Pirat omal nie doprowadził do czołowego zderzenia [wideo]

KPP Krapkowice
KPP Krapkowice
Udostępnij:
Nie tylko policjanci rejestrują wykroczenia drogowe. Przekonał się o tym kierujący osobowym volkswagenem, który na drodze krajowej nr 45 w pobliżu Krapkowic wykonywał bardzo niebezpieczne manewry, stwarzając zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

27 stycznia kamera zainstalowana w prywatnym samochodzie zarejestrowała niezwykle niebezpieczny manewr kierowcy osobowego volkswagena. Na nagraniu widać, jak kierowca osobówki wyprzedza inne auto, nie zważając na samochody jadące z przeciwka. Do zdarzenia doszło niedaleko Krapkowic na drodze krajowej nr 45.

Materiał wideo trafił do krapkowickich policjantów. Ci bez trudu ustalili sprawcę wykroczenia. 60-letni mężczyzna został ukarany mandatem, dostał też 6 punktów karnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 04.02.2014 o 10:39, kloszard C. przyjaciel NTO napisał:

a ORMO- wiec  jechal tez jak WA-RIAT. Mial goowniarz nieco ponad 120 - 140 km/h na poczatku, a dopiero pozniej zwolnil na jakies 90-100 km/h - i to na drodze krajowej - totalny idioo-ta. On powinien palka dostac najwiecej!!

Skąd Ty wziąłeś te prędkości? :lol:

K
Keson
W dniu 05.02.2014 o 16:05, Gość napisał:

Widzisz Keson! Ja tez mysle ze mam choc troche pojecie.W wieku 22 lat mialem wszystkie kategorie prawa jazdy,przez wiele lat bylem kierowca zawodowym a teraz mam juz tyle ze wg Ciebie powinien miec conajmniej kilka sprawdziamow.Ale do rzeczy.Film rusza po uplywie 2,5 sek pojazd ma ok 30-40 m do pierwszego stupka odleglosci po prawej slupki stoja co 100m jesli tam jezdzisz to policz ile ich jest do miejsca wykroczenia.WG mnie to skrzyzowanie nie odwoluje znaku i wcale nie upowaznia do zwiekszenia szybkosci bo wysepka ciagnie sie tez w druga strone.Ponadto za chwile juz widac zielona tablice miejscowosci tam bedzie wolno60 wg mej wiedzy jesli dodatkowy znak nie zezwoli o 10 km wiecej.Nie pochwalam manewru kierowcy 20 letniego golfa ktory zle obliczyl szybkosc jadacego z przeciwka,bedzie mial nauczke na przyszlosc.

Czy kiedykolwiek jechałeś tamtędy?

Jeszcze raz powtarzam, jeżdżę tam średnio trzy razy na tydzień. I doskonale potrafię porównać drogę na filmie z tym co tam jest w rzeczywistości.

 

Co do kategorii prawa jazdy to nie mam tylko A i D, bo zwyczajnie nie potrzebuję.

Sama "zawodowość" za kierownicą o niczym nie świadczy. Na co dzień widzę "zawodowców", którzy powinni mieć cofnięte uprawnienia za to co wyczyniają na drogach.

 

Co do słupków to w obrębie tego skrzyżowania stoją one co 10m.

 

Co do skrzyżowania to polecam Ustawę Prawo o ruchu drogowym, Art. 2., pkt 10.

 

Polecam też przypomnieć sobie o tym co odwołuje znaki zakazu. Mówi o tym Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 170, poz. 1393), oraz załącznik nr 1 do Rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181).

G
Gość
Widzisz Keson! Ja tez mysle ze mam choc troche pojecie.W wieku 22 lat mialem wszystkie kategorie prawa jazdy,przez wiele lat bylem kierowca zawodowym a teraz mam juz tyle ze wg Ciebie powinien miec conajmniej kilka sprawdziamow.Ale do rzeczy.Film rusza po uplywie 2,5 sek pojazd ma ok 30-40 m do pierwszego stupka odleglosci po prawej slupki stoja co 100m jesli tam jezdzisz to policz ile ich jest do miejsca wykroczenia.WG mnie to skrzyzowanie nie odwoluje znaku i wcale nie upowaznia do zwiekszenia szybkosci bo wysepka ciagnie sie tez w druga strone.Ponadto za chwile juz widac zielona tablice miejscowosci tam bedzie wolno60 wg mej wiedzy jesli dodatkowy znak nie zezwoli o 10 km wiecej.Nie pochwalam manewru kierowcy 20 letniego golfa ktory zle obliczyl szybkosc jadacego z przeciwka,bedzie mial nauczke na przyszlosc.
K
Keson
W dniu 03.02.2014 o 20:08, Gość napisał:

Widac Keson zes ekspertem z zagadnien ruchu drogowego! to teraz policz ile sypal swym merolem filmowiec kiedy w 18 sekund w rejonie skrzyzowania  przebyl taki kawal drogi ,przy znaku ograniczenia predkosci

Nie jestem ekspertem. Wystarczy popatrzeć uważnie na film.

