem czy wzięliście pod uwagę, że na tym procederze tracą klienci takich warsztatów. A jak? Opłacona licencja na dany program najczęściej wiąże się z możliwością aktualizowania danego softu. Jeżeli właściciel warsztatu ma nielegalny soft, nie ma aktualizacji, a co za tym idzie, bada nasze autka oprogramowaniem, które może zawierać błędy. Myślę, że konsekwencje mogą być oczywiste.

N
NIKOŚ DYZMA
A więc jeśli to prawda, nie wpadł żaden młody biedny mechanik tylko znane warsztaty o długim czasie działalności. I co ty na to Sandał?

Słuchaj Inny Punkt Patrzenia, ja pisałem o młodym mechaniku. Jeżeli wpadli starzy wyjadacze -tutaj sprawa ma sie inaczej. Według mnie takie warsztaty stac na zakup oryginalnego softu, co prawda nie znam ich sytuacji finansowej ale patrząc po autach jakimi jeżdżą (z górnej półki) taką opinię sobie wyrobilem.
N
New Generation
A więc jeśli to prawda, nie wpadł żaden młody biedny mechanik tylko znane warsztaty o długim czasie działalności. I co ty na to Sandał?

nie tak do końca, dzis słyszałem że inne równiez będą kontrolowane
M
Michaś

A więc jeśli to prawda, nie wpadł żaden młody biedny mechanik tylko znane warsztaty o długim czasie działalności. I co ty na to Sandał?

N
NIKOŚ DYZMA
blukiemu i junce zabrali i w warsztacie na przeciw wszystko w jednej okolicy wiec chyba zlecenie jakies musieli miec albo byli na czarnej liście.

Czyli nie było zlecenia tylko znana akcja Bosza (celowa pisowania).
Jezeli ktos kiedyś miał od nich soft a później przestał płacić roczny abonament oni po prostu ich sprawdzali i tak wpadli
m
mieszkaniec-głubczyc

blukiemu i junce zabrali i w warsztacie na przeciw wszystko w jednej okolicy wiec chyba zlecenie jakies musieli miec albo byli na czarnej liście.

N
NIKOŚ DYZMA

te świr dla ciebie jednak nie ma ratunku a gdzie ja sie chwaliłem ze jestem prawnikiem.

Piznij se w dekiel ale tak porzadnie.

N
New Generation
No przeciez ci napisałem że gosć młody , zdolny dodam z doświadczeniem. Nie ma środków finasowych.
W obecnej pracy powiedzmy że szef go dyma daje mu 1500 i to na czarno. Bo szkoda płacić zus.
Młody czuje że sie nie rozwija a do tego nie ma stałego zatrudnienia.
Nie pitol że sa dot unijne bo nie ma.
Koleś jest dobry z mechaniki a nie z projektów unijnych wiec nawet jakby cos było to i tak nie dla niego.
Pytam jak koles ma byc ucziwy? Oczywiście zawsze może pójsć na gangsterke ale to też przesępstwo.

To tak samo jak z plikami muzycznymi, ludzie na potege ściągają nielegalna muze z neta.Płyty w empiku od 50 zeta z góre. Jednak wystaczyło by w sieci zrobic utowór np po 50 groszy nikt by sie nie bawił w hakowanie tylko kupil sobie utwory które chce..

trzymajcie mnie ludzie... znów wyszło że z niego prawnik jak z koziej du.py trąba.
N
NIKOŚ DYZMA
Tylko że nikt nie otwiera od razu własnego warsztatu, tylko wpierw zdobywa doświadczenie u innych. A na wszystko można dostać dotacje unijne, tylko jest jeden "problem", trzeba wszystko załatwiać uczciwie i z każdego euro się rozliczać, a niestety jak ktoś potrafi tylko kombinować, to nie dla niego taka pomoc.

A co do pytania, kogo przyłapano, to wystarczy zorientować się, który warsztacik tymczasowo zamknięty (awaria sprzętu czy coś).

No przeciez ci napisałem że gosć młody , zdolny dodam z doświadczeniem. Nie ma środków finasowych.
W obecnej pracy powiedzmy że szef go dyma daje mu 1500 i to na czarno. Bo szkoda płacić zus.
Młody czuje że sie nie rozwija a do tego nie ma stałego zatrudnienia.
Nie pitol że sa dot unijne bo nie ma.
Koleś jest dobry z mechaniki a nie z projektów unijnych wiec nawet jakby cos było to i tak nie dla niego.
Pytam jak koles ma byc ucziwy? Oczywiście zawsze może pójsć na gangsterke ale to też przesępstwo.

To tak samo jak z plikami muzycznymi, ludzie na potege ściągają nielegalna muze z neta. Płyty w empiku od 50 zeta z góre. Jednak wystaczyło by w sieci zrobic utowór np po 50 groszy nikt by sie nie bawił w hakowanie tylko kupil sobie utwory które chce.
M
Mordimer

Zwykła głupota. I tyle.

M
Michaś

Tylko że nikt nie otwiera od razu własnego warsztatu, tylko wpierw zdobywa doświadczenie u innych. A na wszystko można dostać dotacje unijne, tylko jest jeden "problem", trzeba wszystko załatwiać uczciwie i z każdego euro się rozliczać, a niestety jak ktoś potrafi tylko kombinować, to nie dla niego taka pomoc.

A co do pytania, kogo przyłapano, to wystarczy zorientować się, który warsztacik tymczasowo zamknięty (awaria sprzętu czy coś).

N
NIKOŚ DYZMA
Że niektóre osoby prywatne nie stać na drogie oprogramowanie to rozumiem. Ale żeby firma się tak podłożyła...

Michaś orientujesz sie ile taki program kosztuje?.

Tak wiec mamy młodego zdolnego mechanika, ktory chce sam na siebie pracować.
Nieststy nie ma bogatych rodziców.
Idzie do pupu max co moze do stac o ile dostanie to 18 tys.
komp VAG plus oprogramowanie to 45 tys. plus wszystkie przejściówki to wychodzi około 60 tys.
Także już wiecie skąd biora sie piraci.
N
NIKOŚ DYZMA

Hehe konkurencja nie śpi. Dali cynk i po sprawie.

Ciekawe kto to.

N
New Generation

niech zrobią kontrolę na targu to będzie ciekawiej

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3