 

Kilka razy na tydzień przejeżdżam tamtędy, dlatego wiem, że odległość uwieczniona na tym filmie to w przybliżeniu około 400m.

 

Odległość jaką przebył ten Mercedes można ocenić właśnie na około 400m.

 

Jadąc z prędkością 60km/h pokonujemy w ciągu 1 sekundy 16,6m.

Jadąc z prędkością 70km/h pokonujemy w ciągu 1 sekundy 19.4m.

 

Teraz w przypadku prędkości 60km/h weź te 18s pomnóż przez 16,6m/s, da nam to 298,8m przebytej odległości.

W przypadku jazdy z prędkością 70km/h 18s pomnożymy przez 19,4m/s to da nam to 349,2m przebytej odległości.

 

Dlatego spokojnie można stwierdzić, że Mercedes jadący na filmie jechał w z prędkością około 70km/h.

 

 

Ograniczenie 60km/h obowiązuje od początku wiaduktu nad autostradą A4 aż do skrzyżowania z wjazdem na autostradę.

Moment niebezpiecznego wyprzedzania miał miejsce za tym skrzyżowaniem gdzie ograniczenie do 60km/h już nie obowiązuje.

k
kloszard C.przyjaciel NTO

teraz -kierowca rezyser-  dostanie podwojny Mandat za przekroczenie szybkosci 500 zl + 500zl i 10 punktow.

 

a pozatem przepisy mowia tez, ze na widok niebezpieczenstwa winnie zwolnic, a tego nie zrobil - jak bardzo dobrze na jego video widac- czyli zagrazal w bardzo duzej mieze -nie tylko sobie ale i tez innym.

G
Gość

Polska dla Polakow-Kazdy sledzi kazdego

A
Andrzej
W dniu 03.02.2014 o 20:38, ogolic leb napisał:

i jak zyc z kapusiami.

Malo inteligentny czlowiek jestes. Jak ci potraca kogos bliskiego na pasach i nie bedziesz wiedzial kto, bedziesz blagal o monitoring.

Zeby ustrzec sie przed takimi piratami powinien kazdy zglaszac na policje kazdego kto nie potrafi sie zachowac na drodze. I to wcale nie kapopeanie tylko dbanie o wlasne bezpieczenstwo.

k
kloszard C. przyjaciel NTO

a ORMO- wiec  jechal tez jak WA-RIAT.

 

Mial goowniarz nieco ponad 120 - 140 km/h na poczatku, a dopiero pozniej zwolnil na jakies 90-100 km/h - i to na drodze krajowej - totalny idioo-ta. On powinien palka dostac najwiecej!!

 

 

 

 

G
Gość

Dobrze, że nagrał wieśniaka z Golfa. Tepić tych piratów drogowych.

p
patryk
Ludzie po co te nerwy to będzie dopiero za rok. Patrzcie na datę ;-)
007
W dniu 03.02.2014 o 16:16, as napisał:

ORMO czuwa

I jeszcze długo będzie czuwać nagrywając tych łamiących przepisy drogowe.Niedługo wchodzą wyższe mandaty to efekty czuwania będą bardziej zadawaląjące.

s
szybcy się wściekli
W dniu 03.02.2014 o 20:08, Gość napisał:

to teraz policz ile sypal swym merolem filmowiec kiedy w 18 sekund w rejonie skrzyzowania  przebyl taki kawal drogi ,przy znaku ograniczenia predkosci

Nie jestem żadnym "ekspertem" ale też zwróciłem na to uwagę :P

 

Na początku trochę śmieszyły mnie te kamerki.

Ale teraz, gdy prowadzę drogi (nie mój) wóz, muszę się w to wyposażyć.

Bo jak trafię na takiego idiotę i aby uniknąć zderzenia będę zmuszony uciekać w rów, to jak później to udowodnić?

"Sprawca" z reguły jedzie sobie w siną dal, a ty zostajesz z rozbitym autem i w moim przypadku..... podejrzewam wylatuje z roboty jeszcze tego samego dnia.

G
Gość 88
W dniu 03.02.2014 o 20:38, ogolic leb napisał:

i jak zyc z kapusiami.

Lepiej z kapusiami jak z głąbami.

o
ogolic leb

i jak zyc z kapusiami.

S
Starszy As
W dniu 03.02.2014 o 16:16, as napisał:

ORMO czuwa

 

ORMO czuwa

Pozwiedzasz kiedyś rowy przez takiego deb***a i naprawisz fure za własne pieniądze to bedziesz żałował, że żadne "ORMO" nie zarejestrowało i wskazało sprawcy.

Przejdź na stronę główną Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